That's the spirit!
Ik blijf ook nog wel een tijdje want ik hoef morgenmiddag pas de deur uit.
Volgens de Belgische radar ga ik zometeen een eerste buienlijntje mee pikken. Maar ja, dat dacht ik zo straks ook, dus nog even afwachten
Hier mag ook wel weer wat meer bij, morgen school.
Moet met de bus van Assen - Groningen over de snelweg.
Is al wat vaker uitgevallen vanwege gladheid/sneeuwval.
Zo te zien op buienradar komt er al weer wat nieuw sneeuw aan voor het noorden (valt momenteel ook wat sneeuw, beetje) | Gewijzigd: 1 februari 2010, 00:37 uur, door dv_chaser
Ook jij hebt gelijk.
Maar in een goede winter heeft Limburg best wel eens regelmatig een pak sneeuw, zie vorig jaar. Dit jaar valt het gewoon wat tegen vergeleken met de rest van Nederland.
Maakt verder ook niets uit hoor.
Over een kleine 2 maanden begint hier officiëel het onweerseizoen!
Ik zei dus ook, hou sat24 in de gaten, want daar zie je de achterzijde van het gebied een zuidelijke, lichtelijk draaiende beweging maken...
Ik zei dus ook, hou sat24 in de gaten, want daar zie je de achterzijde van het gebied een zuidelijke, lichtelijk draaiende beweging maken...
Maar in een goede winter heeft Limburg best wel eens regelmatig een pak sneeuw, zie vorig jaar. Dit jaar valt het gewoon wat tegen vergeleken met de rest van Nederland.
Maakt verder ook niets uit hoor.
Over een kleine 2 maanden begint hier officiëel het onweerseizoen!
Ja Limburg kan het ook koud en veel sneeuw hebben ook al omdat het hoger ligt als wij hier (platteland dus vlak) en zitten ook nogeens aan de kust.(veel invloed zeewater)
Maar vaak zie je ook extremen in Twente en nu ook niet? het is een apparte winter met grote verschillen op korte afstand.
Maar dat zal volgens mij ook in de zomers vaker een trend gaan worden. dat merk je al de laatste paar jaar enorm veel regen in het zuiden (vaak plaatselijk) en wij haast nooit zo extreem.
Ten minste hier kan ik me geen wateroverlast herinneren ondanks lage land.
Misschien dit wel op onderstaande link met animatie filmpje.
http://www.wetterspiegel.de/de/europa/deutschland/90.html
Maar vaak zie je ook extremen in Twente en nu ook niet? het is een apparte winter met grote verschillen op korte afstand.
Het hoogte verschil is hier eigenlijk minimaal te noemen want ik zit aan de rand van 't heuvelland. Inderdaad opmerkelijk dat ook Twente herhaaldelijk naast de pot piste deze winter qua sneeuw, en dat ook een paar keer achter elkaar net als hier.
Ach ja, ik hoop dat de zomer gunstiger uitpakt want ik ben een extreem onweerliefhebber, maar ook dan pis ik regelmatig naast de pot ( de buien trekken vaak om mijn woonplaats heen ivm de zandgronden )
Ik wil dit jaar echter ( voor de eerste keer ) eens op pad gaan met camera, maar daar is een apart topic voor hier.
Ach ja, ik hoop dat de zomer gunstiger uitpakt want ik ben een extreem onweerliefhebber, maar ook dan pis ik regelmatig naast de pot ( de buien trekken vaak om mijn woonplaats heen ivm de zandgronden )
Ik wil dit jaar echter ( voor de eerste keer ) eens op pad gaan met camera, maar daar is een apart topic voor hier.
Of grondsoort invloed heeft weet ik zo niet ik zit op zware klei. en 10 km zuidelijk richting Drenthe hebben ze meer onweer. de oudjes zeiden altijd de hondsrug heeft invloed en de getijen zeewater. zeg het maar ik weet het niet.
De buien komen deze kant op, uit de richtingen noordwest en zuidwest.. best vaag
Hier komt het vanuit het zuidwesten, dus op dit moment heb ik aan de Belgische radar meer dan aan de Nederlandse. Ik zie inderdaad ook dat die buien vanuit Zeeland steeds meer zuidelijke echo's produceren, en misschien straks ook interessant voor mij worden hier.
De buien komen deze kant op, uit de richtingen noordwest en zuidwest.. best vaag
Lage druk gebied trekt naar denemarken. zo krijgen wij hier meer een westelijke stroming. maar de volgende lagedrukgebied komt er al weer vanaf noord west of dit een meet zw stroming of meer n.w stroming geeft is ff afwachten. zelf denk ik Z.W. En later in de week draaiend naar oosten.
Dat kan ik hier nergens uithalen...als je de loop van dat kaartje volledig bekijkt zie je lagedruk afzakken ten noorden van ons, en hogedruk ten zuiden van ons.
Dit speelt de westelijke stroming juist in de kaart, maar dit is eigenlijk al bekend wat je ziet de buien vanuit het westen komen.
Ok, is afwachten wat er daarna gaat gebeuren uiteraard. | Gewijzigd: 1 februari 2010, 01:39 uur, door Rutte31