Jep 132 gebruikers wn 91 gasten zijn nog druk aan het lezen. Straks gaat iedereen wat zeggen | Gewijzigd: 5 februari 2010, 19:20 uur, door zwoof
Ik heb hem al afgeschreven als weerman. en ben er achtergekomen dat hij niet via het K.N.M.I in dienst is maar bij Wehkamp om zijn 7 daagse pakken te showen. ik zag er laatst een label aanhangen van Wehkamp.(Sluip Reclame)
Het weer heeft hij geen joota verstand van. of noemt het Pruttel Weer. Dus die zendtijd van die man mogen ze wel anders gaan benutten. desnoods langere reclame.
Weer op TV wordt je gewoon opgelegd. Afschaffen, want het is toch oud weer
Met alle respect, Jan, maar het is hier echt al een paar dagen na elkaar 8 graden en meer geworden...
Maar ongetwijfeld begrijp ik het verkeerd ?
Die pluimen gelden toch voor geheel nederland? en hier is het amper +5gr geweest voor de rest zat het er onder.
De pluimen van een paar dagen geleden gaven aan dat de winter voorlopig niet meer terug zou komen en de temp dik boven nul zouden blijven. Jan bleef volhouden dat die wel degelijk terug zou komen. En zie daar; mooie pluimen wat betreft kou.
Dus idd een beetje verkeerd begrepen. Kan gebeuren. | Gewijzigd: 5 februari 2010, 19:32 uur, door Chielroubos
HET WEER SAMENGEVAT MIDDELS ENKELE STATEMENTS EN HIGHLIGHTS >>
--------------------------------------------------------------------------------
- Weerprimeurlijn VANDAAG OVER ZWARE KRITIEK WEERBERICHTGEVING !!
- Weerprimeurlijn wil ingrijpen in weerberichtgeving op landelijke televisie RTL & NOS
- VOLOP WINTER VOLGENDE WEEK, SNEEUW EN TOT - 10 GRADEN REGION.
- ER IS SPRAKE VAN 'N LANGDURIGE KOUDE FASE VANAF KOMENDE WEEK
- Vooral Groningen krijgt nog decimeters sneeuw uitgeserveerd deze sprokkelmaand..
- Zeer spannend in tijdpad 10-17 februaar, scherpe bifurcatie met kans strenge koude.
- Russische Beer komt nog een keer om de hoek kijken (NO-Nederland eerste rangs)
--------------------------------------------------------------------------------
DE GESCHREEFDE REGELS HIERBOVEN ZIJN NIEUW EN VAN DE DAG ZELVE >>
WINTERWEERPRIMEURLIJN VANDAAG OVER WEERBERICHTGEVING OP DE TV
De weerberichtgeving op de Nederlandse televisie (RTL en de NOS) deugt maar ten dele.
Geen kwaad woord deze keer over de wat timide Zoete Lieve Gerritje, of winterhater *PT.
Maar het publiek wordt verkeerd (lees te laat) ingelicht omtrent importante weermutaties.
Tenenkrommend is, tenhemelschreiend welhaast, dat de weerzegger 24 uur achterloopt.
Men blijft zich baseren op achterhaalde weermodeluitvoer en komt dus met ++ foute info.
Usance is en blijft het blijkbaar om in het avondweerbericht te komen met oude gegevens.
Waarom nemen Timofeef en Hiemstra niet de allernieuwste info mee in het weerbericht?
Op 11 december jl. zagen we het ten voeten uit op RTL waar MP vol voor een *WK ging.
Troetelweerdude bij middelbare vrouwen PT ging nog gewoon uit van de aloude uitvoer.
Ontegenzeggelijk gevolg was dat MP een koudegolf annonceerde en PT gewoon dooi.
Eerst de volgende dag werd voor PT dus pas duidelijk dat de kaarten kouder oogden.
Als weerzeggers op TV zich nu dus eens meer zouden richten op de laatste uitvoer..
Dit gaat nooit gebeuren helaas, want ambtenaren willen absolute zekerheden nietwaar.
Gelukkig is er deze weerprimeursite - en weerlijn waar men in oktober alles al weet...
* PT is Peter Timofeef (Nederlandse weerzegger) en * WK is witte Kerst die we hadden.
