Maar we zijn nog pas 4 februari, en dit is toch een winter discussie-topic?! Februari is nog steeds een wintermaand, en rond deze tijd van het jaar worden in Nederland gemiddeld zo'n beetje de koudste temperaturen bereikt.
Als je het mij vraagt, horen die opmerkingen voorlopig nog in de ijskast, of in ieder geval niet in dit topic.
Ja je hebt wel een beetje gelijk hoor. Ik ben zelf ook een enorme winterliefhebber maar betrap mezelf er de laatste tijd nog wel eens op dat ik ook aan de lente denk. Eigenlijk sinds het kwakkelen begon. Ik denk dat veel winterliefhebbers het liefst winter hebben ipv herfst en dan juist zoiets hebben van; 'doe dan maar lente'...
Maar ben het met je eens, het is een wintertopic!
Want die vallen wss een paar graden warmer uit dan midden Nederland vermits er daar voor morgen 5°C staat en het hier 7°C gaat worden.
Enigste pluim dat ik weet voor Belgie is het onderstaande. Die is te vinden op http://www.onweer-online.nl/radars
Ach volgens mij worden die meer gemaakt, omdat mensen daar naar verlangen en met zo'n dag als vandaag heb ik dat ook wel. Grijs, grauw, lauw voor mijn gevoel, alles nat, nog ijs hier en daar, weiland verzopen en dan denk je wel even, ik wil zon ietsie warmer, maar ik hou ook van de winter en ook van de herfst.
Van mij mag het weer gaan vriezen en dat gaat het ook, ik zei het al van de week, de ganzen zijn hier en dat zijn ze alleen als het gaat winteren.
BTW en off topic: gaan jullie mij van de zomer van mijn onweersangst af helpen?
Das waar; maar hoe het verder gaat wordt al dagen over gezegd: (zeer) onzeker/ kop of munt/ zadelgebied en nu lijkt toch de winter het weer te winnen | Gewijzigd: 4 februari 2010, 22:27 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Dank je wel, geleidelijk aan kouder, maar we wachten af, volgens het KMI krijgen we wel te maken met NO tot O-wind.
Maar er zou elke dag veel bewolking hangen en daarom niet serieus afkoelen.
Van mij mag het weer gaan vriezen en dat gaat het ook, ik zei het al van de week, de ganzen zijn hier en dat zijn ze alleen als het gaat winteren.
BTW en off topic: gaan jullie mij van de zomer van mijn onweersangst af helpen?
Haha Ja die angst moet ik ook nog steeds overwinnen!
Ik hoop dat deze verwachtingen tot en met maandag blijven staan.. Ga morgen een weekendje weg en ben dus het hele weekend niet op O-O! Dat wordt afkicken hoor!
En maandag teruglezen als dat een beetje te doen is.. | Gewijzigd: 4 februari 2010, 22:31 uur, door Jack Hoogland
Nou dan moet je voor de gein is in de chat komen met onweer. Je zult versteld staan hoeveel mensen er in zitten die er bang van zijn. Maar even weer on topic
Is dat altijd zo of is dit nu extreem deze winter? Ik wordt er knetterbek van, heb nog nooit eerder zo vaak en snel van emotie gewisseld per dag.
Ik had voor munt gekozen en laat dat nu nog eens precies uitkomen.
Blij met de verwachtingen. Die lente moet inderdaad nog gewoon wachten op haar beurt.
Is dat altijd zo of is dit nu extreem deze winter? Ik wordt er knetterbek van, heb nog nooit eerder zo vaak en snel van emotie gewisseld per dag.
Het antwoord daarop laat ik aan de experts over, maar uh je kan maar beter niet teveel je emoties laten afhangen van de pluimen denk ik, want dan kan ik me voorstellen dat je de laatste tijd nogal wat wisselt!
Probeer te genieten van het feit dat ze nogal kunnen verschillen van elkaar... dat is het weer, dat laat zich niet voorspellen, maar alleen verwachten..
Ze noemen dit geen stabiele winter; het Hoog boven rusland (meestal een redelijke vereiste voor stabiele kou ) verdwijnt te vaak om de w-zw stroming tegen te houden
Maar het weer houd geen rekening met ons dus geniet ervan wat het ook wordt
Hoezo mag ik als winterliefhebber niet zo nu en dan een negatieve opmerking maken over de voorspellingen en hoe zij wel of niet zijn uitgekomen? Het is tenslotte een discussie-topic!
Hier in het mid-westen is het de afgelopen maand alleen maar bagger geweest. Het (oost) noorden heeft er een leuke winter op zitten maar tot nu toe is het hier niet echt veel geweest. Paar keer leuke sneeuwval maar die was meestal ook zo weer weg.
2 weken geleden zouden we, volgens voorspellingen hier op winter online nog zwaar de kou in gaan waar helemaal niets van terecht is gekomen.
Mag je dan af en toe een beetje gefrustreerd zijn en tegen beter weten in hopen op een echt koude winter met sneeuw en vorst ook in het Zuid-Westen?
Edit: en dat als jubileum bericht.... | Gewijzigd: 4 februari 2010, 22:47 uur, door Micky
Hier in het mid-westen is het de afgelopen maand alleen maar bagger geweest. Het (oost) noorden heeft er een leuke winter op zitten maar tot nu toe is het hier niet echt veel geweest. Paar keer leuke sneeuwval maar die was meestal ook zo weer weg.
2 weken geleden zouden we, volgens voorspellingen hier op winter online nog zwaar de kou in gaan waar helemaal niets van terecht is gekomen.
Mag je dan af en toe een beetje gefrustreerd zijn en tegen beter weten in hopen op een echt koude winter met sneeuw en vorst ook in het Zuid-Westen?
Edit: en dat als jubileum bericht....
Gefeliciteerd met je jubileum! Ach neem het relaxed... Het zijn de meningen die werden gegeven en dat moet kunnen, net zoals jij nu je mening geeft. Daar is het inderdaad een discussietopic voor.
En kritiek op winterweer is natuurlijk ook oke denk ik. Het ging er volgens mij meer om dat we het in dit topic niet te veel over de lente moeten hebben als het een wintertopic is!