Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 08:43:07

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

21 Nov 2024 00:36:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Indiana, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:57:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

20 Nov 2024 23:54:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

20 Nov 2024 23:34:30

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:26:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA; Venango, PA.

20 Nov 2024 23:20:48
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Buffell
Lid
6 februari 2010, 19:08 uur | Bericht #95880
Citaat van Mc mark, zaterdag 6 februari 2010, 19:05 uur Aalten meld matige sneeuwval:D

Lol, Aalten ligt niet echt in de buurt van Den Haag ? :$
Tesse
Lid
6 februari 2010, 19:09 uur | Bericht #95881
Citaat van Buffell, zaterdag 6 februari 2010, 19:08 uur Lol, Aalten ligt niet echt in de buurt van Den Haag ? :$
Suprise .......................... suprise
Waarom deze advertentie?
6 februari 2010, 19:11 uur | Bericht #95882
Citaat van Brisk, zaterdag 6 februari 2010, 18:51 uur Yep, wel ff zwaaien he als je langs mijn huis rijd

Doe ik, Arnhem is mijn vriend vanavond.

En om niet op mijn kop te krijgen van Jan maar ff ontopic afsluiten.

Het actuele winterweer in Goes, +4.5 en zeer dichte mist..

Laters....
Days of thunder 2011: 10Twitter for Forum
6 februari 2010, 19:16 uur | Bericht #95883
Hier is het ook heel mistig sinds vanmiddag toen de zon wegging.
Zie mijn hobby via de link
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos

En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
6 februari 2010, 19:45 uur | Bericht #95890
Citaat van Rachid, zaterdag 6 februari 2010, 18:40 uur Ensemble GFS 12z:

Ziet er beter uit dan de 06 Run
thierry
Lid
6 februari 2010, 20:01 uur | Bericht #95892
Citaat van ilovetukkers, zaterdag 6 februari 2010, 19:54 uur hallo,

even offtopic:
ik heb 2 guess horloges gekregen maar ik doe er niks mee ik zou ze wel voor een mooi prijsje willen verkopen.
lijkt het u wat: rob2006@live.nl

onntopic: Delden begint alweer aardig mistig te worden en het miezert wat, geen sneeuw of iets...

Dit hoort op Marktplaats thuis!
Rutte31
Lid
6 februari 2010, 20:04 uur | Bericht #95894
Citaat van Rachid, zaterdag 6 februari 2010, 18:35 uur Van Amerikaans forum:

Kijk, dat noem ik eens een pak sneeuw!

Een sneeuwbui die met de deur in huis valt is nooit grappig.
Rachid
Lid
6 februari 2010, 20:05 uur | Bericht #95896
EC Oper 12Z Noord-Nederland:

Dag/Tmin/Tmax

7: -1/+1
8: -6/-1
9: -7/-1
10: -4/0
11: -6/-1
12: -7/0
13: -7/-1
14: -4/0
15: -4/+2
16: -1/+2

Verder af en toe sneeuw.
Picobyte
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 februari 2010, 20:17 uur | Bericht #95899
Er ligt hier nog steeds redelijk wat sneeuw op grasvelden en stoepjes,vooral waar de wind niet goed bij kan is er nog een redelijk dikke sneeuwlaag aanwezig.
De sneeuwduinen zijn inmiddels zo goed als verdwenen maar sommige sloten liggen nog vol en langs een aantal landweggetjes passeer ik dagelijks de gevolgen nog van een leuke rij bomen met ondergroei langs zo'n weg tussen de wind akkers.
Dat struikgewas is nu een lange ijsdijk waar een paar takjes uit beginnen te steken.
En veel sloten en kanalen hier liggen nog vol met ijs.
Hier in het noordoosten blijkt deze winter weliswaar wat kwakkelend maar toch heel taai te verlopen.
Als de situatie in Friesland net zo is dan is er maar een weekje lichte tot matige nachtvorst nodig.
En overdag ook niet te veel zon maar liefst mist en onder nul.
Mist is perfect spul voor koud weer.
Warmte straalt er wel doorheen omhoog maar de zonne stralen worden grotendeels gereflecteerd.
Aan de ijsvloer is de temperatuur ook wat lager wat aanvriezen bij natuurlijke mist goeddeels voorkomt.
Al met al heeft de randstad en zuid Nederland weer heel ander weer dan het Noord oosten.
Nul graden hier en een zwak oosten windje met nevel en bewolking.
Het zou mij niet verbazen als je op het kanaal hier morgen weer kan schaatsen.
Bliksem is gewoon gratis random stroom.Die donder krijg je er extragratis nog bij.
Franky43
Lid
6 februari 2010, 20:23 uur | Bericht #95900
Hier na een heerlijke dag met veel zon en 7graden nu wat lichte motregen bij 2.5 graden.
6 februari 2010, 20:33 uur | Bericht #95902
Natte sneeuw in Zaltbommel. Actuele sneeuwhoogte momenteel 0.0
Takietaak
Lid
6 februari 2010, 20:41 uur | Bericht #95903
't Zou toch best eens kicken zijn als er zoveel sneeuw zou vallen dat het openbare leven écht ontregeld zou kunnen worden en mensen ineens heerlijk op zichzelf aangewezen zouden moeten worden.
Het is best erg hoor daar bij het Witte Huis, maar ik wil Noordeinde wel eens in een metershoog pak sneeuw zien liggen...
Lijk me gewoon kicken, al was het maar één keertje hier in de Randstad...

* Droomt verder *
6 februari 2010, 20:43 uur | Bericht #95904
dit is heerlijk weer om ziek te worden zit ook lekker aan de antibiotica! geef mij maar kou heerlijkkkkkkkkk, sneeuw mag ook ,de kansen waren redelijk zag ik op de eerdere plaatjes!! tis me een winter wel een die we maar zelden hebben gehad zo, vind het wel rustig hier nu? ow ik las iets over een sneeuwstorm deze week? is dat voor ons? wat kunnen we eventueel verwachten dan?
Maxim1110
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 februari 2010, 20:46 uur | Bericht #95905
Citaat van 4 seizoentje, zaterdag 6 februari 2010, 20:43 uur dit is heerlijk weer om ziek te worden zit ook lekker aan de antibiotica! geef mij maar kou heerlijkkkkkkkkk, sneeuw mag ook ,de kansen waren redelijk zag ik op de eerdere plaatjes!! tis me een winter wel een die we maar zelden hebben gehad zo, vind het wel rustig hier nu? ow ik las iets over een sneeuwstorm deze week? is dat voor ons? wat kunnen we eventueel verwachten dan?
Dat is in het oosten van de VS, in Washington is vandaag ongv 90 cm gevallen Hier alleen wat sneeuwbuitjes en lichte sneeuw komende week zoals het er nu voorstaat.
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
6 februari 2010, 20:50 uur | Bericht #95906
oke dank je, na die bijna meter hoeft ook niet wat een ramp moet dat zijn daar in zo,n grote stad, nee dan maar liever een paar buien sneeuw , blijft het ook leuk!
6 februari 2010, 20:55 uur | Bericht #95907
Citaat van Picobyte, zaterdag 6 februari 2010, 20:17 uur Er ligt hier nog steeds redelijk wat sneeuw op grasvelden en stoepjes,vooral waar de wind niet goed bij kan is er nog een redelijk dikke sneeuwlaag aanwezig.
De sneeuwduinen zijn inmiddels zo goed als verdwenen maar sommige sloten liggen nog vol en langs een aantal landweggetjes passeer ik dagelijks de gevolgen nog van een leuke rij bomen met ondergroei langs zo'n weg tussen de wind akkers.
Dat struikgewas is nu een lange ijsdijk waar een paar takjes uit beginnen te steken.
En veel sloten en kanalen hier liggen nog vol met ijs.
Hier in het noordoosten blijkt deze winter weliswaar wat kwakkelend maar toch heel taai te verlopen.
Als de situatie in Friesland net zo is dan is er maar een weekje lichte tot matige nachtvorst nodig.
En overdag ook niet te veel zon maar liefst mist en onder nul.
Mist is perfect spul voor koud weer.
Warmte straalt er wel doorheen omhoog maar de zonne stralen worden grotendeels gereflecteerd.
Aan de ijsvloer is de temperatuur ook wat lager wat aanvriezen bij natuurlijke mist goeddeels voorkomt.
Al met al heeft de randstad en zuid Nederland weer heel ander weer dan het Noord oosten.
Nul graden hier en een zwak oosten windje met nevel en bewolking.
Het zou mij niet verbazen als je op het kanaal hier morgen weer kan schaatsen.

jier in leeuwarden in friesland kan ik nog op het ijs ik kan er op springen en doen wat ik wil dus ja ijs is er nog genoeg
6 februari 2010, 21:00 uur | Bericht #95909
en wat is het hier weer stil
als er zo'n sfeer was bij cambuur dan zou iedereen klagen
dus........ waker worden .
6 februari 2010, 21:01 uur | Bericht #95910
Temperatuurloopje van ECMWF

Sneeuwloopje

xzaz
Lid
6 februari 2010, 21:01 uur | Bericht #95911
Citaat van Takietaak, zaterdag 6 februari 2010, 20:41 uur 't Zou toch best eens kicken zijn als er zoveel sneeuw zou vallen dat het openbare leven écht ontregeld zou kunnen worden en mensen ineens heerlijk op zichzelf aangewezen zouden moeten worden.
Het is best erg hoor daar bij het Witte Huis, maar ik wil Noordeinde wel eens in een metershoog pak sneeuw zien liggen...
Lijk me gewoon kicken, al was het maar één keertje hier in de Randstad...

* Droomt verder *

Zolang mijn internetverbinding maar in stand blijft vindt ik het allemaal best
Hier nu:
2.1 graden
baro: 1020.5mb
0.7mb/hr
Wind: noord oost YES
Niet weer het weer!TV Commentaar
Rachid
Lid
6 februari 2010, 21:07 uur | Bericht #95912
Tact -0.1 °C te Groningen. Welkom in de diepvries.
Terug naar boven
2 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 2 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.477 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
2 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 246 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 246, lezen 9 mensen het topic "Onweerskansen 17 t/m 20 juni 2013".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden