1. De 2 pluimen van weerplaza zijn exact hetzelfde.
2. in de tijd, horizontale as, kan je ook ziet dat dit niks is opgeschoven.
groeten marieke
Meer:
http://forum.onweer-online.nl/index.php?au...m&album=288
Stond net in m'n t shirtje de ergste wintertroep en andere rotzooi uit de tuin te halen.
Kan niet wachten tot laten we zeggen maart, en ik weer de tuin wat op orde kan brengen en met de hogedruk reiniger de groene alg van de tegels kan halen.
Ten opzichte van de vorige pluim zie ik nu wel meer leden voor een koude oplossing gaan, alhoewel de Oper en Control beide voor een warme oplossing gaan.
Opvallend dat zelfs nu het weekend redelijk dichtbij is gekomen, er nog steeds zo'n grote onzekerheid is welke kant het vanaf dan op zal gaan. Vanavond en morgen moet het toch wel duidelijk gaan worden.
Ik ben gematigd positief.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Ook vandaag is er niet veel licht in duisternis van de lange termijn. Tot en met vrijdag valt er af en toe regen, de wind waait morgen en overmorgen uit zuidoost tot zuid. Maar in het weekend valt de wind een beetje weg. Hogedruk lijkt zondag te versterken boven Noorwegen, maar of dat genoeg tegenwicht aan storingen geeft, is de vraag. Vandaag zijn enkele berekeningen weer wat kouder, maar dat kan morgen opnieuw anders zijn. Zelden is het onduidelijker geweest. Het is een kwestie van kop of munt.
Mogelijk heeft de onzekerheid toch te maken met de aanwezigheid van het sneeuwdek boven Duitsland en een stuk van Nederland. Het is dan lastig te bepalen hoeveel kou er extra komt. Is er meer kou, dan moeten storingen afbuigen naar de Alpen in plaats van doortrekken naar de Noordzee. En als storingen wat zuidelijker trekken, kan hogedruk boven Noorwegen beter onze kant op komen. De hoeveelheid opklaringen speelt ook een rol. Is het meer opgeklaard, dan wordt het boven sneeuw veel kouder. Hierbij speelt het toeval dus ook een rol.
Weerdirect
EDIT: Dat blijkt ook duidelijk uit de de MC pluimen | Gewijzigd: 3 februari 2010, 13:52 uur, door Maxim1110
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
maar zo te zien kan ik de schep nog niet op gaan bergen.
+4,2gr zonnig.
Waarom heb je mijn berichten van vandaag, 12:38 en 13:04 uur, bewerkt?
Ik zie dat je vetgedrukte tekst en woorden in hoofdletters hebt gewijzigd in gewone tekst. Maar volgens mij overtreed ik met dergelijke opmaak (bedoeld om nadruk te leggen) geen forumregels.
Ook vandaag is er niet veel licht in duisternis van de lange termijn. Tot en met vrijdag valt er af en toe regen, de wind waait morgen en overmorgen uit zuidoost tot zuid. Maar in het weekend valt de wind een beetje weg. Hogedruk lijkt zondag te versterken boven Noorwegen, maar of dat genoeg tegenwicht aan storingen geeft, is de vraag. Vandaag zijn enkele berekeningen weer wat kouder, maar dat kan morgen opnieuw anders zijn. Zelden is het onduidelijker geweest. Het is een kwestie van kop of munt.
Mogelijk heeft de onzekerheid toch te maken met de aanwezigheid van het sneeuwdek boven Duitsland en een stuk van Nederland. Het is dan lastig te bepalen hoeveel kou er extra komt. Is er meer kou, dan moeten storingen afbuigen naar de Alpen in plaats van doortrekken naar de Noordzee. En als storingen wat zuidelijker trekken, kan hogedruk boven Noorwegen beter onze kant op komen. De hoeveelheid opklaringen speelt ook een rol. Is het meer opgeklaard, dan wordt het boven sneeuw veel kouder. Hierbij speelt het toeval dus ook een rol.
Weerdirect
Jan, wanneer gaat het kop of munt moment plaats vinden?
Want volgens mij is het weer al vanaf vorige week erg onzeker voor de lange termijn en schuift de kou in de modellen iedere dag één dag op. De situatie en modellen zijn in mijn ogen (een leek dat wel) niet veel veranderd ten opzicht van een week terug.
Zou het niet gewoon kunnen dat we het huidige, volgens sommige kwakkel winter, weertype aanhouden? | Gewijzigd: 3 februari 2010, 14:22 uur, door Franswa
Iemand nog een das uit zijn hol zien komen gisteren toevallig?
Bron
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Want volgens mij is het weer al vanaf vorige week erg onzeker voor de lange termijn en schuift de kou in de modellen iedere dag één dag op. De situatie en modellen zijn in mijn ogen (een leek dat wel) niet veel veranderd ten opzicht van een week terug.
Zou het niet gewoon kunnen dat we het huidige, volgens sommige kwakkel winter, weertype aanhouden?
Dat kop of munt verhaal is van weerdirect. Voorts had ik ook al vaker iets gelezen over 20/30% kans op een kwakkel-scenario afgelopen dagen. Kortom niets is nog uit te sluiten. Maar als het dan toch kop of munt moet worden kies ik munt.
Niet om t een of ander maar de pluimen van KNMI en Weerplaza zijn gebaseerd op dezelfde meetgegevens.Alleen de tijden waarop ze ontwikkelen zijn anders waardoor je (soms) kleine afwijkingsverschillen hebben.Het maakt feitelijk dus niks uit behalve dat Weerplaza een run van 10.00 uur heeft terwijl de KNMI een 12.00 en 24.00 run als uitgangspunt heeft.