Ik zat zonet de pluimen te bekijken (op o-o), en wat mij opviel is dat de regio pluimen erg van de "knmi" pluim verschilt. Hoe kan dit?, heeft het KNMI een ander type weerstation (beter/slechter) dan die van de regio's ??
Ik zie in de pluim van het knmi een vrij constante kou, terwijl alle regio pluimen een opwaartse lijn geven...
Misschien eerder besproken, neem het me niet kwalijk.. had geen tijd om 48 pagina's terug te bladeren..
Kwamen die buien de zondag voor kerst niet uit dezelfe richting?
Een mooie pluk precies over tilburg met lichtblauwe kleur.
Hoop dat er mooie buien komen
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Komende nacht in het westen sneeuwbuien, hoeveelheid overwegend 1 a 2 cm. Overdag nabij koude put ook langs de oostgrens sneeuwbuien waarbij ook 1 tot 3 cm kan vallen uitgespreid over een wat langere periode. V.w.b. de sneeuw komende nacht in het westen zitten Hirlam en ECHR06 redelijk op een lijn, UKMO heeft minder neerslag en iets verder boven land. Ten aanzien van de neerslag later bij de koude put zitten de modellen redelijk consistent. Morgenmiddag mogelijk stuifsneeuw (ff > 7 m/s).
KNMI
Edit: dit @Brisk/jan van ooijen op de vorige pagina. | Gewijzigd: 9 februari 2010, 21:43 uur, door Takenu
Edit: dit @Brisk/jan van ooijen op de vorige pagina.
Ik zie niets van dubbele plaatjes. Kan aan mij liggen
Sommige klimaatonderzoekers [bron?] voorspellen op grond van berekeningen dat de Golfstroom in een warmere wereld mogelijk af kan nemen. Het smeltend ijs van de polen en de grotere hoeveelheden neerslag leveren dan zoveel zoet water op dat het na afkoeling minder naar beneden zinkt, waardoor de Golfstroom in het noordelijk deel van de Atlantische Oceaan minder ver doordringt.
Voor West-Europa zou dat enorme gevolgen hebben. De opwarming zal hier dan verdwijnen waardoor de temperatuur vergelijkbaar wordt met de temperatuur in Noord-Amerika op gelijke geografische breedte. Op dit moment wordt er onderzoek gedaan naar de snelheid in de Golfstroom; deze blijkt af te nemen. De circulatiekracht van de Golfstroom, die warmte aanvoert naar West-Europa via de Atlantische Oceaan, is de afgelopen dertien jaar met 30 procent afgenomen, zo meldden Britse wetenschappers in Nature op 1 december 2005.
© wikipedia
Zo zie je maar weer, de aarde warm op > Dat heeft effecten die weer tot verkoeling leiden > Gaat al zo lang op als de aarde bestaat > Bewijzen o.a. co2 monsters van luchtbellen in 1000+ jaar oude gletsjers > De (industriele) mens heeft zeer weinig of geen invloed daarop
Ontopic: Omgeving medemblik, bewolkt, temp schommelt tussen -1,5 en -2,5
Excuus, ditmaal verschillen de plaatjes hier (Brisk) en hier (jan van ooijen) vijf minuten. Dus niet hetzelfde. Maar de timing was toch opmerkelijk.
Daar heb je gelijk in!! Graag ook een verzoek van onze kant uit om je bericht te editten als je merkt dat een afbeelding dubbel staat
Lichte sneeuw en uitsneeuwen van mist is door de buienradar nagenoeg niet waarneembaar.
En als je ver van de radar zit gebeurt dat sowieso al onder de horizon van de paar buien radars die we hebben in dit land.
En dan met name het gebrek aan neerslag. Dan kan het ijs tenminste een beetje ongestoord aangroeien.
*stiekem hoopt op de kans om komend weekend of het weekend daarop in Nederland te kunnen schaatsen*