Geef me dan of gewoon sneeuw of droog en temp onder 0.
Misschien gaat het straks gewoon sneeuwen als de temp naar beneden gaat. | Gewijzigd: 2 februari 2010, 10:04 uur, door Weatherman
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Geef me dan of gewoon sneeuw of droog en temp onder 0.
Misschien gaat het straks gewoon sneeuwen als de temp naar beneden gaat.
jah hoe zat het ook alweer?
de temp die gaat straks nog zakken toch??
Jammer hè... Als Ãe nou even nog wat kracht zou kunnen winnen op zee en hard onze kant op komt.. | Gewijzigd: 2 februari 2010, 10:06 uur, door Chrisstorm
de temp die gaat straks nog zakken toch??
Ik bedoel op de manier net als gister dat de wind ineens naar koude hoek draait.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Mogelijk ja;
knmi:
Vanmiddag en vanavond trekt er een volgend neerslaggebied van noord naar zuid over ons land. In eerste instantie regent het dan maar later kan er ook weer natte sneeuw tussen zitten. De temperatuur loopt overdag op naar een graad of 4. De wind blijft zuidwest en is matig, kracht 4 en aan de kust en op het IJsselmeer, krachtig tot hard, 6 a 7.
Waren wel de berichten tegen de avond weer wat sneeuw maar of dat nog actueel is weet ik niet.
+0,7gr nu wat meer overgaand in regen of wat er op lijkt.
Dat ding ligt nu ook al heel lang op dezelfde plek.
Ik hoop dat de control gelijk krijgt!
Inderdaad een zachtere pluim, als het gemiddelde van alles neemt klopt die proefpluim van Jan wel aardig lijkt me
en eigenlijk mag de temp ook wel naar +5 gaan want dit weer is levensgevaarlijk hier in het noorden is het strooizout oook al op in de meeste gemeenten kunnen ze vandaag nog strooien anderen tot vrijdag en dan is het gebeurd.
dus van mij mag dit gebeurd zijn alles wegdooien en weer over schone straten kunnen fietsen, ben al compleet bont en blauw.
maar qua winter mogen we niet klagen zeker het noorden niet met veel sneeuw en genoeg vorst alleen de sneeuw verknalde het ijs telkens, maarja tis het 1 of de ander natuurlijk.
oftewel gewoon weer eens een goede winter en das lang geleden
Vandaag passeert een zeer actieve storing die is ontstaan op de Oceaan. Het markeert de overgang tussen hele koude lucht boven Scandinavië en veel zachtere lucht boven het zuidwesten van Europa.
De storing trekt maar langzaam naar het zuidoosten al pas vanavond het land verlaten. Er valt heel veel neerslag die landinwaarts vooral vanochtend in de vorm van (natte) sneeuw valt. Eerst is ook ijzel mogelijk. In het westen lopen de temperaturen op naar een graad of 6! In het noordoosten wordt het niet veel warmer dan 1 of 2 graden.
Morgen liggen we tussen een tweetal storingen in en dat geeft veelal droog weer. Kijken we nog wat verder vooruit dan zien we op de weerkaart dat er nieuwe storingen met zachte lucht op ons land af worden gestuurd. Donderdag en vrijdag valt er dan ook van tijd tot tijd regen, in het noordoosten misschien (natte) sneeuw.
Dan zet de dooi even flink door en wordt het 4 tot 7 graden.
In het weekend zien we dat de zachte lucht en de dooiaanval zich stuk loopt op het koude continent. Dat is een interessante ontwikkeling voor winterliefhebbers.
Hogedruk gaat zich meer roeren maar waar het precies komt te liggen is nog onduidelijk. GFS kwam gisteren opnieuw met volop winterse scenario’s maar hebben deze vandaag met hetzelfde gemak weer van de kaarten geveegd. Ook het ECMWF toverde gisteren een stevige nieuwe winterprik uit de hoge hoed. Offenbach berekent het hogedrukgebied in het weekend boven de Baltische Staten en met een oostelijke stroming wordt daarmee het oprukken van de zachte lucht een halt toegeroepen.
In de nachten gaat het dan weer licht – en na het weekend misschien plaatselijk wel matig vriezen als het hogedrukgebied nog wat koudere lucht onze kant op transporteert. Hoe dat allemaal precies gaat uitpakken na het weekend is dus nog onzeker, maar duidelijk is wel dat de dooiaanval tot staand komt in het weekend. De vraag is echter in hoeverre het daarna wel of geen echt winterweer gaat worden. Spannend wordt het wel weer.
P.P.
+0,7gr nu wat meer overgaand in regen of wat er op lijkt.
Aah...op die fiets. Dus weer ellende op de weg. Moet vanaaf weg maar.....