Aan al het goede komt een einde, zoals ook deze winter. Of toch niet? Kijkend naar de pluim die hieronder staat, kunnen we zeggen, dat de winter nog even stand houdt. Zo rond 17 februari zien we een stijgende lijn en het model GFS laat al zelfs temperaturen zien van 10 graden en lokaal 12 graden. Ook verwacht het model GFS voor 19 februari een flinke hoeveelheid neerslag, wat op kan lopen tot zo'n 15mm. Maar goed, dat is allemaal te ver vooruit om daar nu echt iets zinnigs over te gaan zeggen. Als ik naar de pluim kijk, dan is de kans op aanhoudend winter nu 35 a 40%. Het kan nog alle kanten uit op de lange termijn. De control duikt weer lekker onder het vriespunt, maar daar moeten we ons nu niet blind op gaan staren. De control is in mijn ogen net een dweil. De ene dag geeft hij winter en de andere dag geeft hij weer lente. Verder kijken bij de pluimen na 5 dagen heeft in principe geen enkele zin.
Genieten van de aankomende dagen
Zoals hierboven op de pluim te zien is, moeten we ons niet druk gaan maken om wat er zich op langere termijn gaat afspelen. Ik zou zeggen, geniet nog lekker van deze dagen nu het nog kan. Tot en met midden volgende week houden wij nog gewoon winters weer en kunnen de schaatsliefhebbers ook met een gerust hart gaan zeggen dat het een mooie winter is en was geweest. De kans op sneeuw blijft wel bestaan, maar echt grote hoeveelheden verwacht ik niet tot en met zondag (5 a 6 cm maximaal). Na zondag lijkt het erop dat we te maken gaan krijgen met aardige sneeuwval, maar dat is nu nog ver weg om daar goed over te kunnen oordelen. Tevens heb ik de kaarten van WRF nog niet binnen. Die zullen vanavond of anders morgen een beeld geven voor maandag en dinsdag. We blijven jullie zoals gewoonlijk op de hoogte houden over wat komen gaat.
Alvast bedankt
KNMI pluimen
Weerplaza pluim
Genieten echt niet.. Gun het natuurlijk de winterliefhebbers onder ons wel
In Groningen valt het mee, kom ik in Assen aan, ligt er zo'n 3 a 4 cm!
sneeuwt hier al vanaf 6.30 uur | Gewijzigd: 10 februari 2010, 13:21 uur, door dv_chaser
Het ijs schijnt ook erg goed te zijn, dus nu nog wachten hoeveel centimeter er per nacht bijkomt.
op dit moment is het hier -1 graad.
De control duikt weer lekker onder het vriespunt, maar daar moeten we ons nu niet blind op gaan staren. De control is in mijn ogen net een dweil. De ene dag geeft hij winter en de andere dag geeft hij weer lente.
Ik ga mijzelf lekker wel blindstaren op die Control! (met in het achterhoofd die opmerking van Ronald)
Idd! blijft een hele leuke winter zo