A strong 6.0 magnitude earthquake struck offshore Northern California on Thursday, the United States Geological Survey reported. The quake struck at a depth of seven miles a distance of 35 miles west-northwest of Petrolia, California, the USGS said. No tsunami warning was issued and there was no immediate report of damage.
Bron Reuters
Deze foto is niet meer beschikbaar
Magnitude 5.9
Date-Time
* Thursday, February 04, 2010 at 20:20:21 UTC
* Thursday, February 04, 2010 at 12:20:21 PM at epicenter
Location 40.431°N, 124.929°W
Depth 11.2 km (7.0 miles)
Region OFFSHORE NORTHERN CALIFORNIA
Distances
* 56 km (35 miles) WNW (282°) from Petrolia, CA
* 59 km (36 miles) WSW (254°) from Ferndale, CA
* 68 km (42 miles) WSW (256°) from Fortuna, CA
* 76 km (47 miles) WSW (239°) from Eureka, CA
* 363 km (225 miles) NW (306°) from Sacramento, CA
Deze foto is niet meer beschikbaar Deze foto is niet meer beschikbaar
Ik hoop dat de gebouwen er nu beter kunnen (ik ben er geweest en hun zeiden van wel)
Btw in san luis obispo zat ik de laatste week | Gewijzigd: 4 februari 2010, 23:00 uur, door weerfreakje
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Een aardbeving met een kracht van 6 heeft donderdagmiddag de kust van Californië, meer dan 400 km ten noorden van San Francisco, getroffen. Dat meldt het Amerikaanse Geologische Instituut (USGS). De beving gebeurde in de Stille Oceaan iets na de middag lokale tijd op een diepte van 11 kilometer. De aardbeving werd gevoeld tot in San Francisco, ongeveer 440 km ten noorden van het epicentrum.
De krachtigste aardbevingen in de Amerikaanse staat dateren van 1992 en 2005. Die hadden toen een kracht van 7,2. Het Amerikaans instituut becijfert aardbevingen volgens de schaal "moment magnitude (Mw)". Op deze schaal wordt een aardbeving met een kracht van 6 Mw beschouwd als krachtig.
Bron Hln
Ik kan me de aardbeving bij Roermond uit 1992 ( 5,6 ) nog herinneren als de dag van gisteren, het epicentrum lag in vogelvlucht slechts 10 km bij mijn woonplaats vandaan. Dus zo gek saai is onze omgeving ( België/Nederland ) nou ook weer niet.
Maar de aarde is inderdaad de laatste paar maanden akelig actief. Ik hoop toch niet dat we dit jaar nog een keer een dergelijke ramp krijgen als Haiti.