Voor de leken
Een trog is een langgerekt gebied met lage luchtdruk en een uitloper van een lagedrukgebied. In een trog liggen de isobaren (lijnen met gelijke luchtdruk) meestal dicht op elkaar. Hoe dichter de lijnen op elkaar liggen des te harder waait het. Bij een trog treedt een buienlijn op, waarvan de zwaarte afhankelijk is van de diepte (mate van lage druk) van de trog.
Na een koufrontpassage die gepaard gaat met slecht weer volgt een trog als het een tijd lang mooi weer is geweest[1].
| Gewijzigd: 30 januari 2010, 00:35 uur, door stratocumulus
Bron?! Buienradar dus, kijk maar goed, dan zie je het een beetje afbuigen...
Voor de leken
Een trog is een langgerekt gebied met lage luchtdruk en een uitloper van een lagedrukgebied. In een trog liggen de isobaren (lijnen met gelijke luchtdruk) meestal dicht op elkaar. Hoe dichter de lijnen op elkaar liggen des te harder waait het. Bij een trog treedt een buienlijn op, waarvan de zwaarte afhankelijk is van de diepte (mate van lage druk) van de trog.
Na een koufrontpassage die gepaard gaat met slecht weer volgt een trog als het een tijd lang mooi weer is geweest[1].
was dit geen trog/ de volgende storing een komma? en dan de pl? de derde storing?
D8 ik ook, maar trog en komma klopt, dat van die PL blijkbaar niet we zullen zien wat er komt SNEEUW in ieder geval
Damn! is dat ding gewoon een occl, zie je , ben ook maar een leek hmm dat woord PL ga ik denk ik even verbannen uit mijn vocabulaire, anders wordt iedereen gek hier