Ik hoop zo dat de temperatuur goed blijft vandaag. Ben net wakker dus nog niet op de hoogte van de graden, hoe het verder in het land is en of er nog wat komt aan sneeuw. Dus ga even kaartjes bijlezen onder de koffie
Mega wolken in de lucht en op buienrader....helemaal niks te zien!
Nog maar even een plaatje:
| Gewijzigd: 30 januari 2010, 07:53 uur, door Brisk
--3,8 gr weinig sneeuw bij gevallen.
Die geclusterde buien lijken mij ook redelijk op koers te zitten richting ons lage landje
Joehoe. Laat maar dreigen, ik ben niet bang
Maar ben benieuwd wat voor weer we zondagavond/nacht gaan krijgen. Zat ff te spieken bij onze vrinden van het KNMI en ik denk dat we dan aardig wat sneeuw kunnen verwachten door de invloed van het polar low wat nog Noorwegen ligt. Afwachten dus wat er precies gaat gebeuren.
SYNOPTISCHE SITUATIE:
Een noordwestelijke stroming voert polaire lucht aan waarin winterse buien voorkomen. In de koude lucht zijn langs de Noorse kust buienstoringen ontstaan. Ver in het noorden ligt zelfs een Polar Low, waarvan waarschijnlijk zondagavond de neerslagactiviteit noordelijk Nederland bereikt. Daarvoor passeerde afgelopen nacht een eerste buienstoring met bijbehorend laagje vannacht ons land. Een volgende storing in de koude lucht trekt zaterdag over de Noordzee zuidwaarts en trekt in de loop van de avond over ons land. Op nadering van deze trog krimpt vanavond de wind naar zuidwest, achter de storing herstelt de noordweststroming zich zondagnacht.
(bron KNMI)
Dacht ik ook al. in animatie filmpje zag ik voor zondag/maandag zouden we er mee te maken moeten krijgen?
Ziet toch leuk uit
Yep, duidelijk te zien op dit sat. animatie filmpje:
http://www.yr.no/satellitt/1.5941760
Ik denk dat die buien tussen het UK en Noorwegen ons wel eerder gaan bereiken als je naar de treksnelheid kijkt