Ik zat vandaag op school, en ik keek even naar buiten, toen zag ik een soort van rolwolk in de lucht. Het was een hele lange band eigenlijk. Dit verschijnsel deed me echt denken aan het Australische 'Morning glory'. Maar is dit wel mogelijk in ons land?
Een maat van mij heeft deze wolken ook vanaf zijn huis gezien, en heeft er nog snel een foto van kunnen maken
Let niet op de kwaliteit, en de wolk staat er niet geheel op.
De foto is ca. 9:45 - 10:00 genomen.
Wie kan mij vertellen wat dit is? Het gedroeg zich echt als een rolwolk.
Je ziet op de noordzee lijnen met bewolking, ik neem aan dat die ook op het vasteland waren. Als het zich als een rolwolk gedroeg kan het dus makkelijk een rolwolk zijn
Ik zat vandaag op school, en ik keek even naar buiten, toen zag ik een soort van rolwolk in de lucht. Het was een hele lange band eigenlijk. Dit verschijnsel deed me echt denken aan het Australische 'Morning glory'. Maar is dit wel mogelijk in ons land?
Wie kan mij vertellen wat dit is? Het gedroeg zich echt als een rolwolk.
Het gedroeg zich als een rolwolk en het ziet er uit als een rolwolk; ik zeg; het is een rolwolk!
Cool dat je maat hem op de foto heeft kunnen krijgen!
ik heb even wat verdere informatie opgezocht maar volgens mij is dit geen rolwolk maar een Morning Glory.
Zie hier ook een link van een artikel dat is samengesteld door Meteo Consult: http://archief.weer.nl/?menu=view&cat=...lory24032004.wn