Zolang de weermannen en vrouwen moeite hebben om een goede weersverwachting te maken i.v.m. de onzekerheden in de kaarten en berekeningen, zij hebben er trouwens voor geleerd.
Dan snap ik soms niet hoe sommige mensen er gelijk vanuit gaan dat de verwachting zoals die er nou voor staat ook uitkomt.
Ik ben ook geen meteoroloog, maar door veel te lezen op forum's en zelf veel te zoeken op internet kom je er wel achter hoe het allemaal in elkaar zit.
En mocht deze winter daadwerkelijk toch afgelopen zijn, dan denk ik zelf dat we ons voor de winter van 2010/2011 niet hoeven te vervelen.
Aangezien ik toch wel veel waarheid zie in de kleine nieuwe ijstijd die door sommige wetenschappers aangekondigd is. We zullen de komende jaren meer van deze mooie winters zien de ene keer met sneeuw en de andere weer met mooie vorstperiodes.
Ik woon in Zoeterwoude vlak bij Leiden waar vanmiddag bijna alles weggedooit is/was.
Vanmiddag ff in Reeuwijk de hond uitgelaten.
Hemelsbreed is dat 25 km maar daar lag een dik pak sneeuw van ca. 8cm.
Sneeuw haalt de temp snel naar beneden. Dat zag je vorige week ook rond het IJselmeer.
Bedankt voor je antwoord, je woont trouwens vlak in de buurt.
Ik woon In Alphen a/d Rijn vlak tegen Koudekerk aan.
Er ligt hier nog genoeg sneeuw en is nu net onder nul
Dan snap ik soms niet hoe sommige mensen er gelijk vanuit gaan dat de verwachting zoals die er nou voor staat ook uitkomt.
Ik ben ook geen meteoroloog, maar door veel te lezen op forum's en zelf veel te zoeken op internet kom je er wel achter hoe het allemaal in elkaar zit.
En mocht deze winter daadwerkelijk toch afgelopen zijn, dan denk ik zelf dat we ons voor de winter van 2010/2011 niet hoeven te vervelen.
Aangezien ik toch wel veel waarheid zie in de kleine nieuwe ijstijd die door sommige wetenschappers aangekondigd is. We zullen de komende jaren meer van deze mooie winters zien de ene keer met sneeuw en de andere weer met mooie vorstperiodes.
Kijk, door fora als o-o kunnen ze de opleiding meteorologie wel afschaffen
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
LOL maar wij zitten er ook wel eens goed naast hoor. Kan me vorig jaar zomer nog goed herinneren. Alles leek goed te zijn qua onweer maar alles zakte ineens in elkaar. Iets dat je van tevoren ook niet kan weten of zien op de desbetreffende kaarten
Vandaag en morgen hebben we met het karakteristieke kwakkelweer te maken wat deze winter tot nu toe aardig karakteriseert. Enkele winterse buien, overdag 1 tot 5 graden boven nul en 's nachts lichte vorst tijdens opklaringen. Dit weertype wordt veroorzaakt door een noordwestelijke stroming. Dinsdag trekt in deze stroming een lagedrukgebied over de Duitse Bocht zuidoostwaarts. In de voorgaande nacht passeert een zwakke rug van hogedruk, zodat het licht tot matig vriest, vooral waar nog sneeuw ligt. Tegen de ochtend gaat er van het westen uit neerslag vallen. Aan de kust is dat al snel regen, maar landinwaarts gaat het enige tijd sneeuwen voordat ook daar regen komt. De temperatuur loopt aan de kust op naar een graad of 5, langs de oostgrens wordt het 2 graden. Het sneeuwdek verdwijnt waarschijnlijk vrijwel overal. Woensdag komen we in wat koudere lucht zodat de kans op winterse buien weer toeneemt, maar overdag blijft het ruim boven nul.
