Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 08:43:07

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

21 Nov 2024 00:36:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Indiana, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:57:17
Actueel
1 / 4

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Tyshane
Lid
11 februari 2010, 20:51 uur | Bericht #87747
Citaat van zwoof, donderdag 11 februari 2010, 20:48 uur Ja haha deze week zeker. Zo kan ik het ook met nog 1 dag te gaan

Lol, da's inderdaad een beetje makkelijk, zover was ik hier ook al met mijn voorspelling cq verwachting! Haha die Gerrit!
Takietaak
Lid
11 februari 2010, 20:52 uur | Bericht #87739
Ben ergens wel blij dat het gewoon gaat vriezen aankomend weekend tijdens Carnaval. Geen zware sneeuwval, misschien op maandag, maar dat is als ik terug ga uit Breda. Hoop dat de kou gewoon stand kan houden, 2 a 3 dgn iets minder maar daarna weer gewoon koud.

Voor iedereen die graag de Lente wil hebben, winter duurt tot 21 maart hoor, kan nog alle kanten op...
Waarom deze advertentie?
erik
Lid
11 februari 2010, 20:53 uur | Bericht #87737
Het zou dus best eens kunnen dat het natuurijs-seizoen 2009/2010 vanaf midden volgende week in het grootste deel van het land definitief voorbij is.

LOL... of niet dus..... tsjonge,veel voorzichtiger kunnen ze niet worden,met de laatste pluim in gedachten die iig nog tot volgend weekend iig nachtvorst voorspeld en daggemiddelden laat zien onder 0 en daarna mogelijk zelfs weer wat kouder lijkt het er eerder op dat de schaatsen weer uit het vet kunnen midden volgende week
Brisk
Lid
11 februari 2010, 20:56 uur | Bericht #87693
Citaat van Twister, donderdag 11 februari 2010, 20:50 uur Lol! Gelijk van het weekend maar even de bbq weer van zolder halen enzo...

BBQ op zolder? lol, ik heb begin van de week mijn weber nog opgestookt voor een heerlijke hele kip.
Is zo veel lekkerder als uit de oven

Tyshane's: O-O's (What the f*ck is?) winterwoordenboek!
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 februari 2010, 20:57 uur | Bericht #95616
Ik denk niet dat het volgende week echt "zachter" wordt; maar ik laat me graag verrassen door de winter van 10 | Gewijzigd: 11 februari 2010, 20:58 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Tyshane
Lid
11 februari 2010, 21:03 uur | Bericht #95594
Citaat van Brisk, donderdag 11 februari 2010, 20:56 uur BBQ op zolder? lol, ik heb begin van de week mijn weber nog opgestookt voor een heerlijke hele kip.
Is zo veel lekkerder als uit de oven

Lol, was 'spreekwoordelijk', ik heb niet eens een zolder! Maar wat is een weber?
11 februari 2010, 21:05 uur | Bericht #95543
Citaat van dfromdwgn, donderdag 11 februari 2010, 20:57 uur Ik denk niet dat het volgende week echt "zachter" wordt; maar ik laat me graag verrassen door de winter van 10

hmm, de winter van 10... de hel van 10....

ach.. 't klinkt niet... laten we er maar geen film over maken
Tyshane
Lid
11 februari 2010, 21:06 uur | Bericht #95541
Citaat van Gekke Leo, donderdag 11 februari 2010, 21:00 uur ff offtopic... maar dan wel op briquettes he

Yes; kolen en briquettes, maar absoluut niet met gas. Gewoon het echte mannenwerk!
offtopic modus off/

Mooi helder hier en flink koud, maar minder koud dan verwacht...
Tyshane
Lid
11 februari 2010, 21:08 uur | Bericht #95537
Citaat van Gekke Leo, donderdag 11 februari 2010, 21:06 uur Een bbq merk.

Thanx!
11 februari 2010, 21:12 uur | Bericht #95387
Pluim zal warmer zijn na de 17de. Ik denk wel dat het de laatste stuiptrekking zal zijn voor deze winter.
Tyshane
Lid
11 februari 2010, 21:15 uur | Bericht #95389
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, donderdag 11 februari 2010, 21:12 uur Pluim zal warmer zijn na de 17de. Ik denk wel dat het de laatste stuiptrekking zal zijn voor deze winter.

Ok, nou ben benieuwd! Hoe dan ook; die winter zal een keertje ophouden...
11 februari 2010, 21:21 uur | Bericht #95317
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, donderdag 11 februari 2010, 21:12 uur Pluim zal warmer zijn na de 17de. Ik denk wel dat het de laatste stuiptrekking zal zijn voor deze winter.

Komt in de buurt wat Putto zegt...

Weerprimeurlijn vandaag na 9 uur met EINDE WINTER 2010 vanaf volgende week!

- Primeurman ziet weinig winteropties meer voor de sprokkelmaand komende 10 dagen

- Na 22 februari grote kans op flinke verzachting denkelijk: temperatuur evt. naar 10 ++

Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 februari 2010, 21:26 uur | Bericht #94918
Tot en met middellange termijn winters, daarna tijdelijk minder koud.

En zo "hobbelt" deze koude periode rustig verder in de tijd.
Sinds begin 2e decade december vorig jaar duurt dit nu al, en de vraag rijst al meer en meer hoe lang eea nog gaat duren.

Want het is en blijft de winter van de mee- en tegenvallers. Voor mij persoonlijk was vandaag een beetje de hoop op schaatsen die in rook opgaat. Want vooral door de doorstaande wind liggen hier in het zuidwesten bijna alle wat grotere wateren nog helemaal open, en dat zie ik niet 1,2,3 meer hersteld worden.
Ik refereer hierbij aan de wind, tegelijk vraag ik mijzelf ook een beetje af of het proces van ijsvorming wel niet erg traag verloopt, vooral gezien de koude voorgeschiedenis.
Een vraagteken. Brengt me bij een ander punt dat door een forumdeelnemer op WW werd opgemerkt, en mij ook was opgevallen. Namelijk de mate waarin, ondanks vorstige temperaturen, er heel gemakkelijk dooi van sneeuw en waterplassen op het ijs ontstaan. Een en ander was gisteren en vandaag het geval, maar ook eerder deze winter, namelijk het weekend dat we ook met een noordooster en sneeuw vanuit Duitsland te maken hadden, begin januari jl.
Je zou bijna gaan denken dat door de opmerkelijk hoge temperaturen, en in ieder geval gemiddels jaarlijks boven-normale temp, van nu al bijna 20 jaar, de bodem ongemerkt zo is opgewarmd dat dit nog lang na-ijlt.

Maar, deze aparte winter, met al zijn opvallendheden, die houdt in ieder geval binnen de zgn betrouwbare termijn aan.

Korte termijn, vrijdag/zaterdag

Tussen hogedruk ten noordoosten, en lagedruk ten zuidoosten, houden we een noordoostelijke aanvoer, die in 1e instantie iets drogere-, maar morgen later op de dag weer toenemend vochtige lucht tot ons brengt.
Dit onder invloed van die zuidoostelijke lagedruk die vooral ten oosten en zuidoosten weer voor flinke sneeuwval gaat zorgen.

Komende nacht: opklaringen en droog, Tmin -2/-5 C bij wolkenvelden en
-9/-6 C bij langdurige opklaringen.

Vrijdag: eerst zonnige perioden,morgen vooral in het oosten en zuiden veel wolkenvelden en mogelijk wat lichte sneeuwval. NO wind 3-5 Bft, en
Tmax -2/+2 C.

Zaterdag: wisselend bewolkt, meeste zon in het W/N, en elders ook kans op wat sneeuw. NO wind 2-4 Bft en Tmin -7/-3 C, en Tmax -2/+2C.

Middellange termijn, t/m dinsdag

Tot en met maandag profiteren we nog van stabiliserende invloed van noord/noordoostelijke hogedruk, dat langzaam zuidwaarts afzakt en in kracht afneemt. Tegelijk nadert vanuit het noorden een lagedrukgebied dat dinsdag ter hoogte van Schotland wordt verwacht, en bij ons mogelijk sneeuwval zal gaan opleveren.
Gehele periode wordt polaire lucht aangevoerd, eerst in een NO stroming, later op hoogte Z/ZW en aan de bodem ZO/O.

Zondag/maandag: meest droog en zonnige perioden, afnemende wind, N/NO, in de nacht en ochtend lichte tot matige vorst -9/-4 C en overdag -2/+2 C.

Dinsdag: toenemende bewolking van het NW, kans op sneeuw, ZO/O wind 3-5 Bft en Tmin -7/-3 C en Tmax rond het vriespunt.

Lange termijn

Vanaf midden volgende week lijkt het eerder genoemde lagedruksysteem, eerst ten zuidwesten van UK positie te kiezen, later vindt er verbinding met zuidwestelijke Biskaye lagedruk plaats. En splist het geheel zich waarschijnlijk in een aantal aparte keren.
Tegelijk blijft de luchtdruk boven Groenland onverminderd zeer hoog, met zeer zuidelijke uitpunting, waardoor situatie op oceaan geblokkeerd blijft. Groenlandhoog krijgt ondersteuning van Poolhoog en mede hierdoor ook bovenScandinavie de trend tot drukstijgingen.
Bij dit al blijft de straalstroom onveranderd zeer zuidelijk.
Ik ben en blijf dan ook wel gevoelig voor het- ook door een deel van de Uitvoer- geschetste beeld dat het lagedruksysteem na verloop van tijd toch door de hogedrukgebieden ten NW/N/en in mindere mate NO, naar het zuiden en oosten zal worden weggedrukt.
Deze fase zal wel het typische kwakkelweer opleveren, met alle vormen van neerslag en minima die tussen -5/0 C en maxima tussen 0/5 C zullen liggen.

Ook vandaag laat de Uitvoer vrij algemeen het beeld zien dat tegen eind 2e/begin 3e decade door het Poolhoog en lagedruk boven NW van Rusland, werkelijk bijzondere koud over Scandinavie en Oost Europa gaat uitstromen. Zeer koude lucht, zowel in de bovenlucht als aan de bodem, blijft dus nadrukkelijk zeer nabij.
Gezien het karakter van deze winter, zeer veerkrachtig, en "kansen pakkend" schat ik daarom in dat de kansen op opnieuw verscherping van de kou begin 3e decade best wel realistisch zijn.

Kortom, het is en blijft boeiend op wintergebied.
En door velen zo verlangde 10-plussers zijn mi nog absoluut niet in zicht.

Mvg, Ronald.

Auteur: Ronald de Wildt | Opgesteld 2010-02-11 21:25:24
Jeroen71
Lid
11 februari 2010, 21:27 uur | Bericht #94473

Jan bedoel je laatste stuiptrekking qua dooi of bedoel je daarna einde verhaal winter.
Tyshane
Lid
11 februari 2010, 21:30 uur | Bericht #94474
Citaat van dfromdwgn, donderdag 11 februari 2010, 21:26 uur Ook vandaag laat de Uitvoer vrij algemeen het beeld zien dat tegen eind 2e/begin 3e decade door het Poolhoog en lagedruk boven NW van Rusland, werkelijk bijzondere koud over Scandinavie en Oost Europa gaat uitstromen. Zeer koude lucht, zowel in de bovenlucht als aan de bodem, blijft dus nadrukkelijk zeer nabij.
Gezien het karakter van deze winter, zeer veerkrachtig, en "kansen pakkend" schat ik daarom in dat de kansen op opnieuw verscherping van de kou begin 3e decade best wel realistisch zijn. Kortom, het is en blijft boeiend op wintergebied. En door velen zo verlangde 10-plussers zijn mi nog absoluut niet in zicht.

Mvg, Ronald.

Toch wel interessant dat hij met deze verwachting komt. Ik ben echt benieuwd waar het heen zal gaan. Het kan dus in de dubbele cijfers gaan plussen, maar het zou zomaar ook weer flink koud kunnen worden. Interessant en typisch voor deze winter!
Nopie
Lid
11 februari 2010, 21:36 uur | Bericht #94112
De Winter 2009-2010 gaat in ieder geval de boeken in als een oud Hollandse winter, een winter zoals een winter echt hoort te zijn.
GFS - ECMWF
Tyshane
Lid
11 februari 2010, 21:38 uur | Bericht #93174
Citaat van Nopie, donderdag 11 februari 2010, 21:36 uur De Winter 2009-2010 gaat in ieder geval de boeken in als een oud Hollandse winter, een winter zoals een winter echt hoort te zijn.

Inderdaad, helemaal mee eens! Van mij mag iedere winter zo zijn als deze...
jones
Lid
11 februari 2010, 21:42 uur | Bericht #92782
Citaat van Twister, donderdag 11 februari 2010, 21:38 uur Inderdaad, helemaal mee eens! Van mij mag iedere winter zo zijn als deze...
wel opvallend dat we nu weer met een laag aantal zonnevlekken zitten, zoals in bijna elke koude(re) winter
Onweersdagen 2012 : 2 Onweersdagen in het geheugen: 2 juni 2008, 26 mei 2009, 7 oktober 2009, 10 en 14 juli 2010, 28 juni 2011, 23 augustus 2011
maarten89
Lid
11 februari 2010, 21:46 uur | Bericht #92709
pluim | Gewijzigd: 11 februari 2010, 21:47 uur, door maarten89
Tyshane
Lid
11 februari 2010, 21:47 uur | Bericht #92461
Citaat van jones, donderdag 11 februari 2010, 21:42 uur wel opvallend dat we nu weer met een laag aantal zonnevlekken zitten, zoals in bijna elke koude(re) winter

Ja maar het was ook weer niet helemaal duidelijk wat dat betreft. Tijdje terug scheen de zon 'dood' te zijn maar onlangs werd gemeld dat er toch weer behoorlijk zonnevlek-actie was.
Terug naar boven
3 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 3 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.477 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
3 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 492 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 492, lezen 9 mensen het topic "Winter 2010/2011 discussietopic deel 5".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden