Dat het een droge nacht wordt voor Nederland
(met kleine uitzondering (kans op neerslag): klein randje oosten bij Duitse Grens en Uiterste Zuiden van Limburg)
Bij het KNMI gaat het ook goed...ze gaan van onzeker naar:
Verwachting 6 tot 9 dagen vooruit
maandag 08 februari tot en met donderdag 11 februari 2010
Zeer onzekere verwachting.
dinsdag 02 februari 2010 11.29 uur | Gewijzigd: 2 februari 2010, 12:18 uur, door Brisk
ik moet ze eerlijk bekennen ik heb nog helemaal niet op de rest van de site gekeken hahaha
dit boeit me nu het meeste hahahaha
Weer
ECMWF-model tot +240 uur
Beoordeling door meteoroloog
dinsdag 02 februari 2010 11.28 uur, geldig van woensdag 03 februari tot donderdag 11 februari
Synoptische ontwikkeling
Een groot lagedrukgebied boven Scandinavië met diverse, om elkaar heen draaiende, kernen blijft het weer op de Noordzee en onze omgeving tot ongeveer donderdag bepalen. Daarna trekt een Oceaanstoring in de richting van West Europa, maar in deze Uitvoer (i.t.t. de voorgaande) trekt het laag via Frankrijk naar de Middellandse Zee. Dit zorgt voor een oostelijke stroming in onze omgeving. Tegelijkertijd vormt er zich komende weekend west van Noorwegen een hogedrukgebied (zowel aan de grond als op 500 hPa) dat volgende week verbinding krijgt met het Russische hogedrukgebied. Aan de oostkant van dit hogedrukgebied trekt een lagedrukgebied via Scandinavië zuidwaarts en trekt vervolgens via ons aandachtsgebied westwaarts naar het Verenigd Koninkrijk. In de bovenlucht blijft het laag boven de Lage Landen liggen.
Modelbeoordeling en onzekerheden
Deze run is weer helemaal op de koude toer. Was gisteren nog 70% van de oplossing "warm", nu is ongeveer 70% van de oplossingen "koud". De onzekerheid neemt vanaf vrijdag flink toe. Dit is toe te schrijven aan de ontwikkeling van het hoog west van Noorwegen. Ongeveer 20% laat net zoals de operationele run een lagedrukgebied over Scandinavië afzakken naar onze regio. Het merendeel van de members (60%) laat ons land aan de oostkant van het hoog. De overige 20% berekent een zuidwestelijke stroming boven onze omgeving (was gisteren nog 70%). De beschreven onzekerheid vinden we ook terug in de 2 tube oplossingen. Inmiddels is de EC0200 Oper en Eps Uitvoer weer voornamelijk zacht. (60% kans op zacht weer in het hele land, 20% kans op kwakkelweer en 20% kans op koud weer. De onzekerheid is dan ook zeer groot.
Jan, hoe kan het dat ten Zuiden van Noorwegen ook de bewolking gaat draaien. Polar Lows ontstaan daar niet, dus wat is dan wel de reden?
\ | Gewijzigd: 2 februari 2010, 12:58 uur, door Buffell
Kwam er ook net achter en heb bericht aangepast...
En kan iemand me nog die link geven van die radarbeelden, blauw=regen, wit=natte sneeuw, rood=droge sneeuw
Ik zou het niet weten op het moment.
En kan iemand me nog die link geven van die radarbeelden, blauw=regen, wit=natte sneeuw, rood=droge sneeuw
Nou, volgens mij is dat een laagdrukgebiedje wat van Engeland naar Scandinavië is getrokken....