KNMI, Waarnemingen 6 februari 2010 01:10
Station, Weer, Temp(°C)
Valkenburg, mist, 0.7 (20 minuten eerder 0.1)
Woensdrecht, onbewolkt, -1.2
Gilze Rijen, mist met rijp, -0.6
Volkel, mist met rijp, 0.0
Nieuw Beerta (Gr) schommelt ook al minstens 3 uur rond de 1.2/1.3.
Wij hebben HADI overgenomen afgelopen maand, tis druk in die tak van sport.
On topic, 2.2 gr. niet mistig hier in de straat. | Gewijzigd: 6 februari 2010, 01:46 uur, door Romani
Trigion heeft diverse divisies, waaronder facilicom, het moederbedrijf.
G4S was vroeger Securicor, en is gefuseerd met group4 falck, is nu G4S (group 4 Securicor)
Trigion is gefuseerd met de NVD een tijd geleden, en Pre-Ned was al de beveiligingstak van Facilicom
CSU gaat nu fuseren met Trigion.
Securitas heeft VNV toen overgenomen, en nu vorige maand HADI.
Blijft weinig over zo Uiteindelijk voorspel ik 1 of 2 grote bedrijven.....
BEX en Westvliet zijn nu de kleinere zelfstandige spelers op de markt, dat kan nooit lang goed gaan met al die reuzen. | Gewijzigd: 6 februari 2010, 02:05 uur, door Romani
Verder hoop ik maar dat de aanstaande kou-periode lekker doorzet, dat wordt dan warm aankleden tijdens de optocht hier.
Sneeuwen mag 't uiteraard altijd...
Ook februari gaat winteren. Vandaag op veel plaatsen eerst mist, zondag van het noordoosten uit opklaringen.
“Alle maanden in het jaar willen kou in februaarâ€. Na een onzekere periode lijkt het nu toch zeer waarschijnlijk dat de winter van 2009-2010 ook in februari zijn pretenties gaat waarmaken. Boven de Britse Eilanden en de regio IJsland bouwt zich de komende tijd een smalle maar redelijk solide hoogterug op. Boven Noord-Europa is op hoogte veel kou aanwezig en dit gebied (hoogtetrog) zakt naar het zuiden en smelt samen met een (hoogte)laag boven Zuid-Europa. Ondertussen stijgende barometers bij Schotland en Scandinavië. Het gevolg is dat we terechtkomen in een noordoostelijke stroming waarmee koude luchtmassa’s worden aangevoerd. Daarin gaat het ’s nachts overwegend matig vriezen. Overdag komt de temperatuur meest iets boven nul uit.
Een zwak front boven het noorden/noordoosten van het land veroorzaakt daar vandaag eerst nog lichte (mot)regen, in vooral Groningen is ook wat (mot)sneeuw mogelijk. Elders is gedurende nachtelijke opklaringen op veel plaatsen mist ontstaan die lang kan blijven hangen. Vanmiddag en vanavond is het veelal nevelig weer maar in het zuiden komt wellicht de zon nog enige tijd tevoorschijn. Na eerst nog plaatselijk lichte vorst in de zuidelijke regio’s (om 6 uur was het in een mistig Veen, Brabant -0,7º), loopt het kwik vanmiddag uiteen van 3 graden in het noordoosten tot lokaal 8 in het zuiden: mits de zon daar tevoorschijn komt. Gisteren werd het in Westdorpe, Zeeuws Vlaanderen 8,8, in Londen (vliegveld Heathrow) zelfs 12,1º. De wind gaat later overal zwak tot matig uit het oosten tot noordoosten waaien.
De komende nacht verloopt bewolkt en nevelig met kans op wat lichte motregen. Zondag des daags bereiken opklaringen het noordoosten van het land. In de loop van de dag breiden deze zich uit. Na een nacht met minima tussen 0 en 3 graden wordt het in de middag tussen 2 en 5 graden. Er waait een matige noordoostenwind. In de nacht naar maandag gaat het overal weer enkele graden vriezen.
Dat is nog eens goed wakker worden. Zicht is trouwens zo goed als afwezig hier. Ben blij dat ik de weg niet op hoef.
Op naar de nieuwe pluimpjes voor vanmorgen. Heb er weer helemaal zin in, die kou!
Oh, oke. thx. Ik dacht dat ik iets gemist had
dat is mooi Jan, nu nog koudere pluim en we kunnen volgende weekend in de hoofdstad van NH, zonder betaald voertbalclub, in ieder geval schaatsen.