een winter vol verrassingen!!!
Ja en dat is statistisch correct ook
Het is eigenlijk al een jaar te laat voor een koude winter in ons land,ahoewel vorig jaar het zuidoosten een vlaag goede kou meepakte.
Maar ik volg ook het ruimteweer met grote belangstelling.
En zoals velen hier wel zullen weten blijkt de zon een zeer grote indirecte invloed te hebben op het verdampen van water en het inkrimpen en groeien van de atmosfeer en het elektromagnetisch veld.
De winter als geheel ijlt altijd een beetje na op het gedrag van de zon.
Vorige winter was relatief zwak dus moest deze winter wel meer geven.
Statistiek geeft echter geen beeld van lokaal weer,die sneeuwduinen in Duitsland afgelopen week hadden net zo gioed hier kunnen vallen.
De datum was dezelfde als 1979,het viel gewoon een paar kilometer verderop.
Vooral deze voormiddag vallen er nog regelmatig winterse buien, verbonden aan diverse trogjes en ook in de hoogte is de kromming nog cyclonaal en koud. De eerste buien vallen meestal nog als sneeuw landinwaarts maar gaan overal over in winterse neerslag, behalve boven 200 m. In NL is onweer tevens tijdelijk mogelijk.
Een mobiele hogedrukwig trekt deze namiddag over de regio met vanaf het westen minder buien.
Het is dan uitkijken naar volgend nacht en vooral morgenochtend. Een storing welke de definitieve dooi inluidt bereikt dan onze regio en gezien de timing zal de eerste neerslag winters zijn met in de westelijke gebieden regen/smeltende sneeuw maar verder oostwaarts toch meestal (smeltende) sneeuw tijdelijk. Deze sneeuw gaat daarna vrij snel over in regen <300m. Dit wordt bevestigd door de beschikbare progtemps. Tegen de middag verwacht ik reeds temperaturen rond 6 graden in het westen dus het zal vrij hard gaan.
Severe Weather Outlook Benelux
Nu maar hopen dat de temp niet teveel omhoog gaat morgen
Hoeveel sneew ligt er bij jou daar gemiddeld?
Ik zag er wel wat buien vandaag die verschrompelden voor ze hier waren.
snappie?
Haha, ga je mij nu uitleggen hoe de wind werkt als kitesurfer??
Als je kijkt hoe het om 15.00 uur was (ca. 300 gr.) en dan het verschil ziet om ca. 16.00 uur (36 gr) dan is dat toch wel ietsje meer dan die 40gr van jou.
Definitieve dooi ???
Als je kijkt hoe het om 15.00 uur was (ca. 300 gr.) en dan het verschil ziet om ca. 16.00 uur (36 gr) dan is dat toch wel ietsje meer dan die 40gr van jou.
Hij legt jou niet uit hoe de wind werkt, maar wel wat die tabel laat zien
Dat dacht ik nu ook | Gewijzigd: 1 februari 2010, 19:05 uur, door Brisk
Nadat ik met de zafira met winterbanden 2X achterstevoren stond, heb ik maar
besloten om te keren en ben ik in kruipsnelheid net thuisgekomen.
Voor de mensen die dus nog de weg op moeten/gaan: Wees gewaarschuwd!!!
Tja.. het is maar een bron, pluimen zijn volgens mij alweer een tikkeltje kouder geworden.
Maar jouw 96 graden is heel wat minder dan mijn 180 graden vanmiddag he.
Van pal zuid met twee graden dooi zetten die Duitsers hier volgens mij vol de remmen op hun windturbines en de motor op vol vermogen airco ventilatie.
Want toen ik vanmiddag online kwam was ik zojuist gestopt met haardhout zagen in het bos.
Omdat er een stervens koude wind op kwam zetten en je al die duiste windmolens zag kruien.
Natuurlijk zijn het maar windmolens maar het geeft die lui van Niburu weer wat om over na te denken
Die denken ook dat HAARP evil is enzo
Weer een paar mooie trefwoorden voor de conspiracy hunters.
Van pal zuid met twee graden dooi zetten die Duitsers hier volgens mij vol de remmen op hun windturbines en de motor op vol vermogen airco ventilatie.
Want toen ik vanmiddag online kwam was ik zojuist gestopt met haardhout zagen in het bos.
Omdat er een stervens koude wind op kwam zetten en je al die duiste windmolens zag kruien.
Natuurlijk zijn het maar windmolens maar het geeft die lui van Niburu weer wat om over na te denken
Die denken ook dat HAARP evil is enzo
Weer een paar mooie trefwoorden voor de conspiracy hunters.
Baas boven baas....
Temp gaat aardig naar beneden...
Die tabel is een waarneming vanuit Hoek van Holland. Het volgende meetstation langs de kust bij Actuele waterdata is IJmuiden. Katwijk zit er dus zo ongeveer tussen in.
Wat ik aangeef is dat ik parallel aan het strand aan het varen was en 10 minuten later recht de zee in moest. Dus binnen 10 minuten 90gr verschil.
Ik vond dat redelijk opzienbarend omdat je zo'n grote verschuiving van de windrichting in zo'n kort tijdsbestek niet vaak meemaakt.
De wind is trouwens weer terug naar ZW dus lekker boeiend allemaal...
Kom maar door met die nieuwe, extreem koude pluimen!
Strooiwagen kwam net voorbij dus ook hier in het westen verwachten ze wel wat.
Ook hier een sterk dalende temp, van 3,8 naar 2,1 graad...
Met een NNW wind komt er toch kou op ons af, en redelijk helder op het moment...en eigen is het nagenoeg wind stil..
Bijzonder he..
Groeten vanuit het altijd zonnige Julianadorp (meeste zon uren)
Nu is het al 0.2 garden in Julianadorp, dat noem eens een daling van de temperatuur..
Wat gaat dat brengen?..