van plm -5 buiten tot + 300 en meer in de flashovercontainer en dat in een paar seconden meerdere keren deze avond.
Nog op zoek gegaan naar een thermometer. De ene die ik eerst wilde toch maar niet gekocht. 3 stuks gaven alle drie een andere temperatuur aan in de winkel, 17, 18 en 19 graden. Leek me dus geen goede koop!
Nog op zoek gegaan naar een thermometer. De ene die ik eerst wilde toch maar niet gekocht. 3 stuks gaven alle drie een andere temperatuur aan in de winkel, 17, 18 en 19 graden. Leek me dus geen goede koop!
had je ze alledrie moeten kopen, gemiddeld altijd goed
van plm -5 buiten tot + 300 en meer in de flashovercontainer en dat in een paar seconden meerdere keren deze avond.
Jij hebt zeker oefenavond vanavond met de brandweer ,
Geef mij maar droog vriezend weer zoals vandaag, heerlijk
Ja dat is leuk , je kan natuurlijk nog extremer , ipv liggen beetje op de knietjes of rechtop dan heb je -5 tot +600.
ps wel je flappen goed dichthouden .
een keer ge-oefend met regen en rond het vriespunt , dat is ook geen pretje. maar het blijft mooi. | Gewijzigd: 9 februari 2010, 17:22 uur, door Ed v Veen
De kou zit echt in mijn lijf.
De verwarmingsketels in de kassen draaien op volle toeren. Mijn bankrekening draait dus op volle toeren naar beneden. Voor mijn sector mag dit winterweer wel eens gaan stoppen.
Vandaag niet warmer geweest dan -2°C met een ijskoude wind. De grond is steenhard bevroren. Mijn vijver is nog steeds ijsvrij wat ik heel vreemd vind.
Smilde is een dorp en de naam van een voormalige gemeente en een voormalig waterschap in de provincie Drenthe. Het dorp Smilde vormde tot 1998 het centrale dorp van een aantal kleine dorpskernen: Bovensmilde, Smilde, Hijkersmilde en Hoogersmilde.
Smilde is gesitueerd aan beide zijden van de Drentsche Hoofdvaart, ten zuidzuidwesten van Assen. Het is een typisch voorbeeld van een lintdorp, met een lengte van circa 17 kilometer.
Sinds de gemeentelijke herindeling van 1998 zijn Bovensmilde, Smilde en Hoogersmilde ingedeeld bij de administratieve gemeente Midden-Drenthe.
(bron wiki pedia)
je moet ook niet gaan staan tegen het dak van de container is het rond de 1000.
ontopic -2 graden nu maar de hele dag een gevoelstemperatuur geweest van vlg mij -10
Dat kan best lastig zijn soms hoor Als iemand hier roept dat het sneeuwt in Blokker ga ik meestal even kijken of dat in de HEMA ook zo is
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
dan wel dat type wat je ziet als het HELDER is toch........ ben die blauwe x-jes en sterretjes zat
-1.9 onderhand, laat die sneeuw maar wegblijven!
Stuur maar hierheen
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Tot en met komend weekend blijven we in een koud weertype met wolkenvelden en af en toe zon, een enkele sneeuwbui en middagtemperaturen rond of iets onder het vriespunt bij een zwakke tot matige noordoostenwind. In de nachten is bij opklaringen op veel plaatsen matige vorst mogelijk, boven een sneeuwdek kan het hier en daar zelfs (net) streng gaan vriezen. Het winterweer wordt door een klassieke winterse drukverdeling met hogedruk boven Scandinavië en de Noorse Zee en lagedruk boven de Middelandse Zee en de Alpen veroorzaakt, tussen beide druksystemen wordt met een noordoostelijke stroming koude vrieslucht aangevoerd. Het ijs op sloten, vaarten en plassen zal dus op veel plekken weer dik genoeg worden om te kunnen schaatsen, misschien zijn er in het weekend zelfs enkele tourtochten op natuurijs mogelijk.
Of de vorstperiode na het weekend alweer voorbij is kan nog niet met zekerheid gezegd worden, maar momenteel ziet het er niet echt naar uit. De weg voor Atlantische storingen met zachte lucht blijft ook na het weekend door een Groenlandhoog nog op slot, wat voorlopig met een oostelijke tot noordelijke stroming te koud weer voor de tijd van het jaar betekent. De neerslagverwachting wordt onzekerder, mogelijk komt er een polaire, met hoogtekou en sneeuw gevulde storing via Scandinavië afzakken, wat ook in ons land voor winterse neerslag kan gaan zorgen. De temperaturen gaan volgende week wel wat omhoog (lichte dooi overdag), maar dat is vooral aan de elke dag een beetje sterker wordende februarizon te wijten. Voorjaarstrekjes zijn dit nog niet, maar aan alles komt ergens een eind, ook aan deze koude, sneeuwrijke winter.
mogelijk komt er een polaire, met hoogtekou en sneeuw gevulde storing via Scandinavië afzakken, wat ook in ons land voor winterse neerslag kan gaan zorgen.
Waar heb ik dat eerder gehoord
groet ,
SC