Want de pluimen van Nederland zijn bijna altijd kouder dan die van ons.
Hartelijk dank,
Franky
Weerplaza en het KNMI maken geen pluimen voor Belgie. Het meest relevante zou zijn als je bij Weerplaza die van de regio's ZO, Z of ZW pakt, afhankelijk van waar in Belgie je woont
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
De sneeuw is nagenoeg verdwenen in Nederland, en nu komen de schaatsers eindelijk weer aan bod.
Hoe snel er goed te berijden ijs komt is nog even afwachten de komende dagen maar het ziet er hoopvol uit.
Ook wel prettig te lezen dat alle weerkundigen weer zo'n beetje op één lijn zitten.
Dat ontbrak er een tijdje aan.
Want de pluimen van Nederland zijn bijna altijd kouder dan die van ons.
Hartelijk dank,
Franky
Hier kun je na 00:00 de pluim voor Leuven vinden, ik hoop dat je er wat aan hebt:
http://www.weer.nl/nl/home/weer/pluimverwa...html?eps=leuven
Als het nu ook echt zo uitkomt zou je me deze winter nooit meer horen Afwachten op een goede periode voor het zuid westen en Westen.
Dooi houdt nog even aan
Het weekeinde verloopt meest grijs, in het zuiden zijn er soms opklaringen. De stroming wordt noordoostelijk maar de kou is zodanig ver terug gedrongen dat het bij ons voorlopig blijft dooien, de temperatuur daalt heel langzaam. Zaterdag wordt het een graad of 5, zondag een graad minder. Het warmst is het zoals gebruikelijk steeds in het zuiden, het koudst in het noordoosten.
Nieuwe westelijke blokkade brengt winter terug
In alle Uitvoer zien we in het weekeinde opnieuw opbouw van een hoogterug ten westen van ons land. Eindelijk verdwijnt het Russische hoog van de kaart en vormt zich boven Scandinavië een hoogtetrog gevuld met koude lucht. Vanuit de hoogterug op de Oceaan snoert zich dan een blokkerend hoog af in de richting van IJsland terwijl de hoogtetrog boven Scandinavië zich langzaam zuidwaarts uitbreidt. De echt koude lucht bereikt waarschijnlijk dinsdag ons land. Het gaat hier om een koud hoogtelaag (Coud Putje) en deze zijn altijd van beperkte omvang, zodat de echte kou niet lang lijkt aan te houden.
Diep winters wordt het zeker niet, rond het midden van de week komt er vanuit het oosten weer wat minder koude lucht die rondom een omvangrijk laag boven Zuid-Europa stroomt. Er zijn nog wel wat complicaties. Overdag zal de temperatuur rond of iets boven nul liggen omdat de wind veelal noord of noordoostelijk is en dus van de warme Noordzee komt. Ook laat de februarizon de temperatuur overdag oplopen. Ook is er de mogelijkheid dat er Sc-Velden vanuit het noorden over het land schuifelen waardoor het ook 's nachts niet of nauwelijks vriest. De kans op sneeeuw is niet groot, als er wat moet vallen is dat uit een bui vanaf de Noord- of Oostzee of uit een neerslaggebied dat om het Zuideuropese laag heen westwaarts trekt.
Edit MarkNL: Wat is de bron van dit artikel? Graag bijplaatsen ! | Gewijzigd: 7 februari 2010, 01:33 uur, door MarkNL
Alle mensen in de omgeving van ziekenhuizen verzorgingstehuizen en verpleegtehuizen nu er naartoe om te helpen.
De hulpbehoevende moeten nu gewassen worden want zij zitten onder de ontlasting en plas eventuele spuug ook van de mensen en bedden verwijderen etc. etc.
Pfff jongens ik moet echt naar mijn werk kunnen want jullie gaan dat echt niet doen hoor.
Sneeuw mooi maar wel begaanbaar houden aub.
Alle mensen in de omgeving van ziekenhuizen verzorgingstehuizen en verpleegtehuizen nu er naartoe om te helpen.
De hulpbehoevende moeten nu gewassen worden want zij zitten onder de ontlasting en plas eventuele spuug ook van de mensen en bedden verwijderen etc. etc.
Pfff jongens ik moet echt naar mijn werk kunnen want jullie gaan dat echt niet doen hoor.
Sneeuw mooi maar wel begaanbaar houden aub.
Dat zijn zo van die dingen waar mensen niet aan denken maar het is wel realiteit.
Hier is het nog altijd grijs mistig, kortom net een novemberdag. Zo te zien op de site van het KMI krijgt België donderdag een ijsdag.
, Geweldig!!!!!