Deze run is weer helemaal op de koude toer. Was gisteren nog 70% van de oplossing "warm", nu is ongeveer 70% van de oplossingen "koud". De onzekerheid neemt vanaf vrijdag flink toe. Dit is toe te schrijven aan de ontwikkeling van het hoog west van Noorwegen. Ongeveer 20% laat net zoals de operationele run een lagedrukgebied over Scandinavië afzakken naar onze regio. Het merendeel van de members (60%) laat ons land aan de oostkant van het hoog. De overige 20% berekent een zuidwestelijke stroming boven onze omgeving (was gisteren nog 70%). De beschreven onzekerheid vinden we ook terug in de 2 tube oplossingen. Inmiddels is de EC0200 Oper en Eps Uitvoer weer voornamelijk zacht. (60% kans op zacht weer in het hele land, 20% kans op kwakkelweer en 20% kans op koud weer. De onzekerheid is dan ook zeer groot.
Ik niet meer begrijp
Bij deze gewekt
Ik heb even gezocht Buffell maar ik kan die kaarten niet vinden. Ik weet welke je bedoelt en ik dacht dat het Duitse kaarten zijn. Iemand?!
maandag 08 februari tot en met donderdag 11 februari 2010
Onzeker.
Verwachting 6 tot 9 dagen vooruit
maandag 08 februari tot en met donderdag 11 februari 2010
Zeer onzekere verwachting.
dinsdag 02 februari 2010 11.29 uur
Het IS ook zeer onzeker vanaf volgend weekend, dus in zoverre weet het KNMI het wel.
Frank Deboosere wil geen voorspellingen doen voor het weer na vrijdag omdat alles nog heel onzeker is. PFFFF
Ik wil lente en zon, heb het wel gehad met die winter. De mensen beginnen te zagen en te klagen (inclusief ikke waarvoor mijn oprechte excuses )
Alleen de zon kan ons op vrolijken!
Ik heb hem gisteren nog iets anders horen zeggen. Het stukje staat in het nieuws gedeelte
http://www.weer.nl/nl/home/weer/neerslagra....html?noflash=1
Als je de kleurtjes wilt dan moet je op "Klik hier voor sneeuw en hagel in de radar." klikken, even BETALEN en dan heb je kleurtjes
Nou dan was hij vandaag in zijn weerpraatje op de radio toch van gedacht veranderd. Hij gaf zelfs toe dat hij het niet weet wat er na vrijdag ging komen.
Misschien heeft hij vandaag ook last van een regendepressie in zijn hoofd.
I kkan alleen de WRF vinden..
Ok thanx, oh je hebt je reactie aangepast, lekker langs elkaar heen te kletsen, haha!
GFS via wettercentrale...
En deze is ook handig!