het noordelijke halfrond wordt kouder en het zuidelijk halfrond wordt warmer. De woestijnen worden alleen maar groter
Btw: komt er voor vanacht nog wat aan?
Ik denk dat we het voor vannacht wel gehad hebben met de buitjes die nu nog op de radar te zien zijn. Ik weet niet waar in het oosten jij zit, maar de oostelijke regionen kunnen toch zeker 't een en ander verwachten:
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Hier is gisternacht en vandaag op sommige plekken in totaal ook zo'n 5,6 cm gevallen (plekker die in de schaduw overdag lagen)
Ik vind de verschillen van Alphen en Capelle altijd wel interessant, ik heb toch ook het idee dat de gebieden rondom de invloed van de steden (steden zijn wat warmer) toch wel meespeelt. Ook zitten wij hier dicht bij de rivieren wat natuurlijk ook nog het 1 en ander invloed heeft op het weer.
Alphen licht ook wat centraler en ik denk zelfs ook wat verder van de kust. Deze winter viel mij op dat de neerslag kort en hevig is (alleen begin/midden december een uitzondering). Een situatie van een koude noord-zee stroming Noord-westen wind en dan niet hard komt niet vaak voor. Daarbij stijgt de temperatuur altijd wanneer er sneeuw valt en de temperaturen deze winter zijn bij het vallen van sneeuw bijna altijd boven de 0 gebleven. Hoe meer in het land hoe beter de kans op sneeuw.
Maar ja, zoals je zei, niemand kan er wat aan doen. Maar bij deze nogmaals de constatering: of mensen zijn niks meer gewend en deze winter is als een winter die we in 20 jaar niet hebben meegemaakt of ik heb het nooit koud.
En dit schrijf ik bij een sterke bui met hagel en regen | Gewijzigd: 31 januari 2010, 00:06 uur, door xzaz
...
Nog zo'n 10 cm erbij dus op basis van WRF als de rest blijft liggen......
Maar weerplaza had het nog over 13 mm regen........ we zullen zien wat het worden gaat.
Natuur blijft grillig. | Gewijzigd: 31 januari 2010, 00:07 uur, door mosw
helga is de vrouw waar je op kunt vertrouwen en bouwen
lekkerding
ik dacht net wtf regen!!
gelukkig nie twas druppels van mijn dak op mijn dakraam want die staat open
het is namelijk 25.6 grade op mijn kamer de termostaat sloeg vanavond ophol
Nouja, er is al flink wat gevallen
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Er ligt hier nu ongeveer 10 cm en de buien zijn nog niet voorbij...
Hopen op morgen nog meer
het valt me op dat er deze winter veeeel meer sneeuw valt dan in een gemiddelde nederlandse winter de afgelopen 10 jaar (of het komt gewoon doordat ik 5 jaar van die 10 in Zeeland heb gewoond )
lekkerding
ik dacht net wtf regen!!
gelukkig nie twas druppels van mijn dak op mijn dakraam want die staat open
het is namelijk 25.6 grade op mijn kamer de termostaat sloeg vanavond ophol
Hete bedoeling daar bij jou
Krijg het er warm van..
Krijg het er warm van..
dat noem je tropische temperaturen komt nu niet zoveel voor in deze maand :')
trouwens valt het jullie op dat erwin krol en gerrtit hiemstra altijd zo gehaast het weer vertellen net of ze de trein naar huis moetten hebben? of dat ze het eng vinden voor tv?
trouwens valt het jullie op dat erwin krol en gerrtit hiemstra altijd zo gehaast het weer vertellen net of ze de trein naar huis moetten hebben? of dat ze het eng vinden voor tv?
Erwin ken ik wel maar gerrtit...Is dit Gerrit met dikke tieten ofzo
Sorry ontopic please
Denk dat ze bang zijn dat de trouwen leden overgaan zeppen
Er ligt hier nu ongeveer 10 cm en de buien zijn nog niet voorbij...
Hopen op morgen nog meer
het valt me op dat er deze winter veeeel meer sneeuw valt dan in een gemiddelde nederlandse winter de afgelopen 10 jaar (of het komt gewoon doordat ik 5 jaar van die 10 in Zeeland heb gewoond )
Het is hier in Zaltbommel echt slecht de wegen zijn haast niet begaanbaar