GFS via wettercentrale...
En deze is ook handig!
Mijn dank is groot!
Kan ik het allemaal wat beter in de gaten houden en af en toe ook nog eens iets posten qua GFS als me iets opvalt!
GFS kaarten gaan al richting de +10 graden aan 't eind..
Haha, lol! Ja dat is het lastige aspect ervan! Je bent ook eerder op de hoogte van baggerweer nu!
Ik kan me moeilijk voorstellen dat het ook daadwerkelijk 10 graden wordt aan het eind van de week/begin volgende week.
Daarvoor is de onzekerheid te groot, en daarom denk ik dat we doorgaan met dit kwakkelweer, 's nachts een graadje of 2/3 onder nul, overdag een graadje of 4 boven nul. Dat is precies tussen beide verwachtingen in, dus ik acht de grootste kans op kwakkelweer eigenlijk.
Lichte temperatuurdaling vanuit het oosten, als ik het goed heb, op dit moment!
SYNOPSIS
A sharp trough with well defined frontal system over North Sea moves towards SE where deep surface depression takes place over Denmark (central pressure near 985hPa). Polar airmass overspreads the North Sea with quite steep mid level lapse rates. Shallow convection seems likely, mostly over the sea. However, as the front rapidly shifts SE-wards, locally strong winds will be possible.
Hoi Jan,
Heb je een linkje van dat nieuws, pc werkt erg traag op mijn werk en blockt het een en ander...
Alvast bedankt Hoffies
Regen, regen en regen vandaag aan de kust met 4,3 graden.. | Gewijzigd: 2 februari 2010, 13:17 uur, door Hoffies
Een scherpe trog met goed gedefinieerde frontale systeem in Noordzee stappen in de richting SE diepe depressie oppervlak vindt plaats via Denemarken (centraal druk in de buurt van 985hPa). Polar Airmass verspreidt de Noordzee met heel steile midden tarieven niveau komen te vervallen. Shallow convectie lijkt waarschijnlijk, meestal over de zee. Echter, zoals de voorkant snel verschuift SE-afdelingen, lokaal sterke wind zal het mogelijk zijn
Heb je een linkje van dat nieuws, pc werkt erg traag op mijn werk en blockt het een en ander...
Alvast bedankt Hoffies
Regen, regen en regen vandaag aan de kust met 4,3 graden..
http://forum.onweer-online.nl/index.php?s=...st&p=106017
Nee hoor, heerlijk al die regen! Ik hoop dat al die regen het sneeuwijs nu eens goed aanpakt. Dan kan er zich een prachtige ijsvloer vormen als de nieuwe vorstperiode begint.
Alleen de zon kan ons op vrolijken!
Ook ik wil lente.. wanneer het daar de tijd voor is, dus vanaf maart.
De zon kan ons ook opvrolijken bij een heldere koude winterse dag!
O Jan, De uitleg over de pluimen op de site, was erg duidelijk...
Dank je wel daarvoor, ik als leek begin het een beetje te snappen..nou ja snappen...ik probeer het in iedergeval...
Moeten jullie niet elke dag gaan wisselen...
Gr Hoffies...
Als ik naar buiten kijk zie ik herfst. Jullie zullen dus nog even geduld moeten hebben, want het is nog lang geen lente.
Na de herfst komt immers eerst de winter nog!