De strook met pittige sneeuwbuien lijkt helaas hier net langs te trekken. Jammer, maar misschien komende dagen meer geluk
[/quote]
Beste windje...zeg...ook hier aan de kust 4bft..dat maakt het allemaal nog wat kouder...!
Ik stuur dat kaartje toch niet voor niets mee?
En de buienradar is onbetrouwbaar dat is al vaker gebleken.
Verder geven de pluimen op korte termijn geen neerslag aan.
Het KNMI heeft in de neerslag (sneeuw) verwachtingen ook aan dat de kans 30% is.
Dat is laag. Bovendien is de neerslag 0-1 mm, dus ook al niet veel.
Kortom, er zal best ergens een lokaal sneeuwbuitje kunnen vallen maar daar blijft het ook bij.
Ik schaam me diep voor mijn bericht van gisterenavond.
Er is helemaal niets van terecht gekomen.
Er is vandaag behoorlijk wat sneeuw gevallen, en dat was niet verwacht.
Pas gisterenavond waren en een aantal forumleden die wel sneeuw zagen aankomen.
Er ligt hier nu zeker 3-4 cm en dat kun je niet weinig noemen. Bovendien ligt er niet alleen hier (Ermelo) sneeuw maar op veel meer plaatsen in het land.
Een lokale sneeuwbui kun je dit dus ook niet noemen.
Mijn "weersverwachting" was o.a. gebaseerd op de berichten en kaarten van het KNMI aangevuld met korte termijn pluimen. Geheel onjuist.
Ik zal het KNMI voortaan negeren. Ik ben er mooi ingestonken moet ik toegeven. Dom.
@Gekke Leo: op zich valt 't (hier) nog wel mee met de sneeuw dus hoop dat we evengoed nog de schaatsen kunnen onderbinden in 't weekend! Morgens eens checken hoe dik 't is.... 6 cm is ruim voldoende
Er ligt hier nu zeker 3-4 cm en dat kun je niet weinig noemen. Bovendien ligt er niet alleen hier (Ermelo) sneeuw maar op veel meer plaatsen in het land.
Mijn "weersverwachting" was o.a. gebaseerd op de berichten en kaarten van het KNMI aangevuld met korte termijn pluimen. Geheel onjuist.
Ik zal het KNMI voortaan negeren. Ik ben er mooi ingestonken moet ik toegeven. Dom.
mooie rectificatie
Mooi dat je op je eigen reactie terugkomt he. Respect! Het KNMI zit soms vol verrassingen. Ooit had ik er ook het volste vertrouwen in hoor. Tot ik hier terecht kwam. Dan zie je vaak net iets meer van wat je verwachten kunt
De strook met pittige sneeuwbuien lijkt helaas hier net langs te trekken. Jammer, maar misschien komende dagen meer geluk
Beste windje...zeg...ook hier aan de kust 4bft..dat maakt het allemaal nog wat kouder...! Ja dat had ik hier in het noordoosten ook he,maar deze keer was het goed raak,die polar low/koude put trok alle vochtige lucht in een lang gerekte sliert over mijn regio.
de sneeuwval en opstekende wind geven een echte snoeiharde winter.
De moderne mens is verwend met snelwegen machines goede isolatie en een huis met CV.
Maar deze winter is gewoon Oudhollandsch hard.
De marathon natuurijs vandaag was al bikkel hard met maar acht deelnemers in de laatste ronden.
Als het mee zit komt er een nog zwaardere Elfstedentocht dan ooit.
Er komt namelijk al wel wat beweging in.
http://www.sat24.nl/de
Volgens mij komen die buien ook daaruit die we steeds uit het noord-oosten krijgen.
Heb even met pijltjes gezet hoe de 'bui' draait. (al kun je het zelf bekijken op sat24 )
Ik wou het eens proberen Maar het zal wel niet kloppen wat ik zeg
Volgens mij komen die buien ook daaruit die we steeds uit het noord-oosten krijgen.
Heb even met pijltjes gezet hoe de 'bui' draait. (al kun je het zelf bekijken op sat24 )
komt niet veel uit ...
Het klopt kwa pijltjes wel maar buien ontstaan niet zoals jij dat brengt.
Het heeft te maken met lagen warme en koude lucht die onderling just heftig of helemaal niet willen mengen.
Edit,er zijn vast mensen die beter zijn in uitleggen hoe het werkt dan ik.
:D
Beter gezegd,de lucht bij de grond is zwaarder en heeft meer thermische en kinetische energie dan die op grotere hoogtes. | Gewijzigd: 10 februari 2010, 20:59 uur, door Picobyte