WOW
Dat is een mooi excuus om niet naar werk/school te gaan!
Gisteren in regionaal weerbericht voorspelde David Dehenauw wat lichte vlokjes voor W-VL en meest voor de kust. Miss een wit laagje zei hij zeker geen grote hoeveelheden. Is plaatselijk 5 cm gevallen .Over binnenland werd helemaal njiks gezegd. Op de WRF sneeuwkaarten en laatste gfs run zag je nochtans duidelijk dat er meer ging vallen.
Stadskanaal nu al drie centimeter en het sneeuwt gestaag door.
WOW
Dat is een mooi excuus om niet naar werk/school te gaan!
Ik ga zometeen toch maar, denk ik. Lopend is het een half uurtje, maar misschien kan ik het op de fiets wel in 20 minuten... maar niemand gaat mij kwalijk nemen dat ik zo laat ben. Wat zeg ik, ik ben waarschijnlijk een van de eersten...
Gisteren in regionaal weerbericht voorspelde David Dehenauw wat lichte vlokjes voor W-VL en meest voor de kust. Miss een wit laagje zei hij zeker geen grote hoeveelheden. Is plaatselijk 5 cm gevallen .Over binnenland werd helemaal njiks gezegd. Op de WRF sneeuwkaarten en laatste gfs run zag je nochtans duidelijk dat er meer ging vallen.
Op de sneeuwkaarten van gisteren was inderdaad volkomen duidelijk dat er sneeuw over midden-Belgie zou trekken. Maar ik gebruik het KMI-weerbericht dan ook nauwelijks. Ik kijk liever naar het KNMI-weerbericht en de ECMWF/GFS berekeningen.
Overigens zie ik een waterig zonnetje door de wolken breken. Na enkele uren lichte tot matige sneeuw is de neerslag dan ook volkomen opgehouden op dit moment. Misschien krijgen we nog een paar vlokjes, volgens de buienradar, maar verder is het meeste achter de rug... tot vanavond, als het front dat nu boven noord-Nederland hangt hier aankomt.
Hier in het noorden (Heerenveen) een leuke laag droge sneeuw. Strooien doen ze niet meer, alleen schuiven.
Hier in DenBosch niets......... de zon schijnt en een heldere blauwe lucht.
het sneeuwt de bussen rijden niet, alle wegen zijn niet bestrooid.
ik kom net van de weg af en overal kleine ongelukjes.
welkom in nederland.
ik las hier gister en eergisteren al dat er sneeuw ging vallen !!!!!
maar goed shit happens
vanacht is er ongeveer 3 cm aan sneeuw gevallen
vlissingen nu -3.3 graden en het sneeuwt heel lichtjes
het sneeuwt de bussen rijden niet, alle wegen zijn niet bestrooid.
ik kom net van de weg af en overal kleine ongelukjes.
welkom in nederland.
ik las hier gister en eergisteren al dat er sneeuw ging vallen !!!!!
maar goed shit happens
vanacht is er ongeveer 3 cm aan sneeuw gevallen
vlissingen nu -3.3 graden en het sneeuwt heel lichtjes
LOL hebben ze een keer sneeuw lopen ze weer te klagen over het busvervoer
HAha!!
Nou mij hoor je niet klagen hoor!!
Als we dan nog geen lente krijgen doe dan maar sneeuw!!
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Hier in Meppel is het nu ook "eindelijk" gaan sneeuwen.
Is hier wel wat lichte sneeuw maar vooruit is alwel aardig wit aan het worden.
Grappig om te zien wat een beetje sneeuw met het verkeerd doet, verkeer in BE een chaos en
in NL is het ook niet super. Reed vanmorgen door wat lichte sneeuw buitjes naar Meppel en reed zelf toch aardig door wat prima te doen was, maar de meeste mensen rijden zo truttig op de weg. Iedereen gaat gelijk in de remmen bij een vlokje sneeuw.
Zou wat zijn als we die lading uit de US hier zouden krijgen, gaat iedereen gelijk stil staan. Complete chaos.
het sneeuwt de bussen rijden niet,
Lees net update op de connexion site en daar staat dat ze wel rijden, hooguit met vertraging of met een stukje alternatieve route.
Ja ze kunnen geen 80km per uur rijden waar er sneeuw ligt, dus snap die vertraging prima.....
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen