Echt niet.
Dan zou het minstens 2 weken matig tot streng moeten gaan vriezen, niet tot nauwelijks sneeuw vallen, en geen oud ijs in de sloten moeten liggen.
Sowieso liggen de sloten ( naar het schijnt ) er niet goed bij, en daarnaast zal het met deze kwakkelpluimen heus geen standvastig vriesweer worden.
Moet ik em uitrijden met mn lachtspieren?....Laat ie cooldown maar goed doorzetten aankomende jaren dan komt ie en zijn we er klaar voor..
't Zou leuk zijn geweest, een Elfstedentocht in 2010, maar de kans daarop is naar mijn mening zo goed als nihil. Met de dooi van deze week, verdwijnt al het nodige ijs. Er is nu toch wel minimaal een goede vorst nodig die het twee weken volhoudt en dan moet er tussendoor ook geen sneeuw vallen.
Als we kijken naar de huidige weerpluimen en -kaarten dan zou wellicht vanaf medio volgende week de vorst weer een serieuze poging wagen. Een Elfstedentocht zou dan op z'n vroegst eind februari/begin maart verreden kunnen worden. De zon staat elke dag weer wat hoger en krijgt in de loop van februari ook steeds meer kracht. 26 februari is de laatste datum in het seizoen waarop ooit een Elfstedentocht is verreden (en toen was de dooi ingevallen), dus helaas.
Neemt niet weg dat ik voor de schaatsliefhebbers hoop op nog wat goede schaatsmogelijkheden (buiten de kunstijsbaan ).
Voor iedereen die morgen vroeg de weg op moet waar het glad is: doe voorzichtig aan en een behouden aankomst op je werk (en later weer thuis).
Zal me niet verbazen als zeeland die 10 graden gaat aantikken.....
Zou mij ook niet verbazen. Hier inmiddels al 6 graden in de plus, en dit alles ook nog eens midden in de nacht he. Als morgen de zon doorbreekt kun je de barbeque uit halen en wachten op 't eerste warmte onweer!
Deze temperaturen hebben ze volgens mij echt niet voorspeld.
Hier op de voorpagina van o-o zou de middagtemperatuur uitkomen op +3 in 't noordoosten tot +5 in 't zuidwesten. Als die temperaturen maar blijven doorstijgen wordt het een domper voor Jan. ( Hij maakt immers het weerbericht op de voorpagina hier )
Ik had afgelopen middag nog enige hoop dat de neerslag ons zou schampen en de zachtere lucht achterwege zou blijven. Zo leek het i.i.g. op de meteox-kaart.
Tja, die neerslag heeft ons ( Limburg ) dus inderdaad geschampt, maar de zachte lucht niet.
Deze warmte zal de nieuwe pluimen geen goed doen.
Maar toch hoop ik dat die dooi echt niet doorzet.
Even ten zuiden van hier ligt nog gewoon 60 cm sneeuw, en als dat gaat smelten i.c.m. nieuwe neerslag, dan gaat dat een flink waterballet opleveren want Moeder Maas zal het echt niet allemaal slikken.... | Gewijzigd: 4 februari 2010, 05:16 uur, door Rutte31
Het westen begint zowaar warmer te worden dan het zuidwesten...(ik krijg spontaan zin in een flink portie onweer!)
En de temp gaat hier al richting de 8 graden, ongelofelijk
Dit gaat echt de verkeerde kant op. Die dooi op zich is nog half zo erg, als er maar niet al te veel neerslag meer gaat vallen, vooral hier in 't zuiden
Dr komt wat jouw kant op via Belgie, denk niet dat je t droog houdt
Ja, ok, maar dat zijn hooguit wat buitjes.
Waar ik op doelde is dat we echt geen neerslag op grote schaal meer moeten krijgen zoals vorige week vrijdag of afgelopen dinsdag.
Want dan kan het i.c.m. smeltwater uit de Ardennen wel eens penibel worden voor de mensen die kort aan de Maas wonen.
Maar goed, laten we gewoon maar hopen dat het volgende week weer wat gaat vriezen, dat is sowieso gezonder voor de mens, en de water afvoer wordt beter gedoseerd.
En nu ga ik eens langzaam de kist opzoeken....
+0,6gr lichte sneeuw,
En verwachte extreme gladheid is uitgebleven.
Sneeuwhoogte hier nog zo,n 10cm.
Hier 8 graden met zuidwestenwind
Ja ik zag het maar de hele winter zitten we al aan de koude kant. en de wind al weer z.oost zag net dat ze in denemarken het leger gaan inzetten i.v.m bare weer. ook noord. duitsland is barre. en daar zitten wij in oost grunn. niet zo heel ver vandaan.
Dus zal wel invloeden hebben op ons weer.
Update:
Zie net dat temp. weer dalende is +0,4gr nu. | Gewijzigd: 4 februari 2010, 05:41 uur, door wiggelrode
Uitgegeven: 4 februari 2010 06:34
Laatst gewijzigd: 4 februari 2010 06:34
DE BILT - Het KNMI heeft donderdagochtend de waarschuwing voor extreem weer ingetrokken.
Woensdagavond waarschuwde het weerinstituut nog voor ijzel in het noorden en noordoosten van het land, maar dat gevaar is grotendeels geweken.