Sneeuwverwachting de komende 2 dagen..... En verder
Ik ben benieuwd...zal toch de boel verder verfraaien...
Het ziet er leuk uit, maar voor het schaatsen is het wel minder... en zoveel sneeuw als we al gezien hebben, ik zou het niet zo erg vinden als er eens een periode kwam met vorst waarbij het niet gelijk begon te sneeuwen.
Het ziet er leuk uit, maar voor het schaatsen is het wel minder... en zoveel sneeuw als we al gezien hebben, ik zou het niet zo erg vinden als er eens een periode kwam met vorst waarbij het niet gelijk begon te sneeuwen.
Ja maar dan een vorstperiode waar de zon constant schijnt, niet zoals nu dat bewolkt weer zonder 1 lichtpuntje.
Toenet viel er nog wat poedersneeuw en KMI zegt dat er kans is op wat hele lichte sneeuwbuitjes, zullen wel zien wat er morgen en donderdag gebeurd, je weet maar nooit.
Toenet viel er nog wat poedersneeuw en KMI zegt dat er kans is op wat hele lichte sneeuwbuitjes, zullen wel zien wat er morgen en donderdag gebeurd, je weet maar nooit.
Nee het is echt het westen wat de beste papieren heeft. Echter veel valt er niet maar morgen heeft heel het land kans op sneeuwbuien
mag ik het ook de slechtste papieren noemen Jan ?
hier in 't Roojse dorpje R is 't een nacht met wat vorst geweest, maar bij lange na niet genoeg om de wateren weer dicht te krijgen. Helaas, maar hopelijk gebeurd dat dan vannacht en morgennacht wel. Op 't moment wat lichte motsneeuw die alles wel wat witter maakt waardoor 't buiten toch wat lichter wordt. Verder een donkere boel.
Benieuwd wat de pluimen voor het weekend / na 't weekend laten zien zometeen.
http://www.ahn.nl/viewer
Lol,effe inzoomen bij Assen en noord van Rolde.
'Voer de tekst in !'
Dat plaatsje ken ik helemaal niet | Gewijzigd: 9 februari 2010, 09:40 uur, door Picobyte
Vooral in het noordoosten van het land bouwt de winter aan een indrukwekkende staat van dienst. Klimaatanalist Ad Vermaas uit Hoogeveen berichtte mij gisteren dat het kwik op het meetpunt Groningen-Eelde al 42 dagen achtereen (vanaf 29 december) nimmer de grens van 5,0º (of hoger) heeft bereikt. Omdat dit de komende tijd evenmin zal gaan gebeuren, ligt een serie van zeker 50 dagen in het verschiet. In het verleden (vanaf 1901) presteerden alleen de grote winters langere reeksen. In de winter van 1946-1947 werd van 20 januari tot en met 15 maart (55 dagen) de grens van 5 graden niet gehaald, in 1962-1963 geen ‘vijfplussers’ van 18 december tot 3 maart. Dat waren er maar liefst 75 op rij.
Vanwege hardnekkige bewolking heeft het tijdens de afgelopen nacht niet harder gevroren dan gisternacht. Wel vroor het nu in het hele land. De laagste minima kwamen uit op waarden iets beneden -5 graden. Zo werd op Twenthe -5,5, in Hupsel -5,6º gemeten. Boven de Noordzee bevinden zich opklaringen. Deze breiden zich naar het zuiden uit. Daardoor vandaag overdag niet alleen wolkenvelden maar soms ook wat zonneschijn en het blijft op de meeste plaatsen droog. De middagtemperaturen lopen uiteen van -3 in het oosten tot rond het vriespunt in het noordwestelijk kustgebied. De noordoostenwind is meest matig.
Vanuit een ijzige hoogtetrog boven Scandinavië (500 hPa-vlak -42º) snoert zich de komende 24 uur een hoogtelaag af. Het systeem bevindt zich woensdagochtend boven het oosten van het land. Het aan het systeem gekoppelde ‘grondlaag’ trekt langs de westkust naar het zuiden. Het gevolg is dat het de komende nacht vooral in het westen van het land enige tijd gaat sneeuwen. Verder vriest het matig en daar waar het enige tijd opklaart is strenge vorst mogelijk. Er staat nauwelijks wind maar aan de kust en op het IJsselmeer later in de nacht een tot (vrij) krachtig toenemende noordenwind.
Woensdag overdag kans op enkele sneeuwbuien maar soms ook wat zonneschijn. De wind ruimt naar het noordoosten en is matig, in het noordwestelijk kustgebied vrij krachtig tot krachtig. De temperatuur blijft overdag op de meeste plaatsen iets onder nul.
Bron: Jan visser
Actuele hoogtekaart
http://www.ahn.nl/viewer
wel van mijn gemeente he, balen (belgie)