Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor St. Louis, MO.

31 Oct 2024 08:45:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor St. Louis, MO; St. Louis City, MO.

31 Oct 2024 08:45:26

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor St. Charles, MO; St. Louis, MO; St. Louis City, MO.

31 Oct 2024 08:39:41

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor St. Charles, MO; St. Louis, MO.

31 Oct 2024 08:27:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, MO; St. Charles, MO; St. Louis, MO; St. Louis City, MO.

31 Oct 2024 08:17:16

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Franklin, MO.

31 Oct 2024 08:04:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Douglas, MO; Ozark, MO; Taney, MO.

31 Oct 2024 08:03:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, MO.

31 Oct 2024 07:53:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Franklin, MO; Warren, MO.

31 Oct 2024 07:48:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, MO; Gasconade, MO.

31 Oct 2024 07:43:01

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Washington, AR.

31 Oct 2024 06:46:16

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Barton, MO; Dade, MO; Jasper, MO; Lawrence, MO; Newton, MO.

31 Oct 2024 04:55:31

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Newton, MO.

31 Oct 2024 04:55:31

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Ottawa, OK.

31 Oct 2024 04:55:30

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Ottawa, OK.

31 Oct 2024 04:55:30
Actueel
1 / 4

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
30 januari 2010, 21:16 uur | Bericht #91425
Voor ons noorden zit er nog wat in het vat of het moet al verzuren
Hou feller mug en horzel steken, Houveul te eerder de dunder lös zal breken
30 januari 2010, 21:17 uur | Bericht #91427
Citaat van anarchy, zaterdag 30 januari 2010, 21:14 uur Kan iemand mij een update geven wat we nog kunnen verwachten vanavond/ vanacht??

had ik ook gevraagd
Zie mijn hobby via de link
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos

En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Waarom deze advertentie?
chris 61
Lid
30 januari 2010, 21:18 uur | Bericht #91428
Ik denk dat Jan een vrije avond heeft
30 januari 2010, 21:20 uur | Bericht #91430
Ik denk dat de sneeuw in het westen voorlopig wegblijft, hele westen regent of hagelt het inmiddels met flink wat onweer lokaal. De temperaturen zijn het afgelopen uur achterlijk snel omhoog geknald

Franky43
Lid
30 januari 2010, 21:20 uur | Bericht #91431
30 januari 2010, 21:21 uur | Bericht #91432
Net een wandeling gemaakt door de sneeuw, het sneeuwt hier matig in Oss, al ruim een uur al. Voorlopig gaat dat nog wel even door.
Franky43
Lid
30 januari 2010, 21:21 uur | Bericht #91433
In veel opzichten.

Zoals vandaag weer uit de media bleek: de hoeveelheid sneeuw die gevallen is; het zout dat met name in Noord Holland op is; de gaten die door de vorst in het wegdek vallen; etc, etc.

En een winter die de weer"volgers" toch ook redelijk moe(deloos) begint te maken.
Dat dan vooral door de geringe consistentie voor lagere duur in de Uitvoer. Want de door mij enige dagen geleden geschetste eenduidigheid in de Uitvoer is opnieuw volledig verdwenen.
Zagen we al in UKMO een vreemde eend in de bijt de laatste runs, met een af en toe twijfelende EC oper erbij. Nu na de 1200 uur runs is duidelijk dat eigenlijk alleen GFS ens, inclusief de oper, nog voet bij stuk houden. Ec oper bv is heel erg in de richting van UKMO opgeschoven, met een zachte Z/ZW aanvoer.

Voorlopig hou ik nog vast aan de "Amerikaanse" oplossing, niet alleen omdat dit model dus nog als enige (nog in onwetendheid van EC ens 12z)onvervalste kou geeft, maar vooral omdat het door de oper geschetste beeld logisch lijkt gezien het verloop van deze winter tot nu toe - een aantal patronen die zich gaan afspelen zijn in die zin herhalingen van de laatste periode.

Daarmee doel ik op de omslag, in de zin van continentale aanvoer, vanaf midden volgende week, volgens dit model nu vooral het gevolg is van opkomende lagedruk vanuit het ZW, waardoor samen het hogedruk ten N/NO en lagedruk boven het zuidoosten van Europa er een O/ZO aanvoer op gang gaat komen.
In dit oost-west patroon gaat de kern van hogedruk ten NO uiteindelijk ook weer richting het westen, een patroon dat we ook al vaker hebben gezien.

Dit westwaarts verplaatsen van hogedruk wordt ook opgeroepen door stevige lagedruk die vanaf volgend weekend op het midden van de Oceaan wordt verwacht.
Door stevige WA wordt dan het Groenlandhoog weer versterkt, waardoor aan de oostflank opnieuw zeer koude lucht zuidwaarts gaat uitstromen.

Het boven geschetste is heel grof het patroon zoals de Amerikanen dat de komende 2 weken voor ons gebied voorzien. Met benadrukking dat de situatie door de verschillende Uitvoer zeer onzeker is, kies ik op dit moment voor de navolgende inschattingen:

{b] Te verwachten weersontwikkelingen en weerbeeld

Voorlopig nog zeker een dag of 4 handhaving van het bestaande patroon, met lagedruk ten N/NO dat randstoringen over ons heen blijft sturen.
Aanhoudend wisselvallig dus met permanente winterse neerslagkansen en lichte vorst in de nacht en ochtend en overdag van iets boven het vriespunt in het oosten tot 4/5 C aan de kust.

Vanaf midden volgende week wordt hogedruk ten NO ism met opkomende lagedruk vanuit het westen dan van belang.
Aanvoer draait naar continentale richtingen, aangevoerde lucht wordt stabieler en kouder. Overdag rond het vriespunt, en in de nacht en ochtend lichte tot matige vorst.

Mvg, Ronald.
Anne.
Lid
30 januari 2010, 21:22 uur | Bericht #91434
Gisternacht rond een uurtje of 1 de snelweg op geweest om terug naar huis te kunnen. Snelweg was helemaal bedekt. Aan de ene kant was het echt ontzettend gaaf, die enorme vlokken die met bakken uit de lucht komen en overal een wit sneeuwdek.. maar aan de andere kant natuurlijk best link. Wij reden rond de 60, maar er waren mensen die toch nog de 110 aantikte.
Hier is er net een kleine CM gevallen tijdens 'de storing'. Niet veel bijzonders. +1.7
thijmco
Lid
30 januari 2010, 21:23 uur | Bericht #91436
Citaat van wiggelrode, zaterdag 30 januari 2010, 21:16 uur Voor ons noorden zit er nog wat in het vat of het moet al verzuren er zit mij net iets te veel oostelijke stroming daar......;)

radaranim_big.gif
| Gewijzigd: 30 januari 2010, 21:24 uur, door thijmco
interjrs
Lid
30 januari 2010, 21:27 uur | Bericht #91437
en de storing is bij Limbabwe aangeland. Begint hier net te vlokken, verwacht een uurtje of wat sneeuw en dan verder oplopende temperatuur.... of dat die net omlaag schiet als 't weer open trekt, dat zou beter zijn.

30 januari 2010, 21:27 uur | Bericht #91439
Blauw is sneeuw, groen is regen

triple
Lid
30 januari 2010, 21:28 uur | Bericht #91440
Citaat van zorba, zaterdag 30 januari 2010, 20:38 uur Oh
FF een stukje van onze primeurman, moet je opletten:

MEESTE SNEEUW VOORLOPIG GEHAD NA ZATERDAGAVOND, DE DOOI KOMT !

De dooi zal gaan heersen op de zondag en het grootste deel van volgende werkweek.
Een niet al te actieve sneeuwstoring bezorgde opnieuw een paar centimeter sneeuw.
Van de reeds gesignaleerde ontwikkeling van een POLARLOW zal niet veel komen.
Zondag zal dit vrij zeldzame weerphaenomeen vooral in het noorden sneeuw geven.
Het is nog zeer de vraag of geheel Nederland met deze raddraaier te maken krijgt.
Maandag tot en met donderdag dooit het soms fors daags met tot bijna 7 graden.
Daarna komt Koning Winter vrijwel zeker aan zet en geeft pardoes de hoofdact.
WPMP 30 jan. 19 uur

N.B speciaal nog enige uitleg voor een paar 'analfabeten' uit noord(west) Nederland.
Weerprimeur tracht aan te geven dat de dooi de boventoon gaat voeren deze week.
Maar wat schrijft de onvolprezen weerdude daarna over Koning Winter, juist ja........
Hetzelfde wat er al de hele week staat, maar lezen is erg moeilijk Enkhuizen, niet?
Nog moeilijker is het voor een paar juvenielen en een enkele ancien even te kijken.
Kleine moeite toch om even een verificatie te doen. Wat schrijft WPMP nu echt..
Van de reeds gesignaleerde ontwikkeling van een POLARLOW zal niet????? veel komen.?????????
Zondag???????? zal dit vrij zeldzame weerphaenomeen vooral in het noorden sneeuw geven. ????????
Het is nog zeer de vraag of geheel Nederland met deze raddraaier te maken krijgt -----------------,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Beetje tegenstrijdig toch ?
30 januari 2010, 21:28 uur | Bericht #91441
Hier ook weer een bui met sneeuw. Temperatuur net boven het vriespunt. Wel weer mooi, alle troep weer onder de sneeuw.
Nee, ik ben het nog niet zat. De natte bende daar heb ik alleen geen trek in.
30 januari 2010, 21:30 uur | Bericht #91442
| Gewijzigd: 30 januari 2010, 21:36 uur, door stephanvanloon
30 januari 2010, 21:30 uur | Bericht #91443
Begint weer te sneeuwen

EDIT: sneeuwschuiver + strooiers zijn wakker | Gewijzigd: 30 januari 2010, 21:32 uur, door Weatherman
Zie mijn hobby via de link
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos

En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Rob63
Lid
30 januari 2010, 21:32 uur | Bericht #91445
Hiero sneeuwt het al een tijdje (toch al wel gauw een uur of langer, weet het niet precies).
Er is tot nu toe een cm of 5 á 6 gevallen.
Temperatuur -0,9° C. Weinig of geen wind.
30 januari 2010, 21:35 uur | Bericht #91447
Hier is sneeuwt het nu nog heel lichtjes, ik gok een cm 4 erbij in een uur tijd.
30 januari 2010, 21:36 uur | Bericht #91448
WAT?? hebben jullie de nieuwe pluim gezien... dit is niet te geloven, opeens is die koude periode niet meer zo zeker!
Tyshane
Lid
30 januari 2010, 21:38 uur | Bericht #91450
Citaat van M.Dings, zaterdag 30 januari 2010, 21:36 uur WAT?? hebben jullie de nieuwe pluim gezien... dit is niet te geloven, opeens is die koude periode niet meer zo zeker!

Heb de nieuwe pluim nog niet gezien, ben dus erg benieuwd. Was er al een beetje bang voor nadat ik dat verhaal van Ronald las. Jammer want het leek allemaal zo zeker...
Rob63
Lid
30 januari 2010, 21:39 uur | Bericht #91451
Citaat van M.Dings, zaterdag 30 januari 2010, 21:36 uur WAT?? hebben jullie de nieuwe pluim gezien... dit is niet te geloven, opeens is die koude periode niet meer zo zeker!
Nope, waar heb jij die dan gezien?
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.879 topics, welke bij elkaar 448.468 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.605 leden.
Het nieuwste lid is Gympie24.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 272 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 272, lezen 18 mensen het topic "Winter discussie 2014-2015 Deel 1".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden