Jawel.
Een bewolkte nacht is over 't algemeen kouder dan 'n heldere nacht.
Bewolking zorgt ervoor dat de warmte niet meer omhoog kan, dus het kan dan sowieso niet meer kouder worden.
Het is een kille doordeweekse dag midden in de winter
en een vrachtwagenchauffeur stopt met zijn wagen voor een rood verkeerslicht.
Plotseling stopt er een wagen naast hem en een blond grietje roept vanuit haar wagen:
"Hallo meneer, ik ben Linda...En u verliest uw lading!" ,
maar tegelijkertijd springt het verkeerslicht op groen en de chauffeur geeft gas.
Bij het volgende verkeerslicht moet de chauffeur weer vaart minderen en opnieuw gaat het blondje naast hem staan.
"Meneer, ik ben Linda.. En u verliest uw lading !" ,
maar opnieuw trekt de chauffeur op zonder ook maar op het blonde grietje te Letten.
Het geluk zit hem echter niet mee, want ook voor de derde keer staan de verkeerslichten op rood en stopt hij netjes.
Het blondje, intussen behoorlijk op haar teentjes getrapt, gooit haar auto voor de vrachtauto,
stapt uit en roept naar de chauffeur: "Dit is nu al de derde keer... Ik ben Linda, en u verliest uw lading!!!..."
Waarop de chauffeur zijn raam open draait en roept:
"Ja, stomme trut...Ik ben Theo en ik strooi zout!!".
En nu weer terug on-topic
Haha, lol! Weer even lachen tussendoor, jongejonge wat droog!
Zoek de verschillen!
Wie heeft die onderste temperatuur grafiek gespiegeld?????
Dit alles zegt waarschijnlijk genoeg over de betrouwbaarheid van dit soort grafieken.
Morgen kan het weer precies andersom zijn.
Dat is wel opvallend inderdaad! totaal het tegenovergestelde!
ECMWF - zaterdag 6 februari 2010 - 12 uur:
Maar even afwachten of de pluimen de komende dagen bij ditzelfde scenario blijven. Ik hoop van wel, maar ik wil niet te vroeg juichen.
Mooi plaatje waarin je inderdaad een enorm lagedrukgebied ziet liggen west van Ierland.
Met aan de andere kans (Rusland) een groot hogedrukgebied.
De aanvoer van oostelijke wind lijkt dus erg voor de hand liggend.
Maar goed, eerst nog een paar dagen wachten. Eind van de week weten we het en kun je de credits hier opstrijken!
Iedereen die op sneeuw hoopt, ik zou er maar rekening mee houden dat het na 5 min sneeuw toch echt regen wordt.
ALs je daarvanuit gaat is elk vlokje sneeuw wat voor de regen valt toch mooi meegenomen!
Enige waar nog wel sneeuw voorspeld wordt is het uiterste oosten en Noord-oosten.
Kaarten: http://www.meteocenter.eu/WRF-forecast/CE/...rope.html#model
In ieder geval geen westcirculatie. Ik ben wel weer helemaal wakker geschud, na 'zwarte' donderdag. Alsof de kaarten ons wilden wakker maken voor een spectaculaire verandering?
http://www.sat24.nl/Region.aspx?country=eu...r&type=loop
Zie mijn vorige bericht met afbeeldingen van de berekende luchtdruk op 6 februari van ECMWF en GFS:
http://forum.onweer-online.nl/index.php?sh...st&p=106765
Het is wel te begrijpen maar als je die twee kaartjes ziet die Han postte dan zie je echt een grote tegenstelling; bijna een exacte spiegeling, daar reageerde ik op... Maar ik zag idd vanochtend al dat het weer de koude kant op ging! Spannend wederom!