lees hier op het forum dat er links en rechts wat sneeuw valt, denk: ik ga even buiten kijken. Val met mijn neus in een sneeuwbui met erg grote vlokken, bleef zelfs even liggen!
Maar is nu weer voorbij. Een dik uur geleden hier echt een bui met zware neerslag (regen met bakken uit de hemel).
Het blijft een aparte en interressante winter!
Er word de hele winter al niet gestrooid in woonwijken dat zie je overal in de gemeente. wat ze vroeger wel deden en nooit zout te kort gehad.
Of ze hebben deze situatie niet zien aankomen en hebben te veel verkocht aan buitenland. maar kan me niet voorstellen want duitsland kan ook niets missen.
Zelf meet ik --2,1gr Heldere hemel.
Zoutcrisis in Groningen nabij
Geplaatst: dinsdag 2 februari 2010 20:15
GRONINGEN - De kans dat het openbare leven in onze provincie compleet ontregeld raakt door gladheid wordt steeds groter. In de gehele provincie is er geen enkele gemeente die de zoutvoorraad nog op peil heeft.
Alle gemeenten strooien beperkt. Loppersum en Haren zitten volledig zonder zout. Dat zou bij nieuwe winterse buien tot levensgevaarlijke situaties kunnen leiden, omdat bijvoorbeeld hulpdiensten niet meer op tijd ter plekke kunnen zijn. Inmiddels is er een zoutcoordinatieteam opgezet om zoveel mogelijk de risico's te spreiden.
Het advies van de provincie Groningen is nog steeds : pas uw rijgedrag aan aan de omstandigheden en blijf alert !
Zeer veel geregend vandaag, alle sneeuw die er lag is weg. Mijn auto stond te glimmen omdat alle drab eraf is geregend. En ik kijk net naar buiten en zware sneeuwbui met grote dikke vlokken, en het blijft een beetje liggen maar niet voor lang denk ik. Wat is het toch een raar weer eigenlijk he
Teveel om terug te lezen maar de winter is voorlopig van de baan begrijp ik?
Ook in zuid-Duitsland hebben ze last van een Polar Low
lol, dat is gewoon een gat in de bewolking.
ASII van 22:00
| Gewijzigd: 2 februari 2010, 23:45 uur, door Brisk
Maar toen ik net thuis kwam begon het opeens gigantisch te hagelen met vervolgens enorme vlokken sneeuw, en de temperatuur kelderde meteen 2 graden.
We komen maar niet van de troep af....
Hier in Zaltbommel is het net aan de gang. En zo te zien is het nog niet afgelopen eerst komende uur.
Het sneeuwt hier nu alweer volop.
Dit was mijn zicht onderweg van Beneden-Leeuwen naar Nijmegen
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
De ganze dag regen gehad hier, na een korte droge periode nu af en toe een spatje motregen. Ben het behoorlijk zat die regen! Temp is +1
waar werk je, als ik vragen mag?