Die komt niet hier.
En Jan, dat stukje, is dat niet heel raar, 'een serie Polar Lows over ons heen', behoort dat echt tot de mogelijkheden?
Serie polar lows vind ik ook echt overdreven maar dat doet het nu met je als je geen hoop meer hebt Ik heb net de kaarten zitten kijken en maandag en de dagen daarna kunnen we wel eens te maken gaan krijgen met sneeuw tot 10 centimeter. Maar dat is nog allemaal ver weg om daar nu echt iets zinnigs over te zeggen.
Ok dan! Misschien ver weg, maar toch weer een leuk (eventueel) vooruitzicht!
Zo raadselachtig vind ik dat nu niet.
1) onzekerheid na 15 feb, 2) ofwel sneeuw ofwel ijsaangroei.
Vind het wel een leuk en typerend stukje wat net zo goed al 3x had kunnen gelden deze winter
Lekker fris daar! En yeah; sneeuw!
Hier komt de zon af en toe een beetje door en geen sneeuw... wel erg brrr...
Heb ik nu 1 meter (verticale) sneeuw gewonnen?
Was wel eventjes spannend...gelukkig starte de stroomgroep voor de serre meteen. Anders hadden we problemen.
Ik zet weer eens dezelfde plaat op : grijs en koud.
Edit : 't Is nog een na wee van de zomerstorm in juli. Ik heb het gevonden op de site van GVA.
In de late voormiddag viel de elektriciteit in grote delen van de provincie Antwerpen uit. Dat was bijvoorbeeld het geval in Herentals, Massenhoven, Kontich en Lier.
De oorzaak ligt bij een probleem aan een hoogspanningsmast in Lint. Daar vielen deze zomer twee masten om tijdens een zware storm. Sindsdien ligt er een noodlijn.
Ploegen van Elia zijn op dit moment ter plaatse om te kijken wat er precies is foutgelopen. Op de meeste plaatsen zou er ondertussen opnieuw stroom moeten zijn. Alleen Lier en omgeving zitten nog zonder elektriciteit.
Dat zorgt in Lier voor grote hinder. Zo werken de verkeerslichten niet en zitten de handelszaken ook zonder stroom.
PeDM
| Gewijzigd: 9 februari 2010, 12:55 uur, door Katrien Michiels
Met dank aan een hogedrukgebied tussen Schotland en IJsland dat via een Scandinavische brug een connectie heeft met het Russische hoog, duurt de ‘Midfebruariwinter’ voorlopig voort. Tot zeker midden volgende week vriest het in de nacht en ochtend overwegend matig, in de middag komt het kwik tussen +2 en -2 graden uit. Wel wordt met een noordoostelijke stroming, die met name de komende dagen vrij sterk is, overwegend vochtige lucht aangevoerd. Daardoor vaak vrij veel bewolking waaruit het soms ook wat kan sneeuwen. Begin volgende week worden de luchtdrukverschillen kleiner. Tijdens nachtelijke opklaringen kan het dan in sneeuwgebieden soms meer dan 10 graden vriezen: op hoogte blijft de atmosfeer namelijk ook in koude sferen.
Is de kans niet heel groot dat tegen die tijd de temp weer ruim boven nul zit?
Ik weet dat het ver weg is maar neerslag gaat hier in NL vaak samen met dooi (aanvallen).
Is de kans niet heel groot dat tegen die tijd de temp weer ruim boven nul zit?
Ik weet dat het ver weg is maar neerslag gaat hier in NL vaak samen met dooi (aanvallen).
Zie stukje hierboven. Maar zoals ik daarnet ook al zei is het nog te ver om daarover te oordelen. Zolang er WRF niet is voor maandag ga ik ook niets zeggen