Da's toch best wel een apart lagedrukgebiedje voor onze westkust. Omgekeerde kanaalrat?
KNMI guidance:
Een oud geoccludeerd front, ligt in onze omgeving en trekt langzaam zuidwestwaarts. Het front is herkenbaar op het 850 hPa thetaw-patroon. Het systeem verlaat zondagavond het zuidwesten.
Dit plaatje is dus van die oude occlusie en zoals je kan zien gaat hij idd zuidwestwaarts.
(op die site werd gevraagd nieuwe activex module te installeren voor video weergave.)
Mijn schoonmoeder, die hier ook wel eens meeleest, dacht gister even leuk naar een filmpje te kijken. Niks te zien dus even op het linkje klikken....
Na een paar minuten slome pc en allemaal reclame banners op het scherm. Na uitvoerig zoeken bleek dit alles geïnstalleerd te zijn na het klikken op de link (tijden installatie van files trojan en klikken link).
Voor de mensen die er ook ingetrapt zijn:
Geen dank maar dat is niet gepast
Nogmaals was zeker ook niet mijn bedoeling verder gek misschien maar zelf geen probleem ermee gehad link ook onmiddelijk vewijderd
Sorry, voor deze off-topic, maar het lijkt me belangrijk!!!
temp hier 2.5 gr. | Gewijzigd: 7 februari 2010, 15:03 uur, door Tesse
Schoonmoeder
Mijn humeur was op het moment van het bericht niet het je van het...heeft een paar uur geduurd voordat de trojans gevonden en verwijdert waren, vandaar. Het bericht was vooral bedoeld als oplossing voor de mensen die hetzelfde probleem hadden. (Niet iedereen begrijpt dat je niet overal op moet klikken op inet, vooral een vrouw van 65+ die inet niet echt veel gebruikt).
Na mijn idee het belangrijkste gedeelte uit die post van mij is het gedeelte dat je weg laat in je quote
Mijn schoonmoeder heeft nu ook weer wat geleerd.
Nogmaals was zeker ook niet mijn bedoeling verder gek misschien maar zelf geen probleem ermee gehad link ook onmiddelijk vewijderd
Sorry, voor deze off-topic, maar het lijkt me belangrijk!!!
temp hier 2.5 gr.
Zoals ik hierboven al aangaf, humeur was niet je van het. Excuses!
(Tip: Draai voor de zekerheid dat tooltje, dan weet je zeker dat je niks op je pc binnen hebt gekregen.)
PS. Het begint hier in Arnhem al richting het vriespunt te gaan. | Gewijzigd: 7 februari 2010, 15:42 uur, door Brisk
De pluimen van weerplaza.nl voor sommige regio's zijn weinig representatief. Klik je bijvoorbeeld bij hun kaart op de provincie Friesland, dan krijg je regio Noord. (Alleen bij een klein stukje van Zuidwest-Friesland krijg je regio Noordwest, maar die is ook niet representatief, niet eens voor Noord-Holland; misschien voor Den Helder?)
Die pluim voor regio Noord geeft meestal veel te hoge temperaturen aan voor Friesland. Soms lijkt het wel dat regio Noord de temperaturen voor één van de Waddeneilanden aangeeft, maar misschien is het voor de locatie Lauwersoog, dat zou ook kunnen. Het is in ieder geval zelden representatief voor de provincie Friesland.
Ook bij pluimen voor andere regio's heb ik zo mijn twijfels. De oostelijke regio's lijken bijvoorbeeld vaak te hoge temperaturen aan te geven, hoger dan andere regio's, terwijl in het oosten vaak de laagste temperaturen worden bereikt. Als we de regio-pluimen moeten geloven, dan wordt het de komende dagen in regio West kouder dan in het oosten van het land.
Ik heb zelf gemerkt dat voor mijn eigen locatie (Zuidwest-Friesland) de pluim voor regio midden over het algemeen het meest representatief is, de pluim voor regio Noord-Oost komt vaak ook redelijk in de buurt. Maar veel mensen zullen dit niet in de gaten hebben en krijgen zo een heel verkeerd beeld van de verwachtingen in bepaalde regio's.
Helaas wordt bij die regio-pluimen niet aangegeven voor welke locatie het precies geldt. Ik heb hier de laatste dagen ook pluimen voorbij zien komen voor Leeuwarden, en daar heb je meer aan als je één pluim wilt hebben die voor de hele provincie Friesland redelijk representatief is voor wat betreft de temperatuur en de ijsaangroei. Ook is het prettig om precies te weten voor welke locatie de pluim is gemaakt.
Kortom: dit is weer een voorbeeld (net als dat blindstaren op pluimen van 10-15 dagen vooruit) dat men voorzichtig, kritisch en genuanceerd moet omgaan met al die pluimen, kaarten en andere weergegevens, want anders wordt er gemakkelijk een foutieve voorstelling van zaken gegeven.
Moet er nu bij elke pluim gezet worden waar men naar moet kijken.
Ik probeer het te begrijpen maar zo lukt dat denk ik niet.Ben maar een groentje.
Bij de pluimen van weerplaza moet je gewoon alleen naar regio midden kijken, om een lang verhaal kort te maken Het punt was dat bij weerplaza namelijk de pluimen voor de regio's NO, O en ZO altijd zachter zijn dan voor midden, terwijl in de praktijk die regio's altijd kouder zijn.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
hoop morgen op een mooie dag met zon, en misschien vorst.
groeten marieke