De consistentie in de Uitvoer is sterk toegenomen. In ongeveer 80% van de Leden zien we nu de vorming van de omega-blokkade waarbij aan het begin van de volgende week de hoogtetrog zich vanuit Scandinavië sterk in zuid- of zuidwestelijke richting uitbreidt. In 20% van de Leden zien we min of meer een aanhouden van het meanderende zonale patroon. Hoewel de consistentie in de Eps Uitvoer nu groot is geworden en de bifurcatie de kant van de blokkade op lijkt te gaan is de voorspelbaarheid toch nog middelmatig. Bewuste ontwikkelingen (uitbreiden van de hoogtetrog en de vorming van de hoogterug) zijn ontwikkelingen die in het weekeinde moeten plaatsvinden. Pas in het weekeinde ontstaat daarom zekerheid over het verdere verloop en daarmee of het winterweer een vervolg krijgt.
KNMI
'It gaet oan' ???
Ik blijf afwachten.
...alhoewel ik het wel vreemd vind dat sinds begin januari de lange termijn voorspellingen veel onzekerder zijn dan begin december. Men is extreem voorzichtig geworden en beklemtoont de veranderingen die kunnen ontstaan. Hoe kan dat? Is het weer zo dramatisch raar aan het doen of is men de "touch" een beetje kwijt?
Er wordt misschien wel meegelezen hier. Was ook al zo met die PL, die ook nog eens werd aangedikt.
Maar als er donderdag sneeuw gaat vallen ben ik toch niet zo blij
Ik heb donderdag na lang wachten eindelijk me eerste rijles.
uuh, strooizout anyone? Dat gaat nu echt een probleem worden...
Ook lekker dan.
Edit Jan: Nieuwsberichten staan in het topic nieuws http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=16183
Jij werkt stiekem voor de Telegraaf....
Wie zou de undercover journalist van de telegraaf zijn? | Gewijzigd: 5 februari 2010, 12:27 uur, door Franswa
Maar zal komende dagen een indicatie zijn als de kou zijn intrede gaat doen. en verwacht weer grote verschillen in nederland qwa Temperaturen.
En morgen mogelijk al wat kans op wat Sneeuw. | Gewijzigd: 5 februari 2010, 13:06 uur, door wiggelrode