Onzekere vooruitzichten
Zoals al zo vaak deze winter zijn de vooruitzichten alweer zeer onzeker. Een langere periode met stabiel vriezend weer lijkt er maar niet in te zitten, zodat de schaatsliefhebbers maar mondjesmaat aan bod komen. De depressie van dinsdag trekt naar Scandinavië en vult op, aan de westflank stroomt opnieuw koudere lucht zuidwaarts. Boven Rusland ligt nog steeds een omvangrijk hoog dat soms een uitloper naar Scandinavië heeft. Het hoog op de Oceaan splitst zich in tweeën. Een deel gaat naar het Middellandse Zeegebied, een ander deel naar de omgeving van Groenland. Op de Oceaan, ten westen van de Britse Eilanden, vestigt zich een omvangrijke depressie. In een deel van de Uitvoer heeft deze een uitloper in zuidoostelijke richting. De stroming wordt dan bij ons zuidoostelijk zodat continentale lucht wordt aangevoerd waarbij het winters weer is. Dit is in ongeveer 20% van de Uitvoer het geval. In ongeveer 60% van de Uitvoer dringt echter tegen het einde van de komende week de zachte lucht steeds meer op over West-Europa zodat er bij ons van winters weer geen sprake meer is. Ook nu weer schuift de Uitvoer op voor ons land relevante punten zoals de invloed van het Oceanische laag en het Russische hoog.
Vandaag en morgen hebben we met het karakteristieke kwakkelweer te maken wat deze winter tot nu toe aardig karakteriseert. Enkele winterse buien, overdag 1 tot 5 graden boven nul en 's nachts lichte vorst tijdens opklaringen. Dit weertype wordt veroorzaakt door een noordwestelijke stroming. Dinsdag trekt in deze stroming een lagedrukgebied over de Duitse Bocht zuidoostwaarts. In de voorgaande nacht passeert een zwakke rug van hogedruk, zodat het licht tot matig vriest, vooral waar nog sneeuw ligt. Tegen de ochtend gaat er van het westen uit neerslag vallen. Aan de kust is dat al snel regen, maar landinwaarts gaat het enige tijd sneeuwen voordat ook daar regen komt. De temperatuur loopt aan de kust op naar een graad of 5, langs de oostgrens wordt het 2 graden. Het sneeuwdek verdwijnt waarschijnlijk vrijwel overal. Woensdag komen we in wat koudere lucht zodat de kans op winterse buien weer toeneemt, maar overdag blijft het ruim boven nul.
Onzekere vooruitzichten
Zoals al zo vaak deze winter zijn de vooruitzichten alweer zeer onzeker. Een langere periode met stabiel vriezend weer lijkt er maar niet in te zitten, zodat de schaatsliefhebbers maar mondjesmaat aan bod komen. De depressie van dinsdag trekt naar Scandinavië en vult op, aan de westflank stroomt opnieuw koudere lucht zuidwaarts. Boven Rusland ligt nog steeds een omvangrijk hoog dat soms een uitloper naar Scandinavië heeft. Het hoog op de Oceaan splitst zich in tweeën. Een deel gaat naar het Middellandse Zeegebied, een ander deel naar de omgeving van Groenland. Op de Oceaan, ten westen van de Britse Eilanden, vestigt zich een omvangrijke depressie. In een deel van de Uitvoer heeft deze een uitloper in zuidoostelijke richting. De stroming wordt dan bij ons zuidoostelijk zodat continentale lucht wordt aangevoerd waarbij het winters weer is. Dit is in ongeveer 20% van de Uitvoer het geval. In ongeveer 60% van de Uitvoer dringt echter tegen het einde van de komende week de zachte lucht steeds meer op over West-Europa zodat er bij ons van winters weer geen sprake meer is. Ook nu weer schuift de Uitvoer op voor ons land relevante punten zoals de invloed van het Oceanische laag en het Russische hoog.
bron?
weet ik nog was 17 juli, waren zo'n mooie zware buien die er toen aankwamen; maarja toen had niemand gedacht dat deze gingen instorten
Iedereen kan er wel eens naast zitten.
Ook dat is niet erg, maar dat daaikonterij daar heb je geen kl*ten aan.
Lijkt de politiek wel.
Ik heb wel het idee dat de winter steeds verder opschuift richting feb/mrt.
Het komt niet vaak voor dat weermodellen van run tot run 180 graden omdraaien. Het amerikaanse weermodel GFS kwam zondagavond nog met een winters scenario voor Europa met een ijzersterk Russisch hogedrukgebied vanaf woensdag, die ook ons land in de vrieskou zou gaan zetten. Vanochtend schetste hetzelfde weermodel een compleet andere ontwikkeling: Doorstomende oceaandepressies met zachte lucht, vanaf eind volgende week zelfs middagtemperaturen tot 10 graden! Deze twee extremen tonen dat er momenteel ongewone dingen in de atmosfeer gebeuren waar de modellen de grootste moeite mee hebben. Het zou dan ook best kunnen dat de winterse "oplossing" zo weer op de kaarten staat en de dooiaanval helemaal niet dorgaat.
