op sommige plekken hier achterthuis is het dan ook SPEK glad!
Deze ijsklomp zit al vanaf het begin met de vorst in de bak, vandaag eruit gehaald:
was 50cm, heb er al een gedeelte van afgeslagen
| Gewijzigd: 7 februari 2010, 19:42 uur, door dv_chaser
En de straten in Delfzijl zijn al tijden niet sneeuw (of beter) ijs vrij. Maar niets te klagen.
Met de huidige temperaturen en de verwachtingen zou een Oldambtrit er toch in moeten kunnen zitten. Zeker omdat er nog veel ijs licht. Het Damsterdiep (niet in de Oldambtrit) is nog compleet ijs, met een kleine uitzondering onder de bruggen.
Ik hoop op vorst met zon en weinig wind, en geen sneeuw!!
En als dat niet kan, doe dan maar een hele vroege lente!!
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Kijk dagelijks wat Jan te melden heeft maar wat mij opvalt
is dat steeds meer mensen kaartjes en grafieken plaatsen
zonder eigenlijk iets nieuws te vertellen. Persoonlijk vind ik
het er niet overzichtelijker op worden maar dat zal wel inherent
zijn aan de toenemende populariteit van deze site.
Ik hoop niet dat iemand zich aangevallen voelt. Wat ik bedoel
te zeggen is - kijk even of hetgeen je plaatst een hoge nieuws-
waarde heeft en niet al eerder is geplaatst.
Sorry
idd Ik neem aan dat de verwachting hierin nu ook niet meer van elders komt ? Want dat bleek nog wel eens verwarrend met het verhaaltje van Jan ernaast.
Maar goed dat is te verwachten, het is en blijft een koude, dat wel, kwakkelwinter.
Nou, ik vind het anders een hele aardige winter hoor. We hebben ze wel eens anders meegemaakt. Ik zag de GSF loop toch richting diepvries gaan. Wat niet is kan dus best nog komen lijkt me. Maar 2 weken 0 tot -10 is mij ook goed.
Is gewoon nog hetzelfde als voorheen alleen in een ander jasje
Kijk dagelijks wat Jan te melden heeft maar wat mij opvalt
is dat steeds meer mensen kaartjes en grafieken plaatsen
zonder eigenlijk iets nieuws te vertellen. Persoonlijk vind ik
het er niet overzichtelijker op worden maar dat zal wel inherent
zijn aan de toenemende populariteit van deze site.
Ik hoop niet dat iemand zich aangevallen voelt. Wat ik bedoel
te zeggen is - kijk even of hetgeen je plaatst een hoge nieuws-
waarde heeft en niet al eerder is geplaatst.
Sorry
Iedereen is vrij om kaartjes neer te zetten in dit topic om aan elkaar te laten zien wat er staat te komen. Soms wordt er weinig bij verteld, dat is zonder meer waar, maar enthousiasme is natuurlijk altijd goed. Wanneer posts hier niet thuis horen worden ze uiteraard verwijdert. Ik hoop dat je vraag hiermee beantwoord is | Gewijzigd: 7 februari 2010, 21:21 uur, door talkyr86
Tot minstens volgend weekend blijven we in een koud weertype met af en toe zon, vooral aan zee op woensdag en donderdag enkele sneeuwbuien en middagtemperaturen rond of iets onder het vriespunt bij een zwakke tot matige oostenwind. In de nachten is bij opklaringen op veel plaatsen matige vorst mogelijk, boven een sneeuwdek kan het hier en daar zelfs (net) streng gaan vriezen. Het winterweer wordt door een klassieke winterse drukverdeling met hogedruk boven Scandinavië en de Noorse Zee en lagedruk boven de Middelandse Zee en de Alpen veroorzaakt, tussen beide druksystemen wordt met een oostelijke stroming koude vrieslucht aangevoerd. Het ijs op sloten, vaarten en plassen zal dus op veel plekken weer dik genoeg worden om te kunnen schaatsen, misschien zijn er volgend weekend zelfs weer enkele tourtochten op natuurijs mogelijk.
Na het weekend sneeuwkansen?
Of de vorstperiode na het weekend alweer voorbij is kan nog niet gezegt worden, maar momenteel ziet het er niet echt naar uit. De weg voor Atlantische storingen met zachte lucht blijft ook na het weekend voorlopig op slot, het blijft dus met een oostelijke stroming koud. Alleen de neerslagverwachting wordt onzekerder, met deze oostelijke stroming kunnen mogelijk kleine gebiedjes met hoogtekou en sneeuwval (dat wordt een "koude put" genoemd) onze kant opkomen. Bovendien zou er begin volgende week een polaire storing met sneeuw via Scandinavië naar het zuiden kunnen afzakken, iets wat deze winter al vaker gebeurd is. We wachten het af.
Weerdirect