Ah oke, ja nee je hoeft het ook niet helemaal precies te zeggen.:P
Maar omdat je zovaak nachtdiensten had, vroeg ik me af.
Nouja ik ga maar slapen, morgen om half 11 een tentamen! haha.
Werk ze nog!
Hier is het weer een beetje winter, zo straks best wel heftige sneeuwval gehad wat resulteerde in een gesloten dekje van zo'n 2 cm, ondanks de waterige en relatief warme ondergrond. ( als het met deze neerslag gewoon aan 't vriezen zou zijn geweest had er minstens zomaar 5 cm kunnen liggen )
Ondertussen is de stroming meer noordwestelijk geworden waardoor ik denk dat het voorlopig droog zal blijven, alhoewel boven Zuid België en Noord Frankrijk ook weer neerslag actief is die juist weer noordelijk lijkt te trekken... | Gewijzigd: 3 februari 2010, 04:25 uur, door Rutte31
Lijkt mij vrij normaal als je bewaker bent van het zout-depot van Alphen a/d Rijn | Gewijzigd: 3 februari 2010, 05:14 uur, door henk55
Onvoorstelbaar dat de weg niet berijdbaar gehouden kan worden bij 0 graden en een beetje sneeuw-opgevroren rommel..
Beloofd nog wat komende weken met dit kwakkelweer...
++ wat is dat toch met die weermodellen deze winter.... wat een gekwakkel | Gewijzigd: 3 februari 2010, 07:09 uur, door jones
Nou, dan is 't hier goed mis en kunnen ze 't beste alleen in de vroege ochtend de hoofdwegen- en fietspaden gaan strooien! Want ik zie dat het hier nog steeds een graad vriest, en dat de wegen dus nog net zo glad zijn als gisteravond...en dat is niet best voor hen die naar het werk moeten, zoals ik. Beste in de stad is om vooral de fietspaden te doen: bussen rijden de grotere wegen wel ruw en auto's glijden minder snel en zorgen voor minder menselijke schade dan als je als fietser onderuit gaat! Damn, ben bijna huiverig om op de fiets weg te moeten, en ik moet héél wat affietsen vandaag... Nog neerslag verwacht eigenlijk?
Hier in Borger-Odoorn hebben we al geen strooizout meer dus ,
hele gemeente gevaarlijk SPEKglad.
Het vriest hier 1 graad
Het heeft gisteren avond en vannacht gesneeuwt +- 3cm
Er staat geen wind en het is helder al hoewel ik Noord oost de buien (al) zie hangen .
Mensen welke verrassing heeft het weer vandaag voor ons in petto
Geregeld zon en in het noordelijk kustgebied een winterse bui. Vannacht lichte (mot)regen, in het noordoosten kans op sneeuw of IJZEL.
Dinsdag was een kletsnatte dag met neerslag van betekenis. Het Amerikaanse GFS zag de grote neerslaghoeveelheden in het noorden van het land vrij goed aankomen. Op het KNMI station in Leeuwarden viel 19 mm, Lauwersoog mat 18 mm en Stavoren kwam aan 15 mm. De regen werd vooral in het noorden en noordoosten voorafgegaan door sneeuw om in de avond opnieuw over te gaan in sneeuw. In Zeeland liep de temperatuur flink op; zowel in Wilhelminadorp als Westdorpe steeg het kwik naar 7.0 graden. In het noordoosten bleef het duidelijk kouder met in Nieuw-Beerta een maximum van 2.2 graden.
Vandaag nadert vanuit het westen een rug van hogedruk die ons land vanavond zal passeren zodat het weerbeeld er vandaag aanzienlijk beter zal uitzien dan gisteren. Bewolking en zon wisselen elkaar vandaag af zodat de zon met regelmaat aan bod zal komen. Het blijft op de meeste plaatsen droog al is er in het noordelijk kustgebied een kans op een winters getinte bui. Er worden maxima verwacht van 2 graden in het noordoosten tot 5 graden in het zuidwesten van het land. De matige westenwind krimpt later op de dag naar het zuiden.
Vannacht krijgen we vanuit het zuidwesten te maken met een warmtefront dat zich naar het noordoosten zal verplaatsen. De avond verloopt nog droog met eerst ook opklaringen. De nacht verloopt bewolkt en vanuit het zuidwesten valt af en toe lichte regen of motregen. In vooral het noordoosten kan de regen worden voorafgegaan door sneeuw of IJZEL waardoor het opnieuw verradelijk glad kan worden. Minima van +2 graden in Zeeland tot -2 graden in het oosten en noordoosten. Tegen de ochtend zal de temperatuur vanuit het zuidwesten gaan oplopen. Er staat een matige van zuidoost naar zuid ruimende wind.
Donderdag wordt achter het warmtefront met een zuidelijke stroming vochtige lucht naar onze omgeving gevoerd. Het belooft een grijze en bewolkte dag te worden met hier en daar een spat motregen. Het blijft de hele dag nevelig en vooral rond het smeltende ijs van het IJsselmeer kan het lang mistig blijven. Middagtemperatuur van 3 graden in Groningen tot 7 graden in Zeeland. Er waait een matige zuidenwind.
Vandaag 06:55 uurVerraderlijk glad
Zoals ik gisteren al waarschuwde is het verraderlijk glad. In de opklaringgebieden vriest het snel op. Hierdoor kan het zowel binnen de bebouwde kom als er buiten zeer glad zijn. Al staat de thermometer in de auto op plus 2 graden, dan nog kan het door opvriezen flink glad zijn. Sommige asfaltwegen zijn (plaatselijk) bijbanen. Verder komen hier en daar nog een aantal sneeuw en hagelbuien voor. Dus voorzichtig. De gladheid blijft de eerste uren vanmorgen.