Vanaf dinsdag kan er dus niet veel over de weersontwikkelingen gezegt worden. De druk boven Scandinavië gaat omhoog, terwijl oceaandepressies opdringeriger gaan worden. Wie van de twee het uiteindelijk gaat winnen is onduidelijk, maar het is wel een wereld van verschil: Het kan volgend weekend amper -5 overdag met veel zon en een ijskoude ooster worden als het hogedrukgebied "wint", maar ook +8 met regen een een krachtige zuidwester is mogelijk als oceaandepressies gaan zegevieren. We wachten het af; momenteel lijkt het echt alle kanten op te kunnen.
Bron Weerdirect
zoals hij zegt, deze weerkaarten van lagedruk heeft hij deze winter al eerder gezien en er is nooit iets van in huis gekomen
de weermodellen zijn zeer onzeker deze winter en net daarom kan het er op de weerkaarten elke dag anders uitzien
Zo lijkt het gezien de reacties op de weerfora, men spreekt al van een zwarte zondag. En daarmee verwijst men dan naar de ongekende verzachting van de pluim van de Uitvoer vandaag.
Deels terecht, deze reactie.
Want zowel GFS ens als ook EC ens laten er qua gemiddelde temperatuur geen twijfel over bestaan dat er vanaf midden komende week geen overgang naar een vorstperiode in zal zitten, in tegendeel juist, vanaf eind komende week gaan we naar een flinke verzachting volgens een groot deel van de Uitvoer, de opers hierin als mooi voorbeeld.
Deels voorbarig, deze reactie.
Want zoals bij aanstaande -virtuele- koude perioden wordt gepredikt, "eerst maar eens 4 runs achter elkaar en dan binnen de 120 uur".
Aan dat vereiste wordt simpelweg nog niet voldaan, dus in die zin past al enige gereserveerdheid vind ik.
Maar bovendien of bovenal, zie ik voor wat betreft de mogelijke ontwikkelingen tegen en vanaf volgend weekend een beeld dat zich al een paar keer deze winter gemanifisteerd heeft.
Dus met de navolgende ingredienten: sterke opbouwende hogedruk ten noordoosten, diepe lagedruk op de oceaan, en daartussen dan de hoogterug die weer bepalend gaat worden. Want in de nu algemeen aangehangen verzachting zit de positie van deze hoogterug vooral ten zuiden, waardoor wij in een ZW glijbaan van zachte martieme luchtsoorten kunnen komen.
Tegelijkertijd is mi de grote vraag of dit werkelijk doorgang zal vinden, dit mede omdat die geschetste optie in de voorbije periode al meer door de Uitvoer virtueel is geschetst, doch tot nu nimmer is uitgekomen.
Evenzeer als de stabiele koude variant nog niet is uitgekomen.
In dat opzicht lijkt het wel of de komende week de weersituatie zich zo gaat toespitsen, met alle zwakke en sterke punten van deze winter daar in verzamelt.
Een van die zgn sterke punten is het gegeven dat op zich diepe lagedruk ten westen zich constant op een gegeven moment ging splitsen in een actief deel dat quasi stationair op de oceaan bleef, en een veel minder actief deel dat zich op het zuiden van Europa ging richten. Dit werd vooral veroorzaakt door permanente hogedruk ten noordoosten.
Daarnaast is een zgn sterk punt, het tot nu iedere keer "goed ondersteunen" van de westelijke hoogterug/Azorenhoog.
En dat zou ook nu wel weer het geval kunnen zijn. Ook in de zachte opties zie je nl het beeld van lagedruk boven ZO Europa, met dan de positie van de hoogterug boven ZW Europa, een ontwikkeling de komende dagen richting voortduren zuidelijke straalstroom is mi niet uit te sluiten, met dan een veel westelijkere positie van de hoogterug ten gevolg.
Als ik zo de EC oper 12z beschouw, dan is het net of ik een dergelijke run al eerder deze winter heb meegemaakt. Volgens mij werd iets dergelijks ook ruim van te voren voorzien voor het weekend van 3 weken geleden, inclusief een tijdelijke fase met zeer hoge bovenluchtemperaturen in Z stroming.
Maar zoals gezegd, evenzeer als deze winter de echte (transport) kou niet op gang wil komen, is er tot nu ook nog niets uitgekomen van (alle) virtuele verzachtingen die al geschetst zijn.
Daarom word dit denk ik wel een breekpunt de komende week, want zet -semi-zonaal inderdaad in, dan loop je zo het risico dat februari (toch al een korte maand....) voorbij is eer je erg in hebt.
Maar eerst eens zien of de Uitvoer de komende 24-48 uur bestendig is, en of deze winter niet z'n grootste verrassing nog moet laten blijken.
In ieder geval toont het te verwachten weerbeeld van de komende vijf dagen weer aan, dat je deze winter wel kwakkelend mag noemen maar ook standvastig.
Komende nacht: winterse buien, afgewisseld met lange droge perioden,
Tmin -5/0 C.
Maandag: vooral in de ochtend veel winterse buien, later tijdelijk droger.
Tmax 1-5 C.
Dinsdag: toenemende kans op regen/sneeuw. Tmin -5/0 C, Tmax 2/5 C.
Woensdag: opnieuw wisselvallig, waarbij door koudere bovenlucht de kans op sneeuw weer toeneemt. Tmin -2/2 C, Tmax 1-4 C.
Gehele periode W/N wind.
Donderdag/vrijdag: grootste kans op wisselvalligheid in het Z/W en meeste kans op droger weer met wat zon in het N/O. Tmin -5/0 C, Tmax 0/3 C.
ZO wind.
Voor de periode hierna zullen de komende dagen duidelijkheid moeten brengen.
Mvg, Ronald.
Auteur: Ronald de Wildt | Opgesteld 2010-01-31 21:09:08
is weer voorbij | Gewijzigd: 31 januari 2010, 21:25 uur, door Weatherman
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Deceptie
(Zondag 31 januari 2010 21:15 uur)
Woensdagavond ben ik niet in staat om mijn weerbericht te schrijven, daarom verschijnt mijn nieuwe weerbericht op donderdagavond op de site
Tot en met vrijdag leek er geen vuiltje aan de lucht. Vrijwel alle modellen waren er run na run over uit: vanaf het midden van de komende week zou er onder regie van een krachtige hogedrukgebied boven Scandinavië een portie zeer koude lucht over Nederland uitstromen. Dit zou het begin moeten zijn van een langdurige periode met stabiel koud winterweer. In de loop van de vrijdag verschenen er echter al modelberekeningen die van een koude-inval niets wilden weten en in de loop van de zaterdag werden deze talrijker. Vanmorgen was het duidelijk dat de koude-inval van de baan is en dat de deceptie die zaterdag al in de lucht hing een feit is. Binnen een dag of twee is er van de op het oog vrijwel zekere winterinval dus niets meer over. De situatie op de Atlantische oceaan is dusdanig verandert dat depressies toch wat opdringeriger worden, waardoor hogedruk niet de kans krijgt om vanuit Rusland richting Scandinavië door te schuiven. Het lijkt er nu zelfs op dat de stroming vanaf het weekend zuidelijk wordt, waardoor de temperatuur richting de dubbele cijfers kan gaan oplopen. Rekening houdend met de enorme omslag die de modellen de afgelopen twee dagen hebben gemaakt moeten we maar niet te ver vooruit willen kijken. De voorspelbaarheid van de atmosfeer is deze hele winter al vrij laag en dat is momenteel zeker het geval. Toch begint de tijd wel te dringen. Als de winter voor half februari niet duidelijk op de kaarten staat wordt een nieuwe vorstperiode met schaatsijs een lastig verhaal.
De sneeuwbuien van vrijdagavond en zaterdagnacht leverden in Assendelft een sneeuwdek van een centimeter of vier op. Zaterdagochtend was het heerlijk winterweer met kwikstanden die lange tijd onder het vriespunt bleven en een mooie laag verse sneeuw. Het verkeer op de Dorpsstraat was gedwongen om de snelheid te matigen, aangezien er op het wegdek een laag samengeperste sneeuw lag. Aan de kerktoren is mooi te zien dat de sneeuw uit het noordwesten kwam, want alleen het noordwestelijke deel van de torenspits is wit.
Kwakkelweer
De komende dagen hebben we met uitgesproken kwakkelweer te maken. De kans op neerslag is vooral maandag en dinsdag groot en een deel van die neerslag zal een winters karakter hebben. Aangezien de kans op neerslag maandag- en dinsdagochtend groot is kunnen er in de ochtendspits problemen ontstaan. Tot en met woensdag hebben we te maken met depressiekernen ten noordoosten van ons land, waardoor de stroming in de bovenlucht westelijk tot noordwestelijk zal zijn en er op hoogte koud elucht wordt aangevoerd. De aanlandige aanvoer zorgt ervoor dat de maximumtemperatuur veelal rond de 4 graden uit zal komen, maar in de nachten komt het soms tot wat lichte vorst. Ruimte voor de zon is er vooral maandagmiddag en woensdag. De verwachting voor donderdag is uiterst onzeker.
Dinsdag veel regen
In de nacht naar maandag nadert er vanuit het westen een buienstoring. Voor de storing uit daalt het kwik onder een vrij heldere hemel tot rond het vriespunt, waardoor er plaatselijk gladheid kan optreden. In de tweede helft van de nacht trekken er vanuit het westen buien het land binnen. Uit de buien valt natte sneeuw of korrelhagel (aan de kust ook gewoon regen), waardoor het op veel plaatsen opnieuw wit wordt. Maandagochtend houdt de buiigheid aan, waardoor er problemen in de ochtendspits kunnen ontstaan. Door een iets aantrekkende en naar het noordwesten ruimende wind loopt de temperatuur op, met als gevolg dat veel buien hun winterse karakter verliezen. In de middag neemt de kans op een bui af en tegen de avond is het vrijwel overal droog. De maximumtemperatuur komt rond de 4 graden uit.
Maandagavond daalt het kwik onder een vrijwel heldere hemel snel tot onder het vriespunt, maar een aantrekkende zuidwestenwind en vanuit het noordwesten toenemende bewolking zorgen ervoor dat het kwik in de loop van de nacht weer tot boven het vriespunt gaat oplopen. De aantrekkende zuidwester wordt veroorzaakt door een lagedrukkern die vanuit het noorden nadert. Bij deze lagedrukkern hoort ook een storing waarvan de neerslag ons tegen het einde van de nacht bereikt. Het is twijfelachtig in welke vorm deze neerslag gaat vallen, maar naast regen behoort ook natte sneeuw en korrelhagel tot de mogelijkheden, waardoor er opnieuw problemen in de ochtendspits kunnen ontstaan. De neerslag houdt de gehele dag aan en in de loop van de ochtend valt er overal enkel nog regen. Op de meeste plaatsen valt uiteindelijk tussen de 5 en 10 milimeter regen. Pas in de loop van de avond trekt de aaneengesloten neerslag naar het zuidoosten weg. Bij een (vrij) krachtige zuidwestenwind wordt het 4 tot 5 graden.
Dinsdagavond draait de wind aan de achterzijde van de storing naar het noordwesten. In de nacht naar woensdag voert de nog steeds (vrij) krachtige noordwester enkele buien aan die met met winterse neerslag gepaard kunnen gaan. De doorstaande wind zorgt ervoor dat de temperatuur boven het vriespunt blijft. Overdag zorgt een zwakke hogedrukrug die vanuit het westen nadert ervoor dat de naar het westen krimpende wind snel in kracht afneemt. De hogedrukrug zorgt er ook voor dat de buiigheid onderdrukt wordt. Op een enkele bui in de vroege ochtend na blijft het dan ook droog met volop ruimte voor de zon. De maximumtemperatuur komt rond de 4 graden uit. 's Avonds krimpt de wind naar zuidelijke richtingen en gaat het onder een vrijwel heldere hemel weer licht vriezen.
In de nacht naar donderdag vriest het enkele graden. De verwachting voor donderdag is nogal onzeker. Mogelijk trekt er in de loop van de dag vanuit het zuiden een storing over. De bij deze storing behorende neerslag valt dan in eerste instante als sneeuw, maar gaat geleidelijk in regen over. Als de storing donderdag passeert draait de stroming in de loop van de dag naar het zuidwesten en loopt het kwik op tot een graad of 5. Het kan ook goed zijn dat de storing ons land niet bereikt en dat het de hele dag droog blijft. In dat geval blijft de wind zuidoostelijk en wordt het bij een flets zonnetje een graad of 2.
De onderstaande kaart van het Europese weermodel laat zien hoe oceaandepressies pogingen doen om richting Europa op te rukken. De luchtdruk is boven grote delen van het continent echter hoog (1050 hpa ter hoogte van Moskou), waardoor de depressies niet tot het continent door kunnen dringen. De combinatie van lagedruk boven de oceaan en hogedruk boven het continent zorgt ervoor dat de stroming boven West-Europa tijdens het weekend zuidelijk wordt, met als gevolg de aanvoer van warme lucht. Voor de lange termijn bieden de relatief hogedruk boven het noorden van Europa en Groenland en het ontbreken van een strakke westelijke stroming rondom de pool aanknopingspunten voor een doorstart van de winter. Meer dan aanknopingspunten zijn het vooralsnog echter niet.
Warmte?
De verwachting voor donderdag is uiterst onzeker omdat het de vraag is of depressies die vanaf de Atlantische oceaan naderen een zuidelijke koers volgen en het continent optrekken. Als dat het geval is wordt de stroming tijdelijk oostelijk en verlopen de donderdag en de vrijdag koud. Vrijwel alle modellen gaan er nu vanuit dat de stroming in de loop van het weekend hoe dan ook zuidelijk wordt. Het gevolg van deze ontwikkeling is dat het kwik omhoog gaat naar waarden van ruim boven de 5 graden. Mogelijk komt de 10 graden dan voor het eerst sinds 10 december weer in beeld. Of dit een voorbode van de lente is betwijfel ik. De straalstroom blijft een vrij zuidelijke koers volgen, waardoor de luchtdruk ten noorden van ons land relatief hoog blijft. Op zich zegt dat niets, maar in combinatie met een aanhoudend sterk verzwakte poolwervel en een opwarming van de stratosfeer acht ik de kans op een terugkeer van de winter in welke vorm dan ook in de loop van februari groot. De tijd verstrijkt in het nadeel van de schaatsliefhebbers, maar het grote voordeel van deze winter is dat het water behoorlijk is afgekoeld. Een paar nachten matige vorsten moeten genoeg zijn. Hopelijk is februari toch in staat om voor een stabiele vorstperiode te zorgen. Januari 2010 is overigens op een gemiddelde temperatuur van circa -0.5 graden en daarmee de koudste januari sinds die van 1997. De kans op een koude februari is na een koude januari significant groter dan normaal, dus dat gegeven biedt hoop. Ik moet er dan wel bij vertellen dat januari 1997 met een gemiddelde temperatuur van 6.2 graden en nauwelijks nog vorst één van de zachtste ooit was. Aan kansberekening heb je dan ook niet veel bij het opstellen van een weersverwachting!
(bron: ijsvereniging.nl)
Het komt niet vaak voor dat weermodellen van run tot run 180 graden omdraaien. Het amerikaanse weermodel GFS kwam zondagavond nog met een winters scenario voor Europa met een ijzersterk Russisch hogedrukgebied vanaf woensdag, die ook ons land in de vrieskou zou gaan zetten. Vanochtend schetste hetzelfde weermodel een compleet andere ontwikkeling: Doorstomende oceaandepressies met zachte lucht, vanaf eind volgende week zelfs middagtemperaturen tot 10 graden! Deze twee extremen tonen dat er momenteel ongewone dingen in de atmosfeer gebeuren waar de modellen de grootste moeite mee hebben. Het zou dan ook best kunnen dat de winterse "oplossing" zo weer op de kaarten staat en de dooiaanval helemaal niet dorgaat.
Vanaf dinsdag kan er dus niet veel over de weersontwikkelingen gezegt worden. De druk boven Scandinavië gaat omhoog, terwijl oceaandepressies opdringeriger gaan worden. Wie van de twee het uiteindelijk gaat winnen is onduidelijk, maar het is wel een wereld van verschil: Het kan volgend weekend amper -5 overdag met veel zon en een ijskoude ooster worden als het hogedrukgebied "wint", maar ook +8 met regen een een krachtige zuidwester is mogelijk als oceaandepressies gaan zegevieren. We wachten het af; momenteel lijkt het echt alle kanten op te kunnen.
Bron Weerdirect
ik ga voor de oceaan depressies IK wil storm !!!!!!
vlisjes
1.5 graden
hum 90%
luchtdruk 1001.6
het sneeuwt of hagelt afentoe
Bron Weerdirect
Helder verhaal Jan,Denk jij dat de nieuwe pluim al wat meer duidelijkheid geeft? Of moeten we gewoon geduld hebben tot dinsdag/woensdag?