Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Liberty, TX; Polk, TX.

23 Nov 2024 10:17:03

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Liberty, TX.

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Hardin, TX.

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Jasper, TX.

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Nov 2024 05:46:27

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 20:25:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

22 Nov 2024 09:51:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:11

22 Nov 2024 09:35:10

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

22 Nov 2024 00:58:32
Actueel
1 / 4

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
2 februari 2010, 20:51 uur | Bericht #94093
Opklaringen en vonkelende sterren. --0,6 gr. ga zo even de schaatsen onderbinden en een straatje om. want de tegel paden zijn al een ijsbaan. ook de brubsel op de weg begint al te knisperen
Hou feller mug en horzel steken, Houveul te eerder de dunder lös zal breken
zwoof
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 februari 2010, 20:51 uur | Bericht #94094
Temperatuur lijkt nu te blijven zakken (-3 graden per uur) 0,5 graden nu. Natte sneeuw nog steeds (hoelang nog?

| Gewijzigd: 2 februari 2010, 20:53 uur, door zwoof
https://zwoof.nl/Winterstatistieken en https://zwoof.nl/Zomerstatistieken
Waarom deze advertentie?
Tyshane
Lid
2 februari 2010, 20:53 uur | Bericht #94095
Citaat van zwoof, dinsdag 2 februari 2010, 20:51 uur Temperatuur lijkt nu te blijven zakken 0,5 Natte sneeuw nog steeds (hoelang nog?

Zal niet lang meer duren denk ik zo...
Buffell
Lid
2 februari 2010, 20:53 uur | Bericht #94096
Citaat van Twister, dinsdag 2 februari 2010, 20:51 uur Ja Buffell, vertel! Toch maar een abonnementje aangegaan?!

Ik heb instructies van Jan om ze voor mezelf te houden, aldus een PM, sorry.
2 februari 2010, 20:53 uur | Bericht #94097
Citaat van Gekke Leo, dinsdag 2 februari 2010, 20:48 uur Waar haal je die radar beelden vandaan?

Zullen als het meezit vandaag of morgen op o-o staan. Als iemand het niet wolt geven dan is dat zijn goed recht. Zeur er dan ook niet om. Dit geldt voor iedereen
Gaby79
Lid
2 februari 2010, 20:54 uur | Bericht #94098
Pff, regen opzich vind ik nooit zo erg, maar zo langzamerhand komt het me nu toch wel mijn keel uit. Heeft vanaf gister bijna constant geregent en gemiezerd en vandaag die wind erbij was ook niet lekker op de fiets. Ben blij voor degene die steeds sneeuw krijgen, maar kunnen die buien niet ff een kurk indouwen tot ze bij jullie zijn? Moet bijna met mijn bikini de straat op, zulke grote plassen liggen er.
Nopie
Lid
2 februari 2010, 20:56 uur | Bericht #94100
Hier begint het ook meer en meer natte sneeuw te worden.
GFS - ECMWF
Franswa
Lid
2 februari 2010, 20:57 uur | Bericht #94102
Harderwijk is weer wit. Gaat hard met grote vlokken.

Tyshane
Lid
2 februari 2010, 20:58 uur | Bericht #94103
Citaat van Buffell, dinsdag 2 februari 2010, 20:53 uur Ik heb instructies van Jan om ze voor mezelf te houden, aldus een PM, sorry.

Oh ok, nou ja ik begreep vanmiddag dat ze niet openbaar zijn die specifieke kaarten, en nu wel of toch niet. Ik vind het een beetje onduidelijk. Als het openbaar is dan zou ik een link waarderen, is het niet openbaar dan begrijp ik dat dat niet mogelijk is... maar hoe kan je er dan wel aan komen, dat is wat mij betreft de vraag. MIsschien weet iemand daar een duidelijk antwoord op.
Han
Lid
2 februari 2010, 20:58 uur | Bericht #94105
Een enorme baggerdag met veel regen helaas.
En dan ook nog eens veel wind. Veel slechter kun je het niet hebben.

Over tot de actualiteit.
Het sneeuwt hier nu al een kwartiertje ofzo. De sneeuw blijft ook liggen op straat.
Of dit lang blijft liggen weet ik niet maar het valt me wel op.

De pluimen ellende laat ik maar even zo zitten.
Al dagen onsamenhangende pluimen levert niets op.
Ik kijk zelf wel naar de kaarten en foto's en lees jullie waarnemingen.
Daar heb ik meer aan.

De weerprofessionals (zoals het KNMI) laten het ook afweten.
Een weerverwachting opgeven waarin staat dat de vooruitzichten zeer onzeker zijn kan ik ook wel.
Zeg dan liever niets als je het niet weet.

