radarbeeldje
Hmm dat ziet eruit als winterse buien of niet?
Ik wil echt graag een elfstedentocht dat lijkt me zo leuk!
Volgens mij hoeven we niet echt hele flinke vorst te krijgen 1 week matige vorst en we zijn ook al klaar
Hopen dat sneeuw niet roet in eten gooit
pluimen zijn wel ietsje warmer geworden (dat zie ik ook terug in het verhaaltje van paar pagina terug)
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Okee, Timoffeeff met foto's en al met een flinke boog het raam uit en onmiddellijk hier ook zo'n presentator zoeken!
In Drenthe nu net iets boven nul, maar je kan aan de atmosfeer 'voelen' dat het koud gaat worden...
(op die site werd gevraagd nieuwe activex module te installeren voor video weergave.)
Mijn schoonmoeder, die hier ook wel eens meeleest, dacht gister even leuk naar een filmpje te kijken. Niks te zien dus even op het linkje klikken....
Hier is gisteren al uitvoerig over gesproken. Lastig voor je moeder maar degene die het hier plaatste heeft het bij mijn weten niet op die manier bedoelt. Daarentegen is iedereen zelf verantwoordelijk voor waar hij of zij op klikt of wat je installeert. Dat je altijd alert moet zijn is duidelijk inderdaad!
Op het KNMI staat nu geen enkele waarschuwing, best leuk om eens een totaal groen kaartje te zien!
Die kaartjes zijn alweer verouderd,de laatste run van weerplaza geeft alweer iets warmer naar het einde van de periode (met name dus de GFS)
Een beetje uitleg van deze site.
In een adiabatisch proces tussen een systeem en de omgeving van dat systeem, wordt geen warmte uitgewisseld met de omgeving. Door expansie (bijv. opstijgen) van het systeem kan de temperatuur afnemen. Door compressie (bijv. daling) van het systeem neemt de temperatuur toe.
Zonder condensatie noemen we het adiabatisch proces een 'droog adiabatisch' proces, waar de temperatuur van luchtdeeltjes met 10 C per 100 meter hoogte afneemt. Bij daling van het systeem zal de temperatuur met 1,0 C per 100 meter toenemen. Indien er wel condensatie binnen het systeem plaatsvindt, noemen we het adiabatisch proces een 'nat adiabatisch' proces, waar de temperatuur van luchtdeeltjes met 0,650 C per 100 meter hoogte afneemt. Bij daling van het systeem zal de temperatuur met 0,650 C per 100 meter toenemen. Kortom:
Droog adiabatisch proces = temperatuur afname/toename met 1,0 C per 100 meter
Nat adiabatisch proces = temperatuur afname/toename met 0,650 C per 100 meter
Een ‘adiabaat’ is niets meer dan een grafische lijn die terug te vinden is op grafieken over temperaturen in vergelijk met hoogte.
edit: de komma`s waren weggevallen,10C moet dus 1,0C zijn.. | Gewijzigd: 7 februari 2010, 13:19 uur, door erik
Morgen zijn de temp voor hier toch boven nul? zal het zowiezo niet blijven liggen denk ik.
Jan kan jij daar iets over zeggen??
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
Nee dat zijn wel de goede kaarten van MC en niet de oude
Morgen zijn de temp voor hier toch boven nul? zal het zowiezo niet blijven liggen denk ik.
Jan kan jij daar iets over zeggen??
Het plaatje wat ik je liet zien was voor aankomende nacht 01.00 uur. De temperaturen zullen na de nieuwste run van GFS rond 0 of net daaronder zitten. De temperatuur op hoogte (1500m) is -6. Ook neerslag wordt er berekend