Baal er gewoon van dat er al 3 weken lang (strenge) vorst voorspeld (ook door jou) wordt maar er geen gebakken ei van terecht komt.
Als je eens goed kijkt naar de weersverwachtingen die door de bekende weerinstituten worden uitgesproken zul je zien dat daar vaak niet veel van terecht komt.
Het is echter ook zo dat andere (amateur) meteorologen er ook wel eens naast zitten.
Dat is nu eenmaal niet anders.
Je zou alleen verwachten dat professionals betere weerverwachtingen maken, dat doen ze dus niet.
De afgelopen dagen heb je dat ook weer kunnen zien.
Ook de nieuwe koudegolf die het komende weekend gaat invallen (naar verwachting....) is door de professionals niet voorspeld. Dagen geleden is hier op het forum al over gesproken over een hogedrukgebied die ervoor gaat zorgen dat
we een oostelijke wind krijgen inclusief kou.
Dat was lang voordat de weerinstituten ook maar een indicatie in die richting gaven.
Pas nu komen er voorzichtige signalen dat het kouder gaat worden. Op TV hoor je Piet P. dit zeggen en je leest het nu hier op het forum ook.
Ook de beruchte pluimen worden weer aangepast.
Het blijft weer afwachten wat het gaat worden.
De onzekerheidsfactor is gewoon te groot.
Het KNMI geeft dat zelfs ruiterlijk toe:
vrijdag 05 februari tot en met dinsdag 09 februari 2010
Kwakkelweer. Na het weekeinde onzekere vooruitzichten.
Kom je morgen aan het begin van het nieuwe topic ook weer met een eigen visie /verwachting/sneeuwberekeningen etc. van de komende periode Jan ? Ben n.l. erg benieuwd. Ik vond het voorgaande keren helemaal niet verkeerd gedaan op zo'n lange termijn.
Ik kijk morgen eerst de runs enz enz. Het kan ook zijn dat het pas morgenavond wordt want waar ik altijd kijk ligt de site er al 24 uur uit
Oke we wachten af. Hopen dat die site snel weer online is
Dan toch maar liever koude...
Hopelijk doet de site van de WRF modellen het snel weer...
[...]
Mag je dan af en toe een beetje gefrustreerd zijn en tegen beter weten in hopen op een echt koude winter met sneeuw en vorst ook in het Zuid-Westen?
Ik doelde m.n. op de mededelingen, in een wintertopic, van hoe sommigen écht verlangen naar de warme lentezon en/of niet houden van het winterweer, en dergelijke. Als het nou een enkele keer gebeurde, maar dergelijke opmerkingen komen de laatste dagen wel erg vaak voorbij.
En nu ga ik weer over tot de orde van de dag.
*staart zich blind op de pluimen*
nu naar bed ! truste iedereen
Ik hoop zo voor Jeffrey dat Zeeland eindelijk een keer de volle laag krijgt!
ik zag gisteren iemand die zei iets over smeltwater .
een maat van mij die vaart met zijn schip op de rijn en de moezel en die stuurde mij dit filmpje.
dit is van vandaag !!
http://www.youtube.com/watch?v=pHknGQqfNSA
best wel link om daar met een boot van 172 meter en 5000 ton doorheen te varen en dan moet je dus sneller dan de stroom varen en dat is ongeveer 30kmph
daar stond ik wel even van te kijken
Ook daarna gaan de meeste members voor kou, wat natuurlijk mooi is, maar na 5 dagen neemt de betrouwbaarheid van de pluimen toch wel snel af is mijn ervaring.
Vanaf het weekend dus een grote kans op kouder en droger winterweer met overdag temperaturen rond of iets onder het vriespunt en 's nacht meest lichte tot matige vorst. Dit kan voor de komende 5 dagen bijna niet meer mislopen, en wat er daarna komt, is nog even afwachten.
En dan nog dit:
De huidige dooiperiode pakt het sneeuwijs op de route van de Elfstedentocht flink aan. Ik zag gisteravond dat er al gaten waren ontstaat in het riviertje de Luts, wat op de route ligt. Ik hoop dat komend weekend al het ijs is gesmolten, dan kan er daarna een prachtige ijsvloer ontstaan. Liever de eerste dagen geen sneeuw hier!
Haha, we zijn inderdaad al twee keer de boot ingegaan.
Drie keer is scheepsrecht, dus nu is Limburg aan de beurt he!
Dus Jan zegt nu voor het Noorden (noordoosten) Dan moet er wel wat komen voor het Zuiden en Westen
Oh ja, door m'n "gierigheid" was ik 't westen even vergeten