Volgens het onderstaande kaartje komt er een flink lagedrukgebied (965 hPa)ten westen van Ierland te liggen.

zwoof
Lid
2 februari 2010, 20:58 uur | Bericht #94106
Straten worden wit hier, matige sneeuwval temperatuur blijft wat constanter nu. (maar zakt nog wel) Hoelang duurt het nog voor de neerslag over is hier? | Gewijzigd: 2 februari 2010, 21:00 uur, door zwoof
Tyshane
Lid
2 februari 2010, 21:00 uur | Bericht #94107
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, dinsdag 2 februari 2010, 20:53 uur Zullen als het meezit vandaag of morgen op o-o staan. Als iemand het niet wolt geven dan is dat zijn goed recht. Zeur er dan ook niet om. Dit geldt voor iedereen

Ik vind het niet leuk dat je dit 'zeuren' noemt. Er werd gewoon een vraag gesteld en het was niet duidelijk dat Buffell het niet wilde geven. Of ik moet iets gemist hebben. Vragen moet kunnen in een forum denk ik zo!
Nopie
Lid
2 februari 2010, 21:01 uur | Bericht #94109
Citaat van Gekke Leo, dinsdag 2 februari 2010, 20:58 uur Hier precies hetzelfde, of het zijn wel hele grote druppels

Ja het mag eigenlijk geen naam hebben
GFS - ECMWF
2 februari 2010, 21:03 uur | Bericht #94114
Regen naar het midden gaat steeds meer over in sneeuw.

Het wachten is hier op de volgende buien. vanaf de noordzee.

Hou feller mug en horzel steken, Houveul te eerder de dunder lös zal breken
2 februari 2010, 21:03 uur | Bericht #94115
8| Hey hier in Enschede is de regen overgegaan in sneeuw en best ook
het wordt al weer een beetje wit zal het dan toch nog een sneeuwdek vormen
ik hoop het
Tyshane
Lid
2 februari 2010, 21:06 uur | Bericht #94117
Citaat van brandweer, dinsdag 2 februari 2010, 21:03 uur 8| Hey hier in Enschede is de regen overgegaan in sneeuw en best ook
ik hoop het

Mooi zo, daar dus ook! Toch op veel plekken uiteindelijk nog sneeuw! Leuk!
Buffell
Lid
2 februari 2010, 21:07 uur | Bericht #94118
Citaat van Twister, dinsdag 2 februari 2010, 21:00 uur Ik vind het niet leuk dat je dit 'zeuren' noemt. Er werd gewoon een vraag gesteld en het was niet duidelijk dat Buffell het niet wilde geven. Of ik moet iets gemist hebben. Vragen moet kunnen in een forum denk ik zo!

Men kan niet alles hebben! haha.
Nee maar we updaten de kaarten hier veel, wiggelrode, brisk, jan posten vaak het kaartje hier, en ik kan dat nu ook, als dat nodig is, dus op de hoogte blijf je wel. Neemt niet weg dat ik wel snap dat het handiger is als je het zelf graag ook wil, maargoed.
laten we het gezellig houden We zijn natuurlijk allemaal een beetje (let op mijn geniale one-liner) under the weather!
zwoof
Lid
2 februari 2010, 21:08 uur | Bericht #94119
Citaat van brandweer, dinsdag 2 februari 2010, 21:03 uur 8| Hey hier in Enschede is de regen overgegaan in sneeuw en best ook
ik hoop het

Als je kijkt wat er nog aan komt moet dat gaan lukken. Het is hier al behoorlijk wit aan't worden. Hoewel.. de temperatuur daalt niet hard meer nu. 0,4 nu. Hopen dat ie er zo nog onder gaat.
Simon
Lid
2 februari 2010, 21:08 uur | Bericht #94120

Elburg meld zware sneeuwval. Temp 0,3 graden. Alles was mooi schoon toen de sneeuw kwam!!! Nu gaan de centimeters weer rap omhoog! Zitten precies goed qua intensiteit.
Tyshane
Lid
2 februari 2010, 21:09 uur | Bericht #94121
Citaat van Buffell, dinsdag 2 februari 2010, 21:07 uur Men kan niet alles hebben! haha.
Nee maar we updaten de kaarten hier veel, wiggelrode, brisk, jan posten vaak het kaartje hier, en ik kan dat nu ook, als dat nodig is, dus op de hoogte blijf je wel. Neemt niet weg dat ik wel snap dat het handiger is als je het zelf graag ook wil, maargoed.
laten we het gezellig houden We zijn natuurlijk allemaal een beetje (let op mijn geniale one-liner) under the weather!

Oh oke dan, het is dus gelukt! Ik waardeer dat je een antwoord erop geeft!

Het is leuk om dat zelf te kunnen maar dat hoeft voor mij niet zo hoor, maar ik heb vanmiddag me de *&^#^* gezocht naar dat linkje voor jou, toen jij die vraag stelde in het forum waar die kaartjes vandaan kwamen. Vandaar dat ik benieuwd was hoe het nou was afgelopen!

en nue weer ontopic, het sneeuwt nog steeds, joeghee!
Terug naar boven
2 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 2 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.478 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
2 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 1796 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 1796, lezen 10 mensen het topic "Wat was je heftigste onweer?".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden