Komende Weekend Wind Naar het oosten. En De Winter Is Terug.
+1,3 gr Dalende. En hou de berichten maar in de gaten. Ijsbanen op asfalt en Klinker wegen.!!!
Dat zal dan wel niet heel de nacht zijn, dan moet de temperatuur nog 6 graden naar beneden...
[/quote]
Vannacht volgen vanuit het noorden brede opklaringen en koelt het bij een afnemende wind landinwaarts af tot rond het vriespunt. Het kan dan ook door bevriezing van natte weggedeelten plaatselijk verraderlijk glad worden.
Vannacht volgen vanuit het noorden brede opklaringen en koelt het bij een afnemende wind landinwaarts af tot rond het vriespunt. Het kan dan ook door bevriezing van natte weggedeelten plaatselijk verraderlijk glad worden.
dat verwacht ik dan niet eerder als in de na-nacht.
In het noordwesten zie je de temperatuur op de waddeneilanden al weer mooi dalen, dus het koufront is onderweg.
Dat hoog komt eraan.... bak kou erbij, oost stroming, wel veel sneeuw (alweer..) vraag me niet waar het op gebaseerd is, meer op voorgaande stromingspatronen in deze winter in combinatie met de kaarten etc
Iedereen roept onzekerheid, maar eigenlijk is het al een gedane zaak.
zeg dat pl geval komt toch niet hierheen?? en weet iemand het weer voor de rest van de week.
Hier eigenlijk al de gehele dag regen gehad. mag wel weer stoppen hoor putjes vinden het niet leuk meer. Rond de 6 graden boven nul. Heb er eigenlijk geen last van gehad, de hele dag ziek op bed gelegen.
groeten marieke
Precies deze dip is van korte duur. volgende weekend winter en vorst terug.
weather without storms is no weather at all.
Tijdens een langere vorstperiode met ijsdagen heb je JUIST zo'n beetje het aangenaamste weer dat je in Nederland tijdens de winter kan hebben. Is dat er niet, dan komt het veelal neer op (nat, waterkoud, guur en glibberig) herfstachtig of kwakkelend weer, zoals we de afgelopen jaren vaak hebben meegemaakt: een soort verlengde herfst.
Laat het voor mij in de winter dan maar écht winters zijn!
Ik denk dat het koufront het uiterste noorden als is gepasseerd... Er is daar al een windsprong geweest naar het NW toe.
plaatjes. | Gewijzigd: 2 februari 2010, 17:40 uur, door thijmco