Tussen noord en zuid Nederland zit veel verschil deze winter.
Overigens waren vorig jaar de verschillen ook extreem.
Deze winter begon ook als een typische 'koude' winter voor onze regio en als ik de langjarige statistieken moet geloven gaat het nog een poosje door ook.
Als ik die dooi aanval nu zo zie en niet die zonne stats er bij zou hebben had ik nog steeds gezegd dat het kwakkelen wordt.
Maar zelfs de computers en weer kenners zeggen dat het nu echt koud wordt.
Waarbij de winter in ons land bovendien vaak bepaald wordt door marginale verschillen,die sneeuwduinen in Duitsland waren bijna hier he.
Dat zie jij niet goed, ze letten niet meer op wat hij brabbelt maar bekijken hem van tot tot teen. en ineens dat labeltje. aparte figuren scoren het hoogst in de reclame .
Wat mij opviel was het weer van Gerrit Hiemstra die normaal ook wat terughoudend is. maar nu sprak hij toch over aankomende winterweer. met morgen in het noorden wat kans op sneeuw.
Dus een Pluim voor Gerrit
- Weerprimeurlijn VANDAAG OVER ZWARE KRITIEK WEERBERICHTGEVING !!
- Weerprimeurlijn wil ingrijpen in weerberichtgeving op landelijke televisie RTL & NOS
- VOLOP WINTER VOLGENDE WEEK, SNEEUW EN TOT - 10 GRADEN REGION.
- ER IS SPRAKE VAN 'N LANGDURIGE KOUDE FASE VANAF KOMENDE WEEK
- Vooral Groningen krijgt nog decimeters sneeuw uitgeserveerd deze sprokkelmaand..
- Zeer spannend in tijdpad 10-17 februaar, scherpe bifurcatie met kans strenge koude.
- Russische Beer komt nog een keer om de hoek kijken (NO-Nederland eerste rangs)
DE GESCHREEFDE REGELS HIERBOVEN ZIJN NIEUW EN VAN DE DAG ZELVE >>
WINTERWEERPRIMEURLIJN VANDAAG OVER WEERBERICHTGEVING OP DE TV
De weerberichtgeving op de Nederlandse televisie (RTL en de NOS) deugt maar ten dele.
Geen kwaad woord deze keer over de wat timide Zoete Lieve Gerritje, of winterhater *PT.
Maar het publiek wordt verkeerd (lees te laat) ingelicht omtrent importante weermutaties.
Tenenkrommend is, tenhemelschreiend welhaast, dat de weerzegger 24 uur achterloopt.
Men blijft zich baseren op achterhaalde weermodeluitvoer en komt dus met ++ foute info.
Usance is en blijft het blijkbaar om in het avondweerbericht te komen met oude gegevens.
Waarom nemen Timofeef en Hiemstra niet de allernieuwste info mee in het weerbericht?
Op 11 december jl. zagen we het ten voeten uit op RTL waar MP vol voor een *WK ging.
Troetelweerdude bij middelbare vrouwen PT ging nog gewoon uit van de aloude uitvoer.
Ontegenzeggelijk gevolg was dat MP een koudegolf annonceerde en PT gewoon dooi.
Eerst de volgende dag werd voor PT dus pas duidelijk dat de kaarten kouder oogden.
Als weerzeggers op TV zich nu dus eens meer zouden richten op de laatste uitvoer..
Dit gaat nooit gebeuren helaas, want ambtenaren willen absolute zekerheden nietwaar.
Gelukkig is er deze weerprimeursite - en weerlijn waar men in oktober alles al weet...
* PT is Peter Timofeef (Nederlandse weerzegger) en * WK is witte Kerst die we hadden.
lol , Google translate komt hier ook niet uit ...... | Gewijzigd: 5 februari 2010, 19:42 uur, door thijmco
bla, bla, bla
http://forum.onweer-online.nl/index.php?s=...st&p=108800
Voor de lente liefhebbers: http://lente.startkabel.nl/forum/?sub=1
Voor de ganzen freaks: http://www.natuurfocus.com/site/forum/19-V...315-Ganzen.html
http://www.statenvertaling.net/bijbel/klaagliederen.html
SC
SC
SC
100X
Het werkt blijkbaar wel, jullie hebben het er wel over