14 dagen vooruit geven ze snachts in ieder geval nog lichte vorst..
Hier is het nu +1 and rising, scheelt weer sneeuw ruimen, buurtjes hebben daar al weer zweetdruppels voor gehad en bij mij smelt het nu weg... kennis is ook handig..
Ik heb net even de kaarten van de amerikanen bekeken en die voorspellen ( <180 uur) eigenlijk nauwelijks nog vorst.
en als ik de kaarten van het ecmwf bekijk lijkt het erop dat er zelfs een (zuid) westelijke stroming op gang komt voor Nederland.. en als dat gebeurt heb ik het idee dat we daar heel moeilijk weer uitkomen..
dus als iemand eens weer een lekker uitgebreide uitleg zou willen plaatsen dan zou ik dat wel waarderen
wat een nutteloze antwoord, als dat mijn mening is is dat toch zo.
gewoon je zag het al aankomen dat het geen kou meer zou door kunnen stromen.
de kou werd elke keer weer een paar dagen later berekend dus wat krijg je uiteindelijk.
helegaar niks.
lente kom maar op
Ik heb net even de kaarten van de amerikanen bekeken en die voorspellen ( <180 uur) eigenlijk nauwelijks nog vorst.
en als ik de kaarten van het ecmwf bekijk lijkt het erop dat er zelfs een (zuid) westelijke stroming op gang komt voor Nederland.. en als dat gebeurt heb ik het idee dat we daar heel moeilijk weer uitkomen..
dus als iemand eens weer een lekker uitgebreide uitleg zou willen plaatsen dan zou ik dat wel waarderen
De reden is eigenlijk een dikke vette enorme oceaan depressie die berekend wordt van Spanje tot ten noordwesten van Schotland dat ding is enorm, en dan moef je maar net een verschuivingkje te hebben en je hebt meer aanvoer van land , of juist van zee, en dat is het hele verschil
ja die depressie die zag ik op de kaarten van het ECMWF vandaar ook mijn veronderstelling dat het een (zuid) westelijke stroming wordt ( afhankelijk van de positie van deze depressie) | Gewijzigd: 31 januari 2010, 11:57 uur, door Callie-P
gewoon je zag het al aankomen dat het geen kou meer zou door kunnen stromen.
de kou werd elke keer weer een paar dagen later berekend dus wat krijg je uiteindelijk.
helegaar niks.
lente kom maar op
Morgen weer een koude oplossing en dan zullen we je niet meer horen.... Altijd dat gezeur als het even tegen zit...
Dus eigenlijk geldt nu letterlijk "het kan vriezen het kan dooien" ? Afhankelijk van de positie van dat enorme lagedruk gebied op de oceaan ?
we zullen het vanzelf zien morgen. Of vanavond al, als de nieuwe pluim er komt.
Dit klopt niet helemaal, maar da's mijn mening.
Dat het in maart 2005 zo koud was zegt natuurlijk niets over deze winter. Dus dat kaartje geeft niet aan dat deze winter nog wel even doorgaat. Het kaartje geeft wel aan dat er in maart zulke lage temperaturen mogelijk zijn. Voor de juistheid zou je dan ook een andere extreme erbij moeten pakken, het kan in maart namelijk ook 'makkelijk' 20 graden worden!
CET op 31 Januari, 2010
Zondag
Geheel bewolkt. Hoog 2 °C . Wind West 25 km/u . Gevoelstemperatuur: -5 °C .
Zondagnacht
Half bewolkt. Laag -1 °C . Wind ZW 32 km/u . Gevoelstemperatuur: -6 °C .
Maandag
Kans op regen. Half bewolkt. Hoog 3 °C . Wind ZW 25 km/u . Chance of precipitation 20% (water equivalent of 0.80 mm). Gevoelstemperatuur: -5 °C .
Maandagnacht
Licht bewolkt. Laag -1 °C . Wind ZW 25 km/u . Gevoelstemperatuur: -7 °C .
Dinsdag
Kans op sneeuw. Geheel bewolkt. Hoog 2 °C . Wind ZW 39 km/u . Chance of precipitation 30% (water equivalent of 4.63 mm). Gevoelstemperatuur: -7 °C .
Dinsdagnacht
Kans op sneeuw. Geheel bewolkt. Laag 0 °C . Wind West 28 km/u . Chance of precipitation 40% (water equivalent of 9.14 mm). Gevoelstemperatuur: -5 °C .
Woensdag
Licht bewolkt. Hoog 2 °C . Wind WnW 21 km/u . Gevoelstemperatuur: -5 °C .
Woensdagnacht
Licht bewolkt. Laag -12 °C . Wind WzW 18 km/u . Gevoelstemperatuur: -5 °C .
Donderdag
Licht bewolkt. Hoog 0 °C . Wind ZO 18 km/u . Gevoelstemperatuur: -16 °C .
Donderdagnacht
Licht bewolkt. Laag -10 °C . Wind Oost 18 km/u . Gevoelstemperatuur: -15 °C .
Ik heb zelden zo verschillende verwachtingen gezien dan deze ochtend. Pietje Paulusma heeft het ov er zes graden in de plus voor donderdag en de Amerikanen ( zie boven) Wie het weet mag het zeggen, het lijkt wel de aandelenbeurs.
Problemen zijn er om opgelost te worden. Ik hoop dat we eruit komen. Het winterforum is veel te leuk voor verhitte discussies
Gaat het vanavond en vannacht overal flink sneeuwen.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Stukje weerplaza
Mensen die zo langzamerhand gek worden van het winterweer halen misschien opgelucht adem, maar die moeten toch nog voorzichtig zijn. De winter staat onder vuur, maar de onzekerheid in de verwachting is heel groot. Over een dag of 10 zou het 11 graden kunnen worden, maar er zijn ook nog steeds kansen voor -5 als maximum. En zo duidelijk als nu heeft de dooi nog niet in de 15-daagse gestaan. Ik ben dan ook nu al heel benieuwd waar de nieuwe uitvoer (om 22.00 uur vanavond) mee komt. Zou die de trend bevestigen of weer ontkennen. Moeten we ons opmaken voor een periode met flinke dooi, of weet de winter toch nog een mogelijkheid te vinden zich te handhaven?
Ja precies daar wordt het veel te warm van, en dan komt er van die winter natuurlijk niks meer terecht
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography