http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/binn...d/100210_sneeuw
Dat verbaast me dan weer niks. Maar het verklaart wel waarom het zo verdacht rustig hier is op de ring (waar ik op uit kijk). Ik had verwacht dat het vast zou staan, maar in feite gebeurt er... helemaal niets.
Volgende winter toch maar wat meer strooizout inslaan?
Edit 8:38: En de eerste strooiwagen van de ochtend is gesignaleerd. Is-ie mooi op tijd mee, het wegdek is wit met wat bruine wielsporen op de ring, en volledig wit elders. | Gewijzigd: 10 februari 2010, 08:39 uur, door Takenu
Volgende winter toch maar wat meer strooizout inslaan?
Ja of een alternatief dat beter werkt zou misschien een beter idee zijn.
Hier in Oosten van Belgisch Limburg is het nog altijd wachten op de eerste sneeuw.
Wel momenteel -7°C. | Gewijzigd: 10 februari 2010, 08:31 uur, door WimBaens
Dit is een Winter 2010 discussietopic .
Dus geen oude koeien uit de sloot halen, 2009 is geschiedenis!
Het is opgehouden met sneeuwen in Zwolle, de wegen en daken zijn voorzien van een mooi laagje sneeuw!
E19 tussen Brussel en Antwerpen is deels afgesloten wegens te glad wegdek.
Overlast door sneeuw blijft komende 24 uur
Een gebied met sneeuw, lichte sneeuw en matige sneeuw zorgt vandaag voor overlast. Ook vanavond en vannacht valt er nog geregeld sneeuw of matige sneeuw. Tijdens de ochtendspits breiden de problemen zich vandaag vanuit het noordoosten uit. Overdag worden de problemen door blijvend sneeuw overal groter. De avondspits zorgt vandaag ook voor sneeuw en sneeuwbuien en dus overlast. Morgen zal morgen ook nog te maken krijgen met (lichte) sneeuw. Het noorden is dan droog.
E19 tussen Brussel en Antwerpen is deels afgesloten wegens te glad wegdek.
update 938 km
Als dat zo door gaat, heeft Belgie straks een hoger filerecord dan Nederland, terwijl het toch echt een stuk minder inwoners heeft. Nederlandse record is 975 km op 8 februari 1999.
Het zit er niet ver meer vanaf, 948 momenteel.
Hier in winkel is het lekker koud, ongeveer -4. Er is niet zoveel sneeuw gevallen vannacht, je kan de vlokjes tellen op de grond. Maar moet straks naar amsterdam, kijken hoe lang we er over gaan doen. man lief kan gelukkig goed rijden met sneeuw en gladheid.
groeten marieke
lag nog niet zoveel, een centimeter of 2 op sommige plekken meer en op sommige plekken minder, door de wind denk ik.
Maar sneeuwt nu weer lekker door, mijn paard heeft een dag stalplicht......is veel te glad zo.
Heb net een paar foto's gemaakt, niet byzonder maar plaats ze toch, want sneeuw hier is wel byzonder..LOL!!
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen