Klopt toch precies wat hij zegt..... zie plaatje, zie verhaal Jan en plaatje startpost
jaja was een bezorgd vraagje, klik zijn foto van zijn beeldschermprint maar eens open. Zijn een paar tabbladen open, een daarvan is huisartscentrale.
Gebied 1; Dit is het Polar low, waar het oog nu echt duidelijk zichtbaar is. Dit zou wel eens een mooi exemplaar kunnen worden. Lastig te voorspellen of hij lang genoeg bestaat om ons te bereiken, maar als hij ons bereikt, denk ik dat hij vanuit het noord-westen (ter hoogte van Texel, Vlieland) aan land trekt. Maar dit is allemaal voor morgen.
Gebied 2; Dit is voor vanavond/vannacht, het lijkt mij op de radar een veel uitgebreider gebied dan ik had verwacht, en daarom denk ik dat er ook nog flink wat sneeuw kan gaan vallen, het westen zou als het helemaal meezit 10cm kunnen halen. Het noorden krijgt natuurlijk ook wat mee, 5 tot 10 cm verse sneeuw, het zuiden zal ook zo rond de 5 tot 10 cm uitkomen, en het zuidoosten, oosten en midden zullen denk ik de rij sluiten met maximaal 5 centimeter.
Jan, zit ik ongeveer goed met mijn voorspelling?
Jan, ik ga met de familie van mijn vriendin nog de deur uit vanavond, uit eten. Tegen half 7, gewoon hier in het oosten.
Is dat verstandig? Want voordat we naar huis gaan is het tegen 9 uur denk ik, is het in het oosten dan nog te doen?
moet jij niet nog naar de vengaboys in de radstake
regio midden
Waarschuwing GLADHEID
Toelichting Intensieve sneeuwbuien trekken in de namiddag het noordwesten van het land binnen. Het wegverkeer moet vanavond rekening houden met overlast t.g.v. deze sneeuwval. De buien verlaten rond middernacht het zuidoosten van het land.
Bericht nummer 1
Opgesteld zaterdag 30 januari 2010 11.56 uur
Volgend bericht 15:30
Gebied 2; Dit is voor vanavond/vannacht, het lijkt mij op de radar een veel uitgebreider gebied dan ik had verwacht, en daarom denk ik dat er ook nog flink wat sneeuw kan gaan vallen, het westen zou als het helemaal meezit 10cm kunnen halen. Het noorden krijgt natuurlijk ook wat mee, 5 tot 10 cm verse sneeuw, het zuiden zal ook zo rond de 5 tot 10 cm uitkomen, en het zuidoosten, oosten en midden zullen denk ik de rij sluiten met maximaal 5 centimeter.
Mwuah denk ut niet. Gisteren voorspelde het zelfde. Oosten en zuid oosten juist meest. Ik denk dat je beter kan zeggen westen eerst natte sneeuw overgaand droge, dus ongeveer 5 cm aan de kust, verder land inwaards 5-10 cm | Gewijzigd: 30 januari 2010, 12:26 uur, door maarten89
Ik had je totaal verkeerd begrepen....sorry!
regio midden
Waarschuwing GLADHEID
Toelichting Intensieve sneeuwbuien trekken in de namiddag het noordwesten van het land binnen. Het wegverkeer moet vanavond rekening houden met overlast t.g.v. deze sneeuwval. De buien verlaten rond middernacht het zuidoosten van het land.
Bericht nummer 1
Opgesteld zaterdag 30 januari 2010 11.56 uur
Volgend bericht 15:30
zozo knmi is nogal optijd laatste tijdd
maar vraagje, nw het land in zo verlate betekend dat zw word overgeslage?
Gebied 1; Dit is het Polar low, waar het oog nu echt duidelijk zichtbaar is. Dit zou wel eens een mooi exemplaar kunnen worden. Lastig te voorspellen of hij lang genoeg bestaat om ons te bereiken, maar als hij ons bereikt, denk ik dat hij vanuit het noord-westen (ter hoogte van Texel, Vlieland) aan land trekt. Maar dit is allemaal voor morgen.
Ik denk dat je er wel verstand van hebt alleen denk ik dat die PL (als hij blijft tenminste??) voordat hij NL bereikt afzwaait naar Denemarken.
Neemt niet weg dat wij sowieso er een pak sneeuw van meekrijgen
Sinds gisteren een dun laagje van ongeveer 1 cm gevallen waar nu het meeste al weer van weg is!
temp 0,4
Wat is in hemelsnaam de definitie van kwakkelweer??
Gewoon wat je ook denkt: Temperaturen doorgaands rond 0 graden. De ene keer er (net) boven, de nader keer er (net) onder. Meestal gepaard door verschil dag/nacht en/of verschil Hoof of Laag (storing).