Mssn is dit wat...
http://standuppaddleholland.ning.com/video...lan-11city-tour
Vreemde situatie - volgende keer maar de OS winterspelen in Nederland.
Afdaling vanaf de Cauberg; schaatsen in Thialf en langlaufen op de Veluwe. EN bobsleën in de Efteling.
Het kan, de nieuwe IJstijd in Europa door de wijziging van de warme Golfstroom.
Als je deze meteogrammen moet geloven dan gaat het idd niet meer gebeuren.
Vandaar dat er steeds maar weinig tegelijk online zijn. maar dat is gewoon mijn gevoel, kan de site stats niet zien natuurlijk.
Snappen doe ik het wel, als er in de atmosfeer weinig gebeurt gebeurd er hier evenveel.
Helemaal beneden staat dat er toch 97 leden dit lezen dus zo stil is het toch niet!!!
die meteogrammen ( van YR.NO )moet je niet al te serieus nemen , vaak voor de langere termijn gaan ze alleen voor bewolkt met temps die vaak nergens op slaan.....
je kunt dan beter deze aanhouden..
groet,
SC | Gewijzigd: 9 februari 2010, 19:57 uur, door thijmco
Het zijn van die glinsterende schilfertjes en het is helder hier.
Ik heb echt sterk het vermoeden dat het sublimerende waterdamp is.
Vreemde situatie - volgende keer maar de OS winterspelen in Nederland.
Afdaling vanaf de Cauberg; schaatsen in Thialf en langlaufen op de Veluwe. EN bobsleën in de Efteling.
Het kan, de nieuwe IJstijd in Europa door de wijziging van de warme Golfstroom.
Daar heb ik jaren geleden al eens een interessante theorie over gelezen. Die klonk toen best aannemelijk (voor mij als leek). Het had te maken met het water van de smeltende Noordpool die de warme golfstroom dan zou belemmeren of zelfs volledig zou kunnen stoppen.
Is er nu dan een aantoonbare wijziging gaande in de warme golfstroom? En in hoeverre smelt de poolkap nog ? Ik had juist begrepen dat het zich een beetje aan het stabiliseren was. Dan zou je toch juist denken dat die warme golfstroom ook niet meer in gevaar is?
je kunt dan beter deze aanhouden..
groet,
SC
Ik zie toch weinig verschil in temp. verloop? | Gewijzigd: 9 februari 2010, 20:10 uur, door talkyr86
http://nl.wikipedia.org/wiki/Polar_low
Ik vind ook dat het de naam 'Polar Low' pas waard is als het veel sneeuwt. Dat nauwelijks actieve plukje wolken van morgen zou ik geen Polar Low willen noemen. Zelfde voor volgende week. Maar ondanks dat zie ik op satellietkaartjes de term polar low verschijnen bij haast elk lagedrukgebiedje. Dus blijkbaar verschillende definities.
Is er nu dan een aantoonbare wijziging gaande in de warme golfstroom? En in hoeverre smelt de poolkap nog ? Ik had juist begrepen dat het zich een beetje aan het stabiliseren was. Dan zou je toch juist denken dat die warme golfstroom ook niet meer in gevaar is? Nog interessanter is wat er zou gebeuren als tussen Engeland en Frankrijk geen tunnel maar een spoordijk was aangelegd.
Via dat smalle strookje zeewater wordt gigantisch veel warmte de Noordzee in gepompt.
Daar een dam leggen en ons weer hier veranderd echt zeer drastisch.
Het zou hier heel het jaar door een stuk kouder zijn en in de winter meters sneeuw geven.
Overigens gaat het meeste van de golfstroom om de Britse eilanden heen maar het deel dat door het kanaal geperst wordt scheelt al enorm. | Gewijzigd: 9 februari 2010, 20:28 uur, door Picobyte
Is er nu dan een aantoonbare wijziging gaande in de warme golfstroom? En in hoeverre smelt de poolkap nog ? Ik had juist begrepen dat het zich een beetje aan het stabiliseren was. Dan zou je toch juist denken dat die warme golfstroom ook niet meer in gevaar is?
Wat ik een tijdje geleden heb gelezen is: Het schijnt dat de snelheid van de golfstroom de laatste jaren met 30% is afgenomen. Weet zo de link naar het artikel niet meer.
Toekomst
Sommige klimaatonderzoekers [bron?] voorspellen op grond van berekeningen dat de Golfstroom in een warmere wereld mogelijk af kan nemen. Het smeltend ijs van de polen en de grotere hoeveelheden neerslag leveren dan zoveel zoet water op dat het na afkoeling minder naar beneden zinkt, waardoor de Golfstroom in het noordelijk deel van de Atlantische Oceaan minder ver doordringt.
Voor West-Europa zou dat enorme gevolgen hebben. De opwarming zal hier dan verdwijnen waardoor de temperatuur vergelijkbaar wordt met de temperatuur in Noord-Amerika op gelijke geografische breedte. Op dit moment wordt er onderzoek gedaan naar de snelheid in de Golfstroom; deze blijkt af te nemen. De circulatiekracht van de Golfstroom, die warmte aanvoert naar West-Europa via de Atlantische Oceaan, is de afgelopen dertien jaar met 30 procent afgenomen, zo meldden Britse wetenschappers in Nature op 1 december 2005.
© wikipedia
Dit i.v.m. het organiseren van een muziek evenement bij ons in Spijkenisse aan de Baljuwlaan ???
Hoop dat het door kan gaan....laatste keer moest ik het helaas afblazen gezien de dooi te vroeg aanwezig was...
Dit keer misschien een betere kans voor a.s. zaterdag had ik gedacht...maar goed zou dit kunnen ??? | Gewijzigd: 9 februari 2010, 20:26 uur, door mbouman
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography