Lol! Ik ben het met je eens; liever geen grijs en saai weer, maar lekkere sneeuw of strak blauwe lucht met vorst. Ik denk dat het een combi gaat worden, we zullen het zien!
Daar komt hij morgen op terug of niet
Dat is precies het kaartje (Meteogroup) die ik probeerde terug te zoeken!
Dat vermoedde ik al toen je gisteren het volgende schreef:
Ik probeer dat nog even op te zoeken.
Waar ik maandag nog voorzichtig op hoopte, is ook werkelijk uitgekomen. Nú durf ik wél te juichen.
Op de temperatuur- en windkaarten kan je trouwens al zien dat er in Nederland vanuit het noordoosten koude lucht komt binnenstromen. Hier in Zuidwest Friesland is het ook vanaf afgelopen avond geleidelijk steeds verder afgekoeld. Was het om middernacht nog 4.4 °C, inmiddels om 16:15 is de temperatuur gedaald naar 1.8 °C.
Komen er zo nog nieuwe pluimpjes? Met die voorjaarstemperaturen van vandaag heb ik die echt nodig om de koude voorspellingen te kunnen geloven.
Wellicht heeft de gemeente Heerhugowaard dé oplossing voor het zouttekort voor eventuele toekomstige strenge winters opgelost. Vanuit heel de provincie komen gladheidbestrijders op de koffie om de techniek af te kijken. Naast het efficiënter omgaan met zout, wordt het milieu ook nog eens minder belast. Al dat zout verdwijnt namelijk in het oppervlaktewater. Hoe minder dit gebeurt des te beter het is.
Leuk stukje van Jan Visser!
En wat een gedoe wat dat zout betreft, men kon natuurlijk ook niet weten dat het zo'n winter zou worden met al die winterse perikelen. Is niet standaard iig.
Goede oplossing van die pekeloplossing, of is het een minder slechte oplossing? Het milieu wordt minder belast zo, maar met een winter als deze nog steeds enorm belast als het maar om een besparing gaat van 50%. Wellicht komt er ooit nog een echte oplossing! En dan bedoel ik geen zoutoplossing!
Juich! Dat is een behoorlijk temperatuur-verschil inderdaad!
PP houdt van ..... bijstellingen
Zoals het ervoor staat hou ik het ook op een combi van sneeuw en ijs hopelijk ijs eerst
Ziet er nu wel naar uit dat het zeker winteren gaat tot 24/25 feb.
een weeratleet?
Tja als iedereen dat klakkeloos overneemt zonder het zelf te verifieren...
Een vaste kern bezoekers al -jaar in jaar uit- weet wel beter..
Wel zielig hoor, die weeratleet staat wel op eenzame hoogte steeds.
Tja als iedereen dat klakkeloos overneemt zonder het zelf te verifieren...
Een vaste kern bezoekers al -jaar in jaar uit- weet wel beter..
Wel zielig hoor, die weeratleet staat wel op eenzame hoogte steeds.
Iedereen? Ik neem geen berichten van jou over hoor Maar goed GFS aan de gang en strakjes eens kijken naar de ECMWF
En wat een gedoe wat dat zout betreft, men kon natuurlijk ook niet weten dat het zo'n winter zou worden met al die winterse perikelen. Is niet standaard iig.
Goede oplossing van die pekeloplossing, of is het een minder slechte oplossing? Het milieu wordt minder belast zo, maar met een winter als deze nog steeds enorm belast als het maar om een besparing gaat van 50%. Wellicht komt er ooit nog een echte oplossing! En dan bedoel ik geen zoutoplossing!
Hoofdwegen gewoon pekelen, en de binnen wegen moeten WIJ als mens gewoon eens accepteren dat we niet alles in de hand hebben.
Ja mee eens, gewoon een kwestie van voorzichtig rijden. Als ik afgelopen weekend tijdens die zware sneeuwval af en toe mensen met 90-100 km over een niet bestrooide snelweg zag rijden... Tja, dan vraag je erom.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Juist helemaal mee eens. Maar Nederlanders hebben toch altijd wat te zeuren. 30 km/u zone rijden ze te hard en ligt er ineens sneeuw waardoor ze niet te hard kunnen rijden is het de sneeuw weer....