Het valt me op via sat24, dat de bewolking vanaf Duitsland minder word zodra het dicht bij Nederland in de buurt komt.
Bijvoorbeeld rechts naast Overijssel en Gelderland.
Alleen die buien in het noorden van Duitsland kunnen nog wel eens wat laten vallen in het Noord/Noord-Oosten van Nederland aangezien dat best aansterkt (momenteel). Op de Scandinavische radar is wel een intensieve bui te zien.
Die zal waarschijnlijk later ook met de wind mee trekken richting Nederland. De vraag is of daar wat van overblijft.
Ben benieuwd! Gisteren probeerde ik ook nog te voorspellen wat die ene dikke pluk boven Duitsland zou doen, dat waarschijnlijk Limburg net zou meepakken. Was op zich wel goed volgens mij En dat voor mijn eerste 'verwachting' | Gewijzigd: 12 februari 2010, 02:17 uur, door dv_chaser
Er hangt vandaag veel bewolking boven onze provincie. Hieruit valt later vooral in Zuid-Limburg af en toe lichte sneeuw of motsneeuw, maar er zijn ook lange droge perioden en soms is er een opklaring. Het kan de hele dag op de wegen hier en daar glad zijn. Het blijft ook vanmiddag vriezen met maxima van -3 Ã -2 graden bij een koude matige (3-4) wind uit NO.
Ook vanavond is er veel bewolking en er valt soms nog een beetje sneeuw. Het blijft hier en daar glad en het koelt af tot ongeveer -4 graden.
Zaterdag
Vannacht is het overwegend bewolkt en er valt nog af en toe lichte sneeuw of motsneeuw. De kans op gladheid blijft aanwezig en het vriest licht tot matig met minima van -5 Ã -3 graden. Er staat een matige (3-4) koude NO wind.
Overdag is er veel bewolking en daaruit valt van tijd tot tijd lichte sneeuw of motsneeuw. Ook zijn er lange droge perioden en soms piept de zon door het wolkendek. Het blijft de hele dag vriezen met 's middags maxima van -2 Ã -1 graden. Het is voor het gevoel kouder door een matige (3-4) wind uit NO.
Verdere vooruitzichten
De drie dolle carnavalsdagen gaan in Limburg koud verlopen bij wel heel weinig wind op zondag en maandag. Er is veel bewolking en daaruit valt soms nog wat sneeuw, maar veel stelt dit niet voor. Op carnavalsdinsdag en aswoensdag is meer wind uit het zuiden en die gaat koud aanvoelen. Er zijn zonnige perioden en wolkenvelden en later kan er wat sneeuw vallen.(Bron L1)
Woensdag ziet er best wel spannend uit, maar laat ons hopen op een ander scenario.
Hier in Limburg nog net geen -5°C geweest vannacht en hier ook weeral dat grijze weer.
Als het KMI bij hun voorspelling blijft zal het woensdag niet veel geven met hier in Limburg 5°C overdag.
Nou, ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken
Wel foto's maken en hier plaatsen he, prachtig land, Zweden!
Ik ga zeer zeker foto's maken, ben vorig jaar ook heengeweest, alleen toen rond de kerst, m'n zus is bijna 2jaar geleden geëmigreerd naar zweden, en daar is net maand geleden kindje geboren.
zal de foto's hier dan wel in het fototopic posten!
maar, hoe kom je aan die voorspellingskaart eigenlijk?!
-11.2 C inmidels!
opvallend is het wel.. gebeurd niet vaak
edit..
oh ik keek naar het dauwpunt, maar vanacht heeft het daar wel 11 graden gevroren.. blijft dus koud | Gewijzigd: 12 februari 2010, 08:45 uur, door rundfunk
KNMI meet van 19.00 tot 07.00 de minimumtemperatuur en tussen 07.00 en 19.00 de maximumtemperatuur.Dit houdt in dat als de temperatuur na 7 uur `s ochtends lager is dan de laagst gemeten temp. `s nachts dit niet als minimum in de boeken komt!
In mijn ogen zou het daarom eerlijker zijn van 00.00 tot 24.00 de minima en maxima van de dag vast te stellen,ik ben ook wel benieuwd waarom er gekozen is voor de huidige tijden,mijn weerstation (Davis vantage pro2) meet bv wel van 00.00-24.00.
Mocht iemand daar een antwoord op weten ben ik daar zeer benieuwd naar!
Krijgen we dan nu eindelijk de winterse uitsmijter ? 15cm gemiddeld beloofd weer veel goeds op de wegen.. zal vette files gaan opleveren, ohja zout is as we speak zo goed als op.....
Ik ben klaar voor deze after-party ... gewoon, al is het maar één dag complete chaos. Lijkt me echt genieten | Gewijzigd: 12 februari 2010, 10:01 uur, door marja