Geenstijl is van de Telegraaf, dus dat verbaasd me niets
Het KNMI gaf met hun 30/30/30% wel goed aan waar het soms om draait voor de termijn handel in lucht.
Had ik nu maar aandelen zout handel.
:D idd haha! Aparte mensen scoren altijd. Toch lopen de weermannen op tv allemaal wel minimaal 24 uur achter bij de verwachting. Zoals die Putto ook al zegt. Maar dat niemand Putto echt serieus neemt lijkt me ook logisch. Wie zo met de Nederlandse taal goochelt, vraagt om enig wantrouwen. Ik vind het een rare pipo (zoals ie overkomt). Meer zo een voor showroom. Althans dat is mijn eerste indruk. Maar ook dat soort figuren scoren vaak. | Gewijzigd: 5 februari 2010, 20:15 uur, door zwoof
(... Hoogdravende bla bla ...)
- Zeer spannend in tijdpad 10-17 februaar, scherpe bifurcatie met kans strenge koude.
(... Nog meer hoogdravende bla bla ...)
Die gast kan lullen als brugman, maar praatjes vullen geen gaatjes. Bifurcatie, wat bedoelt ie daar nou weer mee? Bedoelt hij bifurcatie in de pluimen? Als hij naar dezelfde pluim kijkt als ik (de laatste) dan zie ik unificatie, ofwel - in normaal Nederlands - alle leden volgen dezelfde trend, en dat is koud, maar niet extreem koud. Of doelt ie op een bifurcatie in Nederland, met in Noord-Oost Nederland dooi en Zuid-West Nederland kans op strenge koude? Of moet ik een ander bifurcatielijn trekken? Het oosten koud, het westen warm? Of is het lokale bifurcatie met in Bloemendaal strenge koude en de rest van Nederland 10 graden?
Mooi taalgebruik is grappig, maar het helpt niet om een boodschap over te brengen naar het grote publiek. Zeker niet als hij naast moeilijke woorden ook nog eens onduidelijk is. Dan liever het KNMI en RTL die voorzichtig zijn in hun voorspellingen, maar in ieder geval duidelijk in wat ze zeggen. Door nutteloze statements kan je achteraf altijd zeggen dat je gelijk hebt, omdat het allemaal nogal multi-interpretabel is (vrij naar Hans Teeuwen).
Dan is het nu tijd voor weergeneraal 'DibrachiOrakel'
Resumerend het weer voor de reeds lopende maand der gebitcontrole middels enkele statements en highlights
- Zweedse wolf kruipt uit haar hol en klauwt uit richting het Noord Oosten der Nederlandsche Staat
- Herr Hellman richt zich in haar classificatie op minimaal 'koud' voor de Biltse winter van 2010
- IJzige neerslag rukt op richting kust, alwaar deze zich zal uitstorten over den lande
- Eén bijzonder abject laag pressuur boven de Britse eilanden verkwanselt kans op tocht der elf fortificaties
- Quadrupifurcatie richting derde decade duidt op aankomende lente
DE GESCHREEFDE REGELS HIERBOVEN ZIJN NIEUW EN VAN DIT UUR ZELVE
weergeneraal 'DibrachiOrakel' heeft gesproken en zo zal het zijn | Gewijzigd: 5 februari 2010, 20:22 uur, door dibrachio
Ja! De oude NOS showroom bestaat niet meer. Maar dat soort programma's bedoel ik inderdaad. Met opmerkelijke mensen in de hoofdrol!
Bedoel je NCRV's Showroom misschien?
Hoe dan ook heeft Marc Putto wel een punt.
Een aantal zaken die hij noemt kloppen gewoon.
Zijn wollig taalgebruik zal wel door zijn studie (meester in de rechten) gekomen zijn.
Als je dag en nacht over wetboeken gebogen zit zul je daar wel iets aan over houden!
Dit is geen juiste voorstelling van zaken.
Vanaf afgelopen maandag lieten de pluimen al koude scenario's zien vanaf het weekend, maar de eerste dagen was er nog veel onzekerheid en zat er een splitsing in de pluim tussen warme en koude oplossingen. De laatste pluimen gingen steeds meer voor de kou, en de pluimen van gisteren gingen al vrijwel helemaal voor kou in de komende week. De eerste serieuze vorst wordt maandagnacht pas verwacht, en nog steeds is dat natuurlijk niet helemaal zeker.
Als je naar de pluim t/m 5 dagen vooruit kijkt, dan klopt het m.i. meestal redelijk voor wat betreft de trend die het aangeeft. Bij koude trends die meer dan 5 dagen vooruit worden aangegeven, kan je maar beter niet te vroeg juichen en er al helemaal vanuit gaan, als je ten minste niet zo nu en dan flink wilt worden teleurgesteld. Om maar niet te spreken van trends die zich meer dan 10 dagen vooruit laten zien. Dat heeft nog nauwelijks voorspellende waarde.
Resumerend het weer voor de reeds lopende maand der gebitcontrole middels enkele statements en highlights
- Zweedse wolf kruipt uit haar hol en klauwt uit richting het Noord Oosten der Nederlandsche Staat
- Herr Hellman richt zich in haar classificatie op minimaal 'koud' voor de Biltse winter van 2010
- IJzige neerslag rukt op richting kust, alwaar deze zich zal uitstorten over den lande
- Eén bijzonder abject laag pressuur boven de Britse eilanden verkwanselt kans op tocht der elf fortificaties
- Quadrupifurcatie richting derde decade duidt op aankomende lente
DE GESCHREEFDE REGELS HIERBOVEN ZIJN NIEUW EN VAN DIT UUR ZELVE
weergeneraal 'DibrachiOrakel' heeft gesproken en zo zal het zijn
ROTFL!!! Eindelijk een duidelijk te lezen stukje hier.
Hoe dan ook heeft Marc Putto wel een punt.
Een aantal zaken die hij noemt kloppen gewoon.
Zijn wollig taalgebruik zal wel door zijn studie (meester in de rechten) gekomen zijn.
Als je dag en nacht over wetboeken gebogen zit zul je daar wel iets aan over houden!
Mijn vriendin is ook Meester in de rechten, maar die praat ook niet zo!
Nog een stief uurtje tot de nieuwe pluimen..... hopen dat de "koude trend" doorzet. | Gewijzigd: 5 februari 2010, 20:47 uur, door Brisk
Vanaf afgelopen maandag lieten de pluimen al koude scenario's zien vanaf het weekend, maar de eerste dagen was er nog veel onzekerheid en zat er een splitsing in de pluim tussen warme en koude oplossingen. De laatste pluimen gingen steeds meer voor de kou, en de pluimen van gisteren gingen al vrijwel helemaal voor kou in de komende week. De eerste serieuze vorst wordt maandagnacht pas verwacht, en nog steeds is dat natuurlijk niet helemaal zeker.
Als je naar de pluim t/m 5 dagen vooruit kijkt, dan klopt het m.i. meestal redelijk voor wat betreft de trend die het aangeeft. Bij koude trends die meer dan 5 dagen vooruit worden aangegeven, kan je maar beter niet te vroeg juichen en er al helemaal vanuit gaan, als je ten minste niet zo nu en dan flink wilt worden teleurgesteld. Om maar niet te spreken van trends die zich meer dan 10 dagen vooruit laten zien. Dat heeft nog nauwelijks voorspellende waarde.
Klopt wel zo'n beetje.
De pluimen van een week geleden lieten voor het komende weekend en daarna een koude lijn zien.
Daarna zijn de pluimen de warme kant op gegaan en zijn ze sinds gisteren weer de koude kant opgegaan.
Op en neer dus. En dat is nu precies ook het probleem.
Als men niet in staat is een beetje betrouwbare pluimen te maken doe het dan ook niet.
Je kunt beter een pluim van 5 dagen maken die met een zekerheid van 70-80% klopt dan eentje van 10 dagen die nog niet voor 10% klopt.
Je krijgt dan een pluim met een variabele lengte, maar wel eentje waar je iets aan hebt.
Maar goed, dat is mijn mening.
Ik weet dat het lastig is (zo niet onmogelijk) om op lange termijn betrouwbare weersverwachtingen te maken.
Maar kort dan de periode in, in plaats van een onbetrouwbaar bericht te maken. Dan lijkt het immers meer op gokken dan op wetenschap die zichzelf serieus zou moeten nemen.
Dus idd een beetje verkeerd begrepen. Kan gebeuren.
Ik snap het niet..
Denk je dan Jan persoonlijk invloed heeft op die pluimen?
Mijn vriendin is ook Meester in de rechten, maar die praat ook niet zo!
Nog een stief uurtje tot de nieuwe pluimen..... hopen dat de "koude trend" doorzet.
Wedden dat jij altijd aan 't kortste eind trekt in huis?
Denk je dan Jan persoonlijk invloed heeft op die pluimen?
Wat een gezeur zeg.... Maar de pluim zal weer koud zijn iig En nu on topic en alles wat er niets mee te maken heeft wordt verwijdert.
Ook dat lijkt me dan weer logisch
Euhm, dit is toch een ontopic opmerking?