Het zou toch leuk zijn als jullie daar nog even een flink pak sneeuw te verduren krijgen! Maar dan wel een stukje wandelen he met je wooden snowboots. En pics! Or it didn't happen!
als er genoeg ligt maak ik ze echt en dan krijg je de foto's
Persoonlijk denk ik dat het komt door de structuur van het ijs. Het ijs is namelijk hobbelig en rafelig. Zodoende heeft het ijs een groter oppervlak. Dit grotere oppervlak resulteert bij dooi in snellere tempstijging van het ijs. Het vele water op het ijs wat daardoor snel ontstaat, laat de rest van het ijs op haar beurt nog sneller smelten.
Ik kan ook geen sluitende verklaring geven voor het feit dat het lijkt alsof het open water meer moeite dan anders heeft om dicht te vriezen. Ik denk zowieso dat het op de dagen dat het echt flink vroor teveel gewaaid heeft.
Ik wil echter wel even een kanttekening plaatsen. Rond oud en nieuw dooide het, en lag een zeer brede sloot 35 meter breed, hier weer compleet open. Toen het in januari even begon te vriezen (+/- 3 dagen) zag ik de eerste groepjes alweer op diezelfde sloot schaatsen. Ik kon mijn ogen toen haast niet geloven omdat die sloot haast nooit te beschaatsen is (Voor het laatst echt in 97). Deze observatie strookt niet met de bewering dat de bodem opwarmt en snel dichtvriezen steeds lastiger wordt.
Ik geloof ditmaal in de opgewekte Gerrit Hiemstra. | Gewijzigd: 11 februari 2010, 23:22 uur, door zwoof
Wie is Piet ? Piet Paaltjens ? Piet Kierewiet ? Piet Polleflop ? Piet de Visser ( oud trainer)
Even een wijze spreuk om de dag mee af te sluiten !!
Heb je haast, ga dan zitten !!!!!!!
Even een wijze spreuk om de dag mee af te sluiten !!
Heb je haast, ga dan zitten !!!!!!!
Piet Snot natuurlijk! Oh nee; de weerpiet! Of Piet Schrijvers, Piet Römer? Coole Piet... of Pietje Precies?
Joost mag het weten...
Current weather: Palma de Mallorca (Spain)
Local Time
22:00 GMT = 23:00 Temperature Weather
Thu 11 Feb 23:00 1°C / 33°F light snow
Thu 11 Feb 22:49 2°C / 35°F Snow
Thu 11 Feb 22:30 2°C / 35°F Snow | Gewijzigd: 11 februari 2010, 23:38 uur, door jones
Joost mag het weten...
Malle Pietje......Ot mon! | Gewijzigd: 11 februari 2010, 23:37 uur, door zwoof
Bucharest/Baneasa
Local Time
18:00 GMT = 20:00 Snow depths
Thu 11 Feb 20:00 19 cm
Thu 11 Feb 14:00 23 cm
Thu 11 Feb 08:00 28 cm
Thu 11 Feb 02:00 33 cm
http://www.niederschlagsradar.de
Op het beeld van vrijdag berekend ie wel enige neerslag hier.
momenteel windstil en -5,8 graden hier
http://www.niederschlagsradar.de
Op het beeld van vrijdag berekend ie wel enige neerslag hier.
momenteel windstil en -5,8 graden hier
Daar ligt inderdaad nog het één en ander in het verschiet, maar of dat ons bereikt? Volgens Jans weerbericht mogelijk wat lichte sneeuw in het zuidoosten...
Nou ja, ik we zien wel. Ik ga te bed. Ot Mon allemaal maar weer