Mwah laat die -80 maar weg, moet er niet aan denken
Het is hier in Breda -2,4 graden, veel kouder dan ik had verwacht! Ik dacht dat het hier zo rond de +0 zou uitkomen, maar het is een stuk kouder!
Benieuwd naar woensdag, hopelijk valt er een paar centimeter sneeuw, das altijd leuk!
Zo, dat is een flink verschil! Dat is vragen om een verkoudheidje...
Voor de Kerstdagen nog met min 8 graden gelopen in een zonnetje met windstil weer, geen enkel probleem.
Valt mij ook op dat er weinig ijsvorming is ontstaan vandaag, terwijl het hier de hele dag rond de min 4 - min 5 is geweest.
Vorst trekt nu veel sneller de grond in dan in de vorige vorstperiodes ( geen sneeuw).
Wat mij betreft is dit toch voor het gevoel een ongekende lange winter. Ik hoop echt dat maart lenteweer brengt. | Gewijzigd: 8 februari 2010, 17:22 uur, door Ben
en mijn weerstation geeft ook sneeuw aan!!
ben benieuwd wanneer we dat kunnen verwachten
de mijne ook :12 Hour Forecast Mostly Cloudy, Snow within 12 hours
check: http://www.weatherlink.com/user/jpp/index....y&headers=1
Heb een keer --37gr meegemaakt in ussr dat is pas koud
He he ja ik een keer in Noord-Finland bij Rovanimi ook zo -37 met een meter sneeuw buiten. Mooie tijd was dat.
Radio 8fm voorspeld tot en met 10 cm richting het weekend.
Elke dag 3 tot 5 cm
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Opnieuw volop winter en hoe. Deze week zal het in de nachten meest matig vriezen, samen met de lichte vorst van overdag is het winterweer goed voor de ijsgroei. Ik heb vorige week al aangegeven dat wij deze week op schaatsen zouden komen. Of we ijsbanen kunnen gaan verruilen voor buitenwater is nog even afwachten. Dit is afhankelijk van de sneeuw die vanaf woensdag gaat vallen. Want, vanaf woensdag tot en met zondag verwacht ik elke dag wel gemiddeld een paar centimeters sneeuw. Dit betekent dat de ijsgroei vanaf woensdag of donderdag iets minder snel gaat. Morgen meer in dit blog over de duur van de winter, het schaatsen en de sneeuw.
Bron: PP
| Gewijzigd: 8 februari 2010, 18:08 uur, door Takenu
Ik heb zo'n mooie tegeltjeswijsheid geplaatst en dan toch in een trui naar buiten en klagen.............
Nogmaals "Slecht weer bestaat niet, slechte kleding wel!"
Ik ging vanmorgen (-8) buiten in mijn winteroverall voeren en had het echt erg warm. Zo'n overall die ze ook in Finland gebruiken. Heb daar ook tegen de min 40 meegemaakt (overdag!), niet bij Rovaniemi, maar Saariselka en bij Salla hebben we ook flinke kou gehad, rond de -30. `Geweldig!
Ben benieuwd wat de pluimen gaan doen. En de sneeuw wil ik graag in Zeeland en niet hier, eventueel Brabant als daar liefhebbers zitten.
Nee man daar heb ik niets zitten dus voel ook geen kou. van mij mag het wel kouder nog. alleen moet het in huis steeds warmer (vrouwtje trillende bever )
Tis 23gr in het huis en zit in t.shirt met zweet op het voorhoofd bleh watn hitte. vooral als je buiten wegkomt loop je tegen een muur aan van hitte.
--4,7 gr dat was gisteravond om deze tijd --5,8gr.
Maar goed het zal nog wel kelderen.