Nieuwe berekeningen: winter weinig kans
Vanavond en vannacht is het opnieuw oppassen in het verkeer omdat er vanuit het noordwesten opklaringen binnen komen schuiven. Daardoor gaat de temperatuur dalen tot rond of iets onder het vriespunt en kunnen wegen weer glad worden zowel door opvriezing als bevriezing.
Nieuwe berekeningen geven winter weinig kans
De nieuwste berekeningen van het ECMWF als ook het Amerikaanse GFS geven de winter volgende week weinig kans terug te keren.
Depressies stoten door tot de Britse Eilanden en er ontstaat een aparte, activerende depressie tussen twee hogedrukgebieden, een boven Rusland en een ander boven Groenland. Dit lagedrukgebied voorkomt hogedrukopbouw boven Scandinavie en dus kunnen depressies oprukken en wordt de kou daarmee verder het oosten van Europa in geblazen.
Volgens de Amerikanen kan het vanaf zondag in het zuiden van het land wel 10 of 11 graden worden.
Pietsweer.nl
Mijn gevoel zegt dan, meer sneeuwkansen
Als het weekend maar weer winters mag zijn. want ik heb een weddenschap. om een oude solex
Straten hier spekglad. maar temp loopt iets op --0,3gr komt meer bewolking.
als het niet sarcastisch was, een kaartje is nooit 100% betrouwbaar.
die opmerking was meer grappig bedoeld , ik ga hier niet sarcastisch lopen doen , iedereen in z'n waarde....
als het niet sarcastisch was, een kaartje is nooit 100% betrouwbaar.
Kom op man...de opmerking was gewoon leuk! Let ook ff op de knipoog erachter.
Zo nu geen gezeur meer over polar low/comma....het is gewoon EDDY!
kijk , eindelijk eens humor........ dat hebben we hier wel nodig geloof ik ..:P | Gewijzigd: 2 februari 2010, 21:21 uur, door thijmco
Sorry, ik las het op een andere manier.
Supercell mijn excuses.