Ja ik heb genoten van deze winter, maar als je iedere ochtend met de fiets 10 km naar je werk moet tuffen ben je het wel een keer zat. Geen OV dus je mot wat.
Vanochtend ook weer, een gure koude wind en spekglad. In al die jaren dat ik naar mijn werk fiets, nog nooit een dergelijke lange periode meegemaakt met dit soort weer. SVP laat het warm water regenen !!
Het is in hier in Twente alweer min 4 graden, van enige verzachting is niks te merken pffffffffff
Nu het europese model steeds kouder wordt, gaat het GFS als een jojo steeds voor koud-zacht-koud-zacht enz. Om gek van te worden. Denk je: eindelijk weer een koude run! De volgende is weer het tegenovergestelde. Erg verwarrend. De onzekerheid is dus nog erg groot op dit moment.
Nadat ik met de zafira met winterbanden 2X achterstevoren stond, heb ik maar
besloten om te keren en ben ik in kruipsnelheid net thuisgekomen.
Voor de mensen die dus nog de weg op moeten/gaan: Wees gewaarschuwd!!!
Serieus?!
Ik ben vanavond (21.30) met iemand meegereden vanuit Amsterdam (VU) hierheen, vlakbij Hilversum en ook dichtbij Breukelen geweest, maar van gladheid geen last gehad. Waarschijnlijk doordat wij provinciale weg reden en jij waarschijnlijk niet..?
Wat me wel opvalt qua reacties hier op het forum:
- In het geval van enkele zachte pluimen: over het algemeen wordt gesteld dat het nog alle kanten op kan, de winter is nog niet voorbij, het is nog vroeg om conclusies te trekken etc.
- In het geval van enkele koude pluimen: juichstemming, GFS consistent, wat vrij bijzonder is, we gaan de diepvries in etc.
Eigenlijk betrap ik mezelf hier ook wel op Maar ik zie de pluimen de hele winter al op en neer bouncen en de laatste tijd zowel -10 en +10 aan zien geven, dat ik enige gepastheid wel op zijn plaats vind, ookal wil ik zelf ook heel graag dat het stevig doorwintert
Ik ben erg benieuwd naar het verloop van de winter. Zoals het er nu naar uitziet komt de aangekondigde nieuwe vorstperiode er dus wel, maar niet vanaf donderdag, wat eerst het 'plan' was, maar net na het weekend. Op zich nog niet eens zo veel verschil eigenlijk.
Het valt hier qua temperatuur wel mee, maar toch is er een stevige daling te zien:
8| Als dat hele buiengebied hierheen komt weet ik wel ongeveer wat voor ochtendspits we mogen verwachten. | Gewijzigd: 1 februari 2010, 23:20 uur, door Verwijderde_gebruiker_03
iemand?
iemand?
ja daar heb je gelijk in. De radar voorspeld alleen de route van de bui. Echter, een bui is onderhevig aan een hoop processen en zal dus steviger worden of juist af kunnen nemen. Daar houdt de radar geen rekening mee. Je kunt dus alleen een globaal idee krijgen of er neerslag gaat vallen.
Een bekend voorbeeld is dat de buien in het binnenland vaak uitsterven in de nacht. De radar ziet dit niet, en zal denken dat de buien doorgaan. Maar in werkelijkheid doven de buien boven het land vaak uit door gebrek aan 'voeding'
Een bekend voorbeeld is dat de buien in het binnenland vaak uitsterven in de nacht. De radar ziet dit niet, en zal denken dat de buien doorgaan. Maar in werkelijkheid doven de buien boven het land vaak uit door gebrek aan 'voeding'
Dank. En in hoeverre luistert onze Nederlandse buienradar naar zijn Engelse collega, bijvoorbeeld? 'Voorspelt' onze radar buien die bij zijn buurman bekend zijn?
Zoals op dit moment met Engelse buien die onze kant opkomen.
Zoals op dit moment met Engelse buien die onze kant opkomen.
Ik durf dat niet met zekerheid te zeggen, maar je hebt natuurlijk de europese radar, en die ziet eigenlijk de neerslag in heel europa, maar volgens mij is dat een verzamelijk van radar beelden van diverse meetpunten. Zo meet de radar in nederland natuurlijk alleen het gebied van Nederland en een stuk van de noordzee, belgie en duitsland