Ontwikkelt zich daar (op het eind van de loop) een Polar Low noordelijk van NL?
Ik wil hier best wel eens een keer 50 cm. Als ik zie hoe de hele samenleving ontwricht wordt als er 5 cm op het verkeerde moment valt, dan moet dat helemaal wel een belevenis zijn. Bij voorkeur krijg ik dan wel een waarschuwing een paar dagen vooraf, dan kan ik alvast wat noodvoorraden inslaan...
Dit i.v.m. het organiseren van een muziek evenement bij ons in Spijkenisse aan de Baljuwlaan ???
Hoop dat het door kan gaan....laatste keer moest ik het helaas afblazen gezien de dooi te vroeg aanwezig was...
Dit keer misschien een betere kans voor a.s. zaterdag had ik gedacht...maar goed zou dit kunnen ???
Ik hoop met je mee!! Vind het altijd wel een mooi oud hollands wintertafereeltje als ik langs rij. (woon zelf in vogelzang)
bytheway erg diep kan het niet zijn daar, maar wel erg winderig
Mooie 'animasjon'! Het zou zomaar kunnen...
Ik zie het op de Europese buienradar nog niet regenen of sneeuwen, dus ik vraag me af of het meer is dan een gewone krul in de bewolking zoals die bij de meeste lagedrukgebieden wel zichtbaar is. De term 'polar low' lijkt me wat veel eer.
/me warmt de sneeuwploeg vast op. | Gewijzigd: 9 februari 2010, 21:18 uur, door Picobyte
/me warmt de sneeuwploeg vast op.
Ik moest 3 x lezen (;)) maar ik begrijp dat wat daar aankomt en ik voor een Polar Low in opbouw zie het lagedrukgebied is wat sneeuw moet gaan geven in het westen.
Niet alle krulwolken zijn polar lows maar mischien word het er wel eentje hoor. trouwens, heb deze winter al een stuk of 5 polar low meldingen gelezen maar heb nog geen ''echte'' polar low gezien.
Jammer, wil er best een keer één meemaken... | Gewijzigd: 9 februari 2010, 21:23 uur, door jewaitit
Neerslag en dus schuiven omdat het koud is
Verder sneeuwt het heel de tijd al lichtjes omdat de lucht hier en rondom ons al vochtig is dat is goed voor een sterke uitsneeuwing als er zo'n onderkoelde koude krul op ons af komt.
| Gewijzigd: 9 februari 2010, 21:28 uur, door Picobyte
Dit i.v.m. het organiseren van een muziek evenement bij ons in Spijkenisse aan de Baljuwlaan ???
Hoop dat het door kan gaan....laatste keer moest ik het helaas afblazen gezien de dooi te vroeg aanwezig was...
Dit keer misschien een betere kans voor a.s. zaterdag had ik gedacht...maar goed zou dit kunnen ???
Ehm... Wil niks zeggen hoor... maar er kan nu al op veel diverse plaatsen geschaatst worden... lees dit artikelmaar van de KNSB
Hoogland (KNSB) – De KNSB heeft maandag besloten om het NK Marathon op natuurijs aanstaande woensdag, 10 februari, te verrijden. De wedstrijd werd eerder al aangekondigd, alleen moest op het laatste moment worden afgelast vanwege invallende dooi. De locatie is ongewijzigd gebleven, namelijk op het Zuidlaardermeer.
“De ijskwaliteit is de afgelopen dagen sterk verbeterd. Op dit moment ligt er ruim 16 centimeter ijs op het hele parcours, er zijn zelfs uitschieters van 20 centimeter†vertelt marathoncoördinator Teun Breedijk. “De verwachtingen zien er goed uit. De komende dagen zal het nog matig tot streng vriezen, hierdoor zal de bovenlaag hard genoeg zijn om een succesvol NK te kunnen organiserenâ€.
Vorig jaar werd het NK georganiseerd op de Oostvaardersplassen, daarvoor hadden schaatsliefhebbers 12 jaar moeten wachten. Komende woensdag starten de dames hun wedstrijd om 8.30 uur. De heren starten twee uur later om 10.30 uur. De masters starten om 13.30 uur.
Meer wedstrijdinformatie | Gewijzigd: 9 februari 2010, 21:32 uur, door